Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lavkarbo gjør deg feit

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-09, 22:44   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, men da ligger det vel litt i kortene, hva? Jeg tenkte kanskje mer på blader som FHM, Mann og Vi Menn. På lik linje med Tara, KK og Woman, eksempelvis.
At det f.eks står om diverse slankekurer i Shape up er jo ingen bombe, enn om den mest er rettet mot damer, men det ligger jo i tittelen, som det bladet du nevner, at det retter seg mot et spesielt tema, og ikke for et allment publikum

Poeng. På den annen side er disse andre herremagasinene ganske ensporede på bil, jakt, friluft, teknikk etc, du vet sånne mandige aktiviteter som alle ekte menn skal like

Det blir like teit begge veier, føler jeg.

  Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 22:45   #27
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Er nok bare å innse at vi får beholde hemmeligheten om lavkarbo for oss selv, resten av verden er rett og slett for tjukk i huet

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 22:58   #28
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Er veldig enig med dere med mye av det dere skriver - men i all rettferdighetens navn så er faktisk Tara's sin kostholdsskribent en svoren tilhenger av lavkarbo - og bladet anbefaler/fronter dette veldig og gjennomført. Hun sier klart og tydelig i fra om det - også hvor de omtaler andre former for dietter....

Der var faktisk der jeg første gang leste og ble interessert i dette kostholdet og også der de tipset om denne siden

Men KK - og deres såkalte "forskning".....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:02   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Ok. Kjenner ikke til Tara spesifkt, og snakker nok rimelig generelt, da min kunnskap om dameblader ikke strekker seg så langt. Men jeg ser det hver uke, og da spesielt KK, og faktisk Norsk Ukeblad, Hjemmet og Allers, som ofte er på stativ ved kassa i butikkene der jeg handler, at det veldig veldig ofte er bilde av en eller annen friskuskvinne og noe om slanking på forsida. Grud.

BTW, jeg leser korrektur for Woman, og de har faktisk en streng policy på å aldri ha saker om slanking, eller matoppskrifter . Bra greier, selv om jeg ikke er overvettes interessert i innholdet sånn ellers.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:14   #30
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Poeng. På den annen side er disse andre herremagasinene ganske ensporede på bil, jakt, friluft, teknikk etc, du vet sånne mandige aktiviteter som alle ekte menn skal like

Hehe...helt sant!
Menn skal bare jakte å wrooooome, kvinnene skal være hjemme å strikke, lage mat å holde seg slanke (ifølge magasinene). Nei takk å pris for mangfoldet å egne valg å meninger

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:33   #31
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hva med å la være å lese disse blekkene?

Ja, jeg gjør det - men forsidene flasher en rett i ansiktet når man står i kassekø på Rema 1000. Samtlige blader har en smellvakker modell på ca. 16 år på forsidene, og med store fete typer er budskapet til oss kvinner ganske tydelige.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:34   #32
nite66
Juniormedlem
 
nite66 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 21
nite66 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Jeg er hjertens enig i at nevnte artikkel slett ikke holder mål, og at det som er i de nevnte blader er mer til forvirring enn oppklaring. Men, må faktisk innrømme at hvis det ikke hadde vært for en artikkel i fra en arvet bunke med vinterens "Hjemmet" med portretter av to damer som hadde gått ned maaange kilo på eurodiet, så hadde ikke jeg sittet foran pc-skjermen med lavkarbo.no oppslått i dette øyeblikket. Synes faktisk at det er ok når de lar folk som har prøvd ut noe få komme til orde. Så får heller hver enkelt finne ut om det er noe som kan funke for en selv.

__________________


nite66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:19   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Det er bra det har blitt åpnet litt mer for folkeopplysning om annet enn Grete Roede, men nå skal det sies at et av de veletablerte bladene hadde for mange, maaange år siden "rikshospitalets suppekur" som oppslag, med oppskrifter Det var nok seint 80-tall, men uansett...
Og jeg syns det blir rart når et blad har Fedon som skribent annenhver uke, og en svoren statens ernæringsfan neste uke. Føler de at de må veie opp?

