Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-11, 19:39   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Jeg har lest her at man skal bruke den feiteste coconut milken som er, men ser at den har mer kh (3kh) enn light (1 kh). Den "ekte" har også mye mer fett i seg, og er sikkert bedre, men skal man ikke først og fremst velge den med minst kh?

Link her...

Lurer også på om noen vet om GARAM MASALA posemiksen er den som brukes som krydder når man lager indiskeretter? Det står ikke hvor mye kh som er i den, men det står at det er sukker i den...

Link her...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 06:29   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Ekte Garam Masala-krydder uten sukker finner du på innvandrerbutikker, har leita, men aldri sett det i dagligvarebutikker.. Kanskje du finner det i krydderhylla hvis du er heldig? Det er vanligvis ganske mye sukker og KH i sånne der posemikser altså.. Hjemmelaga saus er jo mye bedre og sunnere uansett

Ang. kokosmelka ville jeg tatt den med minst KH, og brukt ekstra med kokosolje under stekinga istedet. Men er jo ikke store forskjellen uansett.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 08:42   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Tusen takk for informativt svar! Godt nyttår da

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:37   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Jeg kjøper coconut cream (nesten bare den tykke delen av kokosmelka) på invandrerbutikker, og det er godt, det! Men nå vet jeg ikke antall karber i den.. sjekket en annen type som er her hos mamma, men den stod det ingen ting på.

Tenker uansett at to ekstra karber i en hel gryte (som gjerne er til flere måltider) ikke gjør noe

Og kjøp krydderet på invandrerbutikk! Denne oppskriften er digg! Jeg bytter melkeproduktene med kokoskrem

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:17   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg kjøper coconut cream (nesten bare den tykke delen av kokosmelka) på invandrerbutikker, og det er godt, det! Men nå vet jeg ikke antall karber i den.. sjekket en annen type som er her hos mamma, men den stod det ingen ting på.

Tenker uansett at to ekstra karber i en hel gryte (som gjerne er til flere måltider) ikke gjør noe

Og kjøp krydderet på invandrerbutikk! Denne oppskriften er digg! Jeg bytter melkeproduktene med kokoskrem

Tusen takk Jeg må finne en sånn invandrerbutikk i Oslo en dag...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:18   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg kjøper coconut cream (nesten bare den tykke delen av kokosmelka) på invandrerbutikker, og det er godt, det! Men nå vet jeg ikke antall karber i den.. sjekket en annen type som er her hos mamma, men den stod det ingen ting på.

Tenker uansett at to ekstra karber i en hel gryte (som gjerne er til flere måltider) ikke gjør noe

Og kjøp krydderet på invandrerbutikk! Denne oppskriften er digg! Jeg bytter melkeproduktene med kokoskrem

ps, to karbo her og der kan utgjøre mye tilsammen på ketogen kost... noe jeg vet at du vet, mener ikke å belære deg assa

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:27   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Ingen vits i å kjøpe lightkokosmelken uansett. Den koster ofte like mye (eller mer) enn den vanlige kokosmelken, og består nesten bare av vann. Ønsker man færre karbohydrater, kan man bare blande den vanlige kokosmelken med vann fra springen - gratis!
Santa Maria har en kokosmelk på boks (samme farge som på kokoskremen) med 60% kokos og 1g kh. Den vil nok være et godt alternativ. Så kan du i tillegg evt supplere med kokosolje, slik det nevnes over her

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 12:54   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Hva bruker dere kokosmelk til?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 13:13   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Hva bruker dere kokosmelk til?

Det er en god fettkilde - spesielt for de som ikke tåler eller ønsker å bruke melkeprodukter. Den kan brukes i asiatiske retter, slik som diverse curry's o.l., eller i bounty (finnes flere oppskrifter på forumet. Bare å søke). Det er supert i smoothies eller i f.eks. kakao. Det er en fordel å like smaken, da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 16:00   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Det er en god fettkilde - spesielt for de som ikke tåler eller ønsker å bruke melkeprodukter. Den kan brukes i asiatiske retter, slik som diverse curry's o.l., eller i bounty (finnes flere oppskrifter på forumet. Bare å søke). Det er supert i smoothies eller i f.eks. kakao. Det er en fordel å like smaken, da

Ok. Er ikke sånn superglad i kokossmak, men er jo verd å gjøre et forsøk

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 06:12   #11
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Ingen vits i å kjøpe lightkokosmelken uansett. Den koster ofte like mye (eller mer) enn den vanlige kokosmelken, og består nesten bare av vann. Ønsker man færre karbohydrater, kan man bare blande den vanlige kokosmelken med vann fra springen - gratis!
Santa Maria har en kokosmelk på boks (samme farge som på kokoskremen) med 60% kokos og 1g kh. Den vil nok være et godt alternativ. Så kan du i tillegg evt supplere med kokosolje, slik det nevnes over her


Dette stemmer. Kokosmelk er laget av kokosnøtter som er ganske like verden over, samt vann. De med færre karber har mindre av absolutt alt, men mer vann, fordi de er blandet ut. Ville ikke stirret meg blind på forhold mellom kh og fett heller, fordi dette er bare slurv og unøyaktigheter fra produsentenes side, kokosnøtt er kokosnøtt. Ta den feteste, og bruk heller mindre, om du er redd for antall karber. Da får du i alle fall mer enn vann, for penga.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 00:34   #12
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Santa Maria Coconut Milk Light og Garam Masala

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Ingen vits i å kjøpe lightkokosmelken uansett. Den koster ofte like mye (eller mer) enn den vanlige kokosmelken, og består nesten bare av vann. Ønsker man færre karbohydrater, kan man bare blande den vanlige kokosmelken med vann fra springen - gratis!
Santa Maria har en kokosmelk på boks (samme farge som på kokoskremen) med 60% kokos og 1g kh. Den vil nok være et godt alternativ. Så kan du i tillegg evt supplere med kokosolje, slik det nevnes over her

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Dette stemmer. Kokosmelk er laget av kokosnøtter som er ganske like verden over, samt vann. De med færre karber har mindre av absolutt alt, men mer vann, fordi de er blandet ut. Ville ikke stirret meg blind på forhold mellom kh og fett heller, fordi dette er bare slurv og unøyaktigheter fra produsentenes side, kokosnøtt er kokosnøtt. Ta den feteste, og bruk heller mindre, om du er redd for antall karber. Da får du i alle fall mer enn vann, for penga.

Lurt tips, takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
coconut milk, garam masala


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater er det i krydder fra Santa Maria Chicken & Steak Sorella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 19-10-12 08:08
Auberginegull med Garam Masala Dangerous Nan McGrew Kake/dessert og snacks 2 09-09-11 13:47
Thailand Santa Maria Coconut Milk Julie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 28-09-10 18:13
Hvor mye karber er det i Santa Maria tacokrydder? Bayone Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 13-03-09 21:58
Santa Maria nanbrød Bergen27 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 23-06-08 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no