Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Annes kyllingsuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-05, 20:18   #1
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Annes kyllingsuppe

Annes Kyllingsuppe

4 personer

1 kylling
2 løk
10 dl vann+ 1 hønsebuljongterning
Saften av en sitron
Et par persillekvaster
1 purre
1 gulrot
ca 25 g sellerirot
1-2 ss smør
2 ss mel....etter ønske
4 dl melk eller 50/50 melk fløte
estragon

1.
Del kyllingen i 4 og vask godt.. Skrell løk og skjær den i fire båter. Kok opp vannet med buljongen og sitronsaften. legg i kyllingstk, løken og persillen. La alt koke under lokk på svak varme i ca 30-40 min. Skum av.

2.
Ta opp kylling og fjern skinn og bein før den blir kald (lettere å få av på varm kylling). Skjær kjøttet i pene skiver/biter. Skyll purren og skjær i skiver. Skrell selleri og gulerot. Skjær dem i tyyynne strimler a 3-4 cm.

3.
Fres grønnsakene i en kjele. Dryss over mel og spe med melken og 6 dl avsilt buljong. La koke i 5-10 min. Legg i kyllingstk og gi suppen et oppkok.

4. Server suppern garnert med estragon og gjerne en rømmeklatt

Jeg har ofte litt mer grønnsaker i en beskrevet her.....og ha i grønnsaker etter smak og lyst.

Vel bekomme......

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 01:06   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Annes kyllingsuppe

Denne så veldig god ut, Anne!

Men man kjøper rå kylling da, eller? Hvordan vil kyllingbryst gjøre seg i forhold?

Og tips til andre grønnsaker enn gulrot og sellerirot å bruke? (overjordgrønnsaker..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Annes franske eplekake Anne Bakst 22 10-11-05 13:05
Annes grunnoppskrift på is for ismaskin Anne Kake/dessert og snacks 7 20-04-05 10:23
Annes svisketerte guro Kake/dessert og snacks 1 12-01-05 13:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no