Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Noen dummies-spørsmål ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-08, 13:29   #1
Tradilioar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 5
Tradilioar er på en erverdig vei

Noen dummies-spørsmål ...

Jeg vil først si at alle disse spørsmålene spør jeg fordi jeg er nybegynner, ikke fordi jeg er fordømmene.
Jeg skal begynne på Atkins induksjonen nå. Har hatt noen testdager med mye lavkarbomat og "nedsukring" siden jeg er vant til å spise masse sukker. Ville ta tak i dette før jeg begynte for å ikke få en smell i begynnelsen av induksjonen som kunne få meg til å gi opp.

1. Hvordan unngå treg mage?

2. Leste en tråd her om noen som spiste masse biff med bacon ved siden av. Det høres helt horribelt ut i mine øyne. Er det viktig eller uviktig å ha noe av det lovlige grønne til alle måltider?

3. Tips og triks til gode matkombinasjoner man kan kose seg med?

4. Når man er ferdig med alle vekt-tapsfasene og skal holde seg stabil, kan man aldri mer spise en sjokolade da?

Hilsen dummie

Tradilioar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ehh.. usikker enda Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 16:00   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen dummies-spørsmål..

Opprinnelig lagt inn av Tradilioar, her.

Jeg vil først si at alle disse spørsmålene spør jeg fordi jeg er nybegynner, ikke fordi jeg er fordømmene.
Jeg skal begynne på Atkins induksjonen nå. Har hatt noen testdager med mye lavkarbomat og "nedsukring" siden jeg er vant til å spise masse sukker. Ville ta tak i dette før jeg begynte for å ikke få en smell i begynnelsen av induksjonen som kunne få meg til å gi opp.

1. Hvordan unngå treg mage?

Når du begynner å spise ren mat, vil kroppen utnytte det du spiser mye bedre og man trenger ikke gå så ofte på do. Det er helt naturlig.

2. Leste en tråd her om noen som spiste masse biff med bacon ved siden av. Det høres helt horribelt ut i mine øyne. Er det viktig eller uviktig å ha noe av det lovlige grønne til alle måltider?
Jeg vet ikke hvilken tråd du refererer til, men de færreste (om noen??) spiser kun biff og bacon hver dag. Det er viktig at mesteparten av karbene man får i seg skal være fra grønnsaker som vokser over bakken. Du trenger ikke spise grønt til alle måltider, men det er jo å anbefale. Grønnsaker inneholder også fiber, og hjelper til med å unngå spørsmål nr 1

3. Tips og triks til gode matkombinasjoner man kan kose seg med?

Se på oppskriftsforumet her inne, les i boken din.

4. Når man er ferdig med alle vekt-tapsfasene og skal holde seg stabil, kan man aldri mer spise en sjokolade da?

Hvis du går tilbake til gamle spisemønstre når du er ferdigslanket, så går du opp i vekt igjen. Det er uansett hvilken kur du har gjennomgått.

Klart du kan spise sjokolade, men ikke hver dag og ikke i mengder. Det finnes jo sukkerfri sjokolade og mørk sjokolade med høyt kakaoinnhold.
Alt med måte, osv

Hilsen dummie

Lykke til med Atkins

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:01   #3
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen dummies-spørsmål..

Hei!

Du skriver du skal på Atkins induksjon, og da mener jeg det er tillatt med ca 20 g karbo. Det vil gi endel begrensninger i forhold til hvilke grønnsaker du kan spise.

Er litt usikker, men dersom du kikker under kostholdsfilosofier, så på Atkins, vil du finne info om de forskjellige fasene. Induksjonsfasen er jo den "strengeste" i forhold til karbo.

LYKKE TIL!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:04   #4
Tradilioar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 5
Tradilioar er på en erverdig vei

Sv: Noen dummies-spørsmål..

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Hei!

Du skriver du skal på Atkins induksjon, og da mener jeg det er tillatt med ca 20 g karbo. Det vil gi endel begrensninger i forhold til hvilke grønnsaker du kan spise.

Er litt usikker, men dersom du kikker under kostholdsfilosofier, så på Atkins, vil du finne info om de forskjellige fasene. Induksjonsfasen er jo den "strengeste" i forhold til karbo.

LYKKE TIL!

Ja, dert var derfor jeg skrev lovlige grønnsaker.. jeg mente de man kan spise under induksjonen.

Tradilioar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ehh.. usikker enda Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 18:44   #5
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen dummies-spørsmål...

Sorry, leste litt i hytt og pine

Kjenner flere som til tider kutter ut grønnsakene for å bruke karbene på blant annet smør eller fløte som de bruker i forbindelse med matlaging (sauser, dressing m.m). De passer bare på å ikke overskride grensene.

Hvor viktig det er i forhold til vekttapet vet jeg ikke, men næringsmessig og for å få variasjon i kosten vil det jo sikkert være lurt å bruke grønnsaker.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlaging for dummies Ignite Spørsmål og svar 43 16-05-10 14:24
Noen spørsmål medas Generell diskusjon 5 04-05-08 19:41
Noen spørsmål ... Soul Spørsmål og svar 15 27-08-07 14:56
Tai Chi for dummies.. Fjonken Trening 2 14-06-06 23:09
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no