Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Elendig matlyst

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 09:41   #1
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Elendig matlyst

Jeg går ikke ned, og det er jo ikke rart, for jeg spiser alt for lite.

Jeg har så lite lyst på mat nå, at det nesten byr meg i mot innimellom, så det er ikke bare å tvinge det i seg heller, for jeg blir uvel og ...ekkel om det går an å si det sånn.

Tips?

Kan gi et mateksempel:

I går spiste jeg noen skiver spekeskinke, 3 kokte egg fordelt på to måltider med litt setersmør (1ts), 1/3 boks CC med litt usukret bringebærsyltetøy og en liten neve hakkede mandler i.
4 ruter med sukkerfri sjokolade. (Den kunne jeg ikke stå over nei :sur: )

Drikker for lite vann også, selv om jeg forsøker å være bevisst på det.

Jeg blir irritert på meg selv, for jeg v e t jo hvordan dette skal gjøres, men fikser ikke helt å følge opp.

Hva skal jeg gjøre for å få sneket i meg litt mer mat?

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:48   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Elendig matlyst

Du må gi kroppen din nok riktig mat -det inkluderer grønnsaker! For oss som kommer fra et feilaktig kosthold tar det tid å lære seg å like det som kroppen trenger og higer etter - og uten riktige byggesteiner er hvert kilo dobbelt så vanskelig å bli kvitt.

Jeg synes det du spiser ser bra ut med de korreksjoner:
- mer mat (proteiner i form av kjøtt, fisk, skalldyr, fjærkre ... og naturligvis riktig fett)
- mer grønnsaker (de du kan innenfor din filosofi)
- om du ikke drikker - drikk vann, grønn te, ev. litt sukkerfri saft

Sett deg opp en måltidsplan på forhånd du. Og gjør maten klar på forhånd i den grad det lar seg gjøre. Det gjør det mye enklere å spise riktig og nok.

Det var den påminnelsen du trengte ikke sant?
Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:52   #3
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Elendig matlyst

Jeg vet jo alt dette, og eeelsker grønnsaker. Har alltid vært en "middagsperson", i den forstand at jeg heller spiser varm enn kald mat, men nå må jeg sparke meg selv i gang med å få inn faste rutiner her. Dette går jo ikke.
Jeg pleier normalt sett å spise veldig mye mer enn det jeg har nevnt over her, men de siste si 2 ukene har det vært skralt med matlyst.
Jeg må rett og slett bare gjøre det. Lyst eller ikke

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:16   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Elendig matlyst

Jeg har merket meg at når jeg har god matlyst og greier å holde matforbruket nede går jeg ned mer i vekt enn når matlysten er på bånn og jeg spiser like mye/lite som når jeg har dårlig matlyst.
Dette tilskriver jeg at en har høyere forbrenning når en har god matlyst enn når en har dårlig matlyst..... Så jeg spiser like mye/lite uansett matlyst......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:31   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Elendig matlyst

Jeg har funnet ut at mat med hvitløk i har gjort at jeg igjen har litt lyst på mat

Lag deg feks en chili/aioli av 50/50 majones/CF, bland i et fedd hvitløk, en dasj sitronsaft (kan sløyfes) og feks chili-olje. Jeg sparer på glassene med fetaost i chiliolje og bruker denne til smakssetting En dasj flytende natreen framhever alle smakene

Grønnsalat i bunn, stekt kyllingfilet i biter eller grillet kylling, rikelig med stekt bacon og masse parmesan på toppen! Legg til andre ting om du liker det i salaten (agurk, tomat, paprika osv) - men grunnoppskriften bør holde i massevis. Mitt problem nå er å holde meg unna chili-aiolien til jeg skal spise MIDDAG!!! Dypper spekeskinkebiter rullet med ost og varmet i mikroen til mellom-måltid

Skal pønske på flere friske hvitløksoppskrifter

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En sprekk, og føler meg elendig. Tips? Roadie Spørsmål og svar 14 19-06-11 16:02
Elendig form, dag 4 Tiformye! Ketolysekuren 15 05-01-11 22:34
Føler meg elendig littlestar Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 26-01-09 22:50
Tiltross for elendig vekttap som jeg har lagt på meg! Så ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 6 21-08-07 12:11
En elendig baker trenger råd...! Siss1 Spørsmål og svar 7 03-07-07 00:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no