Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-13, 10:20   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Jeg skal ha eksamen i morgen og trenger i den forbindelse tips til frokost som gjør meg kvikk og opplagt, og bedrer konsentrasjonen. Spiser vanligvis ikke frokost så er litt usikker på hva jeg burde spise. Ønsker også tips til noe lettvint jeg kan knaske på underveis

Tips mottas med stor takknemlighet!

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 10:49   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Hva med en omelett med tomat og ost? Eventuelt litt skinke? Lang energi + litt, ikke for kjappe karbohydrater?

Til knask ville jeg ha gått for cashewnøtter eller andre nøtter. (Og kanskje bittelitt mørk sjokolade.) Antar du ikke skal sitte så lenge at du trenger en hel lunch da.

Tvitvi og lykke til!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 14:54   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Omelett er jo altid en slager. Jeg bruker også å ta litt Cocosa i teen/kaffen til frokost. Skiver med ost og salami rullet sammen med en paprika strimmel mellom er min "frokost på farta". Ellers syns jeg ost fungerer supert som snack. Og slike tynne lange ølpølser. Godt med energi som varer.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 15:05   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Omelett er jo altid en slager. Jeg bruker også å ta litt Cocosa i teen/kaffen til frokost. Skiver med ost og salami rullet sammen med en paprika strimmel mellom er min "frokost på farta". Ellers syns jeg ost fungerer supert som snack. Og slike tynne lange ølpølser. Godt med energi som varer.

Vil bare skyte inn at jeg ville ikke gått for cocosa på morgenkvisten på en eksamensdag om jeg ikke var vant til det på forhånd - man KAN reagere med ganske ubeleilig magebesvær. Men om man vet at det går greit, så er det noe jeg også ville innlemmet i en super-konsentrasjonsfremmende frokost, ja.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 21:02   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Frokost som gir energi og skjerper konsentrasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Vil bare skyte inn at jeg ville ikke gått for cocosa på morgenkvisten på en eksamensdag om jeg ikke var vant til det på forhånd - man KAN reagere med ganske ubeleilig magebesvær. Men om man vet at det går greit, så er det noe jeg også ville innlemmet i en super-konsentrasjonsfremmende frokost, ja.

Ja, det må an kanskje tenke på, hehe. Kokosolje er jo en vanlig kost hos meg så det er ikke sjeldent den inngår i frokosten. Derfor tenker jeg ikke på at noen kan være uvant med den.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tom for energi! jojomesteren Spørsmål og svar 21 20-12-11 20:14
Frokost og energi Paris Generell diskusjon 20 26-08-09 21:51
Energi! Bærtolina Lavkarbo generelt 3 07-06-09 14:15
Energi...?? tess81 Spørsmål og svar 3 24-10-06 15:29
Energi Marianne Fysisk og mental helse 2 01-01-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no