Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor raskt kommer man i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-10, 23:54   #1
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Hvor raskt kommer man i ketose?

Holder på å lese så øye blir sårt og vått, men har ikke kommet skikkelig i gang med boka enda, er på side 27, og får nok sikkert svar. Men jeg er av den utolmodige typen

Hvor langt tid tar det for å komme i ketose?

Beklager, men her kommer det nok endel fersking spørsmål etterhvert altså....


Sist redigert av Stor&liten : 10-08-10 kl 00:24.
Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:17   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor raskt kommer man i Ketolyse?

Hei,
Det er ingen som kommer i Ketolyse, det er navnet på kuren, det du mener er ketose – de fleste er i ketose i løpet av et par dager for noen ar det litt lengre. Husk at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og noen kropper trenger opp til fire uker for å komme i optimal fettforbrennings modus. Videre så er det mange som føler seg uvel de første dagene mens noen vil føle ubehag i opp til to uker.
Et godt sted for å lese seg opp på lavkarbo her på forumet er her:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:22   #3
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i Ketolyse?

Tusen takk for svar

Så at jeg skrev feil etter at jeg postet, mente selvsagt Ketose, men så skjønte jeg ikke om jeg kunne endre innlegget, så jeg får ta det på nybegynner kappa

Da skal jeg lese vidre

EDIT: nå kan jeg endre også

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 10:01   #4
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Jeg kom i ketose allerede dagen etter oppstart, så er vel forskjellig fra person til person Lykke til!

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 10:08   #5
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Hos meg gav stix'en utslag dagen etter at jeg startet opp.

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:20   #6
Nahemah
Medlem
 
Nahemah sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 42
Innlegg: 55
Nahemah er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Jeg kom i ketose dagen etter jeg startet ihvertfall

__________________


Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:52   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

De fleste bør komme i ketose etter en dag eller to. Kroppen lagrer bare en halv dags energi i form av karbohydrater, men tror det kan være litt individuelt. Så kommer det jo an på hvor mye du bruker de første dagene også.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 16:22   #8
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Tusen takk

Jeg har begynt litt light nå, så fra i morgen blir det forhåpentligvis fult ketolysekurkjør på meg

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:02   #9
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Da sjekket jeg i går kveld, og JA, jeg er i ketose

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:21   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Da sjekket jeg i går kveld, og JA, jeg er i ketose

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:17   #11
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Hvor ofte sjekker dere at dere er i Ketose?

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:36   #12
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Har bare sjekka 4-5 ganger på to uker.

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:44   #13
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Dette er veldig individuelt. Jeg brukte faktisk 6 dager.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 03:17   #14
Hurra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Hurra er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Jeg kom relativt fort i ketose første gangen jeg prøvde. Men husker jeg spiste et stort kabo-måltid uken etterpå og da fikk jeg ikke lilla på sticken på minst 6 dager. Men om kroppen er vant til å være i ketose så er den mye mer effektiv på å switche tilbake etter en kveld med utskeielser.

Hurra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 09:06   #15
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Kan vel ikke skryt av at den er mørk lilla enda, men den er vel som fargen der det står 50 tenker jeg. Ble mørkere i gårkveld en kvelden før

Vekta går neddover også, og det er jo ett pluss

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 09:56   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Hvor ofte sjekker dere at dere er i Ketose?

Kanskje to ganger i året på innfall, sånn veldig for moro skyld .
Prøv å begrense bruken av sticks, det kan fort bli veldig forvirrende. Ketosticks er i beste fall indikerende, og sier ingenting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen.
Om du følger ketolysekuren som den er ment å følges skal det godt gjøres å IKKE være i ketose. Da har det null hensikt å måle flere ganger i uka.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:05   #17
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kanskje to ganger i året på innfall, sånn veldig for moro skyld .
Prøv å begrense bruken av sticks, det kan fort bli veldig forvirrende. Ketosticks er i beste fall indikerende, og sier ingenting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen.
Om du følger ketolysekuren som den er ment å følges skal det godt gjøres å IKKE være i ketose. Da har det null hensikt å måle flere ganger i uka.

Tusen takk....

Tenker jeg kommer til å sjekke litt i begynnelsen, men takk for tips om å ikke henge meg opp i dem

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:08   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Tusen takk....

