Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Får det bare ikke til!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-12, 08:47   #1
victorious
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
victorious er på en erverdig vei

Får det bare ikke til!

Hei!

Jeg har skrevet her inne før, men er enda fortvilt.
Siden januar har jeg gått inn for denne dietten, men helt uten hel. Vekten går opp, og ingenting skjer med kroppen. Jeg er fortvilt!
Så det jeg trenger hjelp til er å få tydelig matoppsett. Kansje har jeg lest for mye om dette, og blander for mange ting. Jeg har tatt meg noen biter mørk sjokolade, men dette bør jeg kansje kutte helt ut. Jeg drikker ikke alkehol, og trener ca 4 ganger i uken.
Hva spiser jeg


frokost: Omelett av 4 eggehviter, 4 fårepølse stykker, og litt tube bacon ost.
Kaffe med fløte
4 glass vann

Trening

Lunsh en kylling salat. oliven, pesto, og masse grønnsaker. feta ost

Middag, kylling el laks

En liten bit mørk sjokolade.

ca 3 kopper kaffe i løpet av dagen og masse vann!

Hva gjør jeg galt!

jeg er 1,64 og 70 kilo.
Må ned 10 kilo!

victorious er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:58   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Får det bare ikke til!

Kan ikke se at du gjør noe veldig galt. Men du har bare holdt på noen uker da, så kroppen har kanskje ikke rukket å omstille seg ennå. Slapp av og hold dietten noen uker til, så regner jeg med at det begynner å skje noe...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:02   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Hvilken fettkilde bruker du til middagen og lunsjen?
Hva trener du? Noen typer trening opprettholder stressnivå i kroppen og hindrer nedgang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:27   #4
victorious
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
victorious er på en erverdig vei

Sv: Får det bare ikke til!

Jeg f;ler meg og veldig oppblåst. Ser nesten gravid ut. Jeg har jo gått på dette i 6 uker nå, og det å kunn gå opp i vekt er ikke noe hyggelig.

Men pesto, røykelaks, fløte, greks yogurt og rekesalat er ting jeg kan få i meg mellom måltidene. bør jeg absolutt ikke småspise?

Fettkilden til middag er laks el kylling, og cream fraish

Jeg trenger styrke ca 3 ganger i uken, og konisjon 2. en time pilates.

victorious er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:49   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Om du blir oppblåst kan du forsøke en periode uten melkeprodukter. Det er ganske vanlig å være melkintolerant - enten mot laktosen eller mot melkproteinet. De fleste tåler smør, selv om de reagerer på laktose eller melkprotein.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:19   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Omelett av eggehvitter? Hvorfor ikke plommene også? Jeg synes det ser ut som både lite mat, lite fett, og ikke minst lite grønnsaker. Å småspise mellom måltider skal være unødvendig dersom du får i deg nok mat og nok fett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:28   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Får det bare ikke til!

Bruker du fløte i alle kaffekoppene? Hvor mange dl blir det tilsammen? Har du blitt forstoppet? Om du legger inn maten på diett.no kan det hende det viser seg hva som ikke stemmer?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:36   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Opprinnelig lagt inn av victorious, her.


Hva gjør jeg galt!

jeg er 1,64 og 70 kilo.
Må ned 10 kilo!

Får kanskje en følelse av at du stresser litt jeg?

Alle former for stress, inkl slankestress og treningsstress, er noe som virkelig kan stoppe nedgang, forsøk å senk skuldrene og gi kroppen din tid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:40   #9
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Får det bare ikke til!

Det ser ut som om du fortsatt har litt fettskrekk kanskje? For din dagsmeny er slik jeg kunne spist når jeg hadde kalori/karbo/fett skrekk....

Lag omelett heller av hele egget, det gir mer metthetsfølelse. og prøv å inkludere mer fett i kostholdet kanskje? Jeg småspiste absolutt konstant tidligere, men nå etter LCHF har jeg ikke lyst på mat mellom måltidene. deilig!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:56   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Får det bare ikke til!

Eggeplommene må med - helt klart!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:13   #11
victorious
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
victorious er på en erverdig vei

Sv: Får det bare ikke til!

Ok. Ja jeg har kansje litt fettskrekk, i og med at jeg bare går opp.

Men kan noen komme med et forslag på hva jeg bør spise når jeg vil ned ti kilo.
Vist jeg lager omelett, bør jeg kansje bare ha to egg om jeg har eggehviten med?

Trenger en veldig enkel meny i starten, for jeg er ikke superflink til å diske opp med fancy retter, og hater å veie mat.

Ja, jeg har litt oppblåst mage og føler den er litt treg.

victorious er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:22   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Får det bare ikke til!

Mot treg mage kan du ta magnesiumsitrat, c-vit, passe på at det ikke blir for mye kjøtt i forhold til fett og innta frø og nøtter, gjerne i form av hjemmebakte kjeks etc.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 12:35   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Hvor mye du skal spise avhenger av hvor mye du trenger for å bli passe mett! Ikke start ut med for lite mat, kroppen din trenger litt ekstra energi i starten.
Og om du har trøbbel med magen, spis mer grønnsaker! Som brokkoli, blomkål etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:23   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Får det bare ikke til!

Hva med og rett og slett følge en retning? Ketolyse? Atkins? Du får kjøpt bøker som i ganske detalj forteller deg hva og hvordan du kan spise, da slipper du og spise "feil" også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går bare ikke an! Clarissa Eurodiett 28 04-04-09 00:15
Jeg går bare ikke ned Mariette Ketolysekuren 17 26-01-08 17:10
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 10:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no