Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-11, 12:24   #1
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Jeg leser ofte at man ikke vet om bivirkningene etter noen år på lavkarbo, og at man derfor burde holde seg unna det. Så da lurte jeg på om det er noen her som har gått lavkarbo i noen/ en god del år som kan fortelle hvordan de har det i kroppen sin? Hvordan blodtrykket, kolesterol, psykisk helse osv er. Kjenner det hadde vært godt å få høre hvordan dere har det. Om dere kunne fortalt litt om hva det er dere spiser hadde det vært fint også.

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Siden 2007.
1. året på ganske streng ketolysekur for å gå ned i vekt.
Siden rein, ubehandla og naturlig fet mat som daglig kosthold.

Både fysisk og psykisk helse er topp.
Kommer aldri til å gå tilbake til høykarbo kosthold

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:34   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Jeg er på det 3. året. Vet ikke om det er lenge nok i forhold til det du tenker på, men fysisk blir jeg bare friskere og friskere. Blodprosent har steget, stoffskiftet har stabilisert seg, migrena er borte og alt av kolestrolprøver etc er spot on Og 26 kg i minus!
Legen min er så fornøyd at hun har begynt å anbefale lchf til flere av sine pasienter!

Psykisk har jeg det også mye bedre, sover bedre og savner på ingen måte blodsukkersvingningene!

Jeg lever i all hovedsak ketogent

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:48   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Denne mannen ser i alle fall ikke ut til å ha tatt skade etter 50 år I tillegg til mange folkeslag som har spist slik i hele livet
Jeg har spist lavkarbo/høyfett i over fire år, og er ikke redd for fortsettelsen

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 15:34   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Nille ( http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=103 hm, hyperlenking funker ikke??) har gått på lavkarbo mer eller mindre siden 1982! Hun er ikke aktiv her nå, men søk opp noen av hennes gamle tråder

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 15:39   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Jeg har levd lavkarbo siden 1997, altså rundt 15 år. De første årene mer moderat med vekt på å unngå raske karbohydrater og etterhvert mer og mer restriktivt. Ketogent siden 2007. Alle mine blodprøveresultater er helt perfekte

__________________
Ciss

Sist redigert av Ciss : 15-12-11 kl 17:46.
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 15:44   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Fire og et halvt år, men langt i fra den strengeste varianten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 17:33   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge har dere gått lavkarbo?

Snart fire år på LCHF.
Omtrent som Gerd, ca det første året på ketolyse, nå rundt 50 g karbo om dagen (tror jeg). Jeg er i allefall i ketose.

Blodprøvene mine er helt fine, kroppen fungerer maksimalt, omtrent aldri syk... Hår og hud har normalisert seg (jeg skulle vurderes for ruacutane før jeg begynte på ketolyse, nå trenger jeg ikke tenke på det mer )

Jeg kommer aldri til å gå på HCLF-kosthold igjen!
(Men det blir nok litt slack i julen selv om mesteparten vil være lavkarbo )

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
etter, kolesterol, lavkarbo, noen, år


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge venta dere med å skeie ut? JKBB Spørsmål og svar 29 24-07-10 14:29
Hvor mye har dere gått ned? mossa South Beach 3 23-10-09 05:17
Hvor mye har dere gått ned? klompenmio Ketolysekuren 18 03-09-09 06:47
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 00:04
Hvor lenge er dere i ketose? Sostråle Spørsmål og svar 14 12-05-09 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no