Tenker jeg kommer til å sjekke litt i begynnelsen, men takk for tips om å ikke henge meg opp i dem

Bra! Prøver å misjonere litt på det å kjenne på kroppen selv, skjønner du! Ser litt for mange eksempler på folk som fortviler over manglende utslag, da det finnes hundre grunner til at det kan skje (man har brukt opp alle ketoner på en treningsøkt, man har tynnet ut prøven med høyt vanninntak etc ...), og det virker i blant som om man nesten tror at det er sticksen som er avgjørende om man går ned i vekt eller ikke, så det er greit å spare seg for de bekymringene . Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:19   #19
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bra! Prøver å misjonere litt på det å kjenne på kroppen selv, skjønner du! Ser litt for mange eksempler på folk som fortviler over manglende utslag, da det finnes hundre grunner til at det kan skje (man har brukt opp alle ketoner på en treningsøkt, man har tynnet ut prøven med høyt vanninntak etc ...), og det virker i blant som om man nesten tror at det er sticksen som er avgjørende om man går ned i vekt eller ikke, så det er greit å spare seg for de bekymringene . Lykke til!

Jeg tenker litt som så, at om jeg ikke kommer i ketose, burde jeg jo ikke stappe i meg så mye fet mat. Foreløpig ikke noe problem, for jeg holder på å trappe opp, og det er ikke så lett, når man ikke er vant til det, selvom jeg er heldig, og alltid har brukt "godt smør" som vi kalte det hjemme, og skydd skikkelige lightprodukter som pesten. Men sliter med å bruke fløte osv, da jeg er vant til mindre fete sauser etc. Også søtningsmiddel da.... Foreløpig vet jeg ikke helt hva jeg kan slå meg på der, men holder på å lese meg opp, for jeg nekter å stappe i meg mer enn strengt tatt nødvendig kunstig tilsetningstoffer....

Har du noen tips på hva som er best? Foreløpig har jeg ikke trengt det heller igrunn, men det kommer sikkert snart, har jo tross alt bare holdt på denne uka

God helg!

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:27   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Kan vel ikke skryt av at den er mørk lilla enda, men den er vel som fargen der det står 50 tenker jeg. Ble mørkere i gårkveld en kvelden før

Du skal heller ikke skryte av at det er det mørkeste utslaget!
Det kan nemlig bety at du drikker for lite.

Det finnes ikke grader av ketose! Utslag er utslag uansett farge!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:31   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Jeg tenker litt som så, at om jeg ikke kommer i ketose, burde jeg jo ikke stappe i meg så mye fet mat. Foreløpig ikke noe problem, for jeg holder på å trappe opp, og det er ikke så lett, når man ikke er vant til det, selvom jeg er heldig, og alltid har brukt "godt smør" som vi kalte det hjemme, og skydd skikkelige lightprodukter som pesten. Men sliter med å bruke fløte osv, da jeg er vant til mindre fete sauser etc. Også søtningsmiddel da.... Foreløpig vet jeg ikke helt hva jeg kan slå meg på der, men holder på å lese meg opp, for jeg nekter å stappe i meg mer enn strengt tatt nødvendig kunstig tilsetningstoffer....

Har du noen tips på hva som er best? Foreløpig har jeg ikke trengt det heller igrunn, men det kommer sikkert snart, har jo tross alt bare holdt på denne uka

God helg!

Men om du spiser ca 20 gram karbohydrater om dagen, så er du så og si garantert å være i ketose, og det er i grunn ikke nødvendig å kutte ned på fettet før man over et daglig inntak på 70+ kh (jfr: Bedre uten brød), så dette vill jeg ikke bekymret meg for.

Hva med å bare kutte alt av søststoff en stund, rett og slett? Det kan ta en uke eller to, men om du kommer over kneika med søtsug, så er du kanskje mer i stand til å ta sobre valg . For de som ikke liker tanken på å innta kunstige søtstoffer, så er sukrin eller stevia så absolutt å anbefale.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:48   #22
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Hvor raskt kommer man i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva med å bare kutte alt av søststoff en stund, rett og slett? Det kan ta en uke eller to, men om du kommer over kneika med søtsug, så er du kanskje mer i stand til å ta sobre valg . For de som ikke liker tanken på å innta kunstige søtstoffer, så er sukrin eller stevia så absolutt å anbefale.

Har kuttet ut denne uka, og har ikke hatt noe "sug" heller, så får håpe det holder seg sånn.

Skal lese litt om Sukring og Stevia jeg da

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 12:22
Hvor raskt i ketose? kamp Spørsmål og svar 18 02-06-10 22:45
Hvor fort kommer du i ketose? Bixen Ketolysekuren 7 19-08-09 21:49
Når kommer en i ketose? Elinengelen Lavkarbo generelt 4 04-08-09 23:34
Når man vet man kommer til å gå ut av ketose saxpia Ketolysekuren 0 25-05-09 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no