Tara har blitt en av de bedre ja, og Eva (som er konk om jeg ikke husker feil) var veldig lavkarbo-tilhengere. Har brukt flere av oppskriftene fra de.
Men KK har gått fra å være et sånn middels blad, til å bli veldig bra, til nå å være helt elendig. Både på nett og i papir. Og det forteller jeg de hver gang de ringer for å få meg til å abbonere igjen Men det hjelper tydeligvis ikke da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:24   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og det forteller jeg de hver gang de ringer for å få meg til å abbonere igjen Men det hjelper tydeligvis ikke da.

Det tror jeg de innleide folka som i grunn selger alt mulig gir beng i, haha

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:30   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det tror jeg de innleide folka som i grunn selger alt mulig gir beng i, haha

Ja, men gud så tilfredstillende det er!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:35   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men gud så tilfredstillende det er!

Hehe! Ikke så tilfresstillende som å sperre telefonen for salg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:43   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe! Ikke så tilfresstillende som å sperre telefonen for salg

Da får man jo aldri skjelt ut telefonselgere da! Helt uaktuellt for meg
Forøvrig hjelper ikke det for ting man har abbonert på tidligere, da har man allerede et kundeforhold de visstnok har lov til å bruke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:59   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da får man jo aldri skjelt ut telefonselgere da! Helt uaktuellt for meg
Forøvrig hjelper ikke det for ting man har abbonert på tidligere, da har man allerede et kundeforhold de visstnok har lov til å bruke.

Nei, ikke om du har sagt opp abbonementet ditt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:03   #39
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men gud så tilfredstillende det er!

Dere bare MÅ se denne hvis dere ikke har sett den før. Utrolig morsom!

Og den beste grunnen til ikke å reservere seg mot telefonsalg

http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

  Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:39   #40
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Dere bare MÅ se denne hvis dere ikke har sett den før. Utrolig morsom!

Og den beste grunnen til ikke å reservere seg mot telefonsalg

http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

Hahaha!

Jeg har heldigvis reservert meg for årevis siden. Men jeg husker de siste månedene før jeg reserverte meg. Jeg var sååååå lei. Tilslutt svarte jeg bare: "Trillian? Nei, hun er dau!" når disse telefonselgerne ringte. Da sluttet samtalen veldig raskt. Ikke ringte de tilbake heller

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:03   #41
carbz
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 23
carbz er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg synes det er ganske ille at vi nå hører stadig oftere at "Vi MÅ ha sukker hver dag for å overleve" og "Hjernen trenger sukker"

Hæ? Jeg har aldri hørt om noen som mener at vi trenger sukker. Hva tenker folk med egentlig?

carbz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:28   #42
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av carbz, her.

Hæ? Jeg har aldri hørt om noen som mener at vi trenger sukker. Hva tenker folk med egentlig?

Fant dette på wikipedia:

Kroppen kan lage alt sukkeret den trenger fra fett (glyserol) og protein (56% kan omdannes til glukose).

Så vi trenger ikke tilføre kroppen sukker nei.
Dette er noe som snart diverse kostholds"eksperter" snart må skjønne, når de går ut med sine anbefalinger for hva vi skal spise.
VI har jo skjønt det da

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 10:08   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Dere bare MÅ se denne hvis dere ikke har sett den før. Utrolig morsom!

Og den beste grunnen til ikke å reservere seg mot telefonsalg

http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

Haha! Fantastisk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 10:52   #44
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

http://www.kk.no/819475/lavkarbo-gjor-deg-feit

Tilbake til artikkelen: Det er godt å se at vi ikke lenger lar oss provosere her inne. Til det er vi vel for mange "døde for lenge siden", "dumme" og "ferdigslanka tjukke" som opplever at vi tvert i mot er VELDIG levende OPPEGÅENDE, GLUPE mennesker som har klart å holde vekten på et akseptablet nivå, selv uten sukker () og høykarbo

I tillegg er de fleste av oss velsignet med fin hud, pene tenner og blankt hår ! Huffameg
Jeg ble forresten beskyldt for å ha tatt både ansiktsløftning, Botox og Restylane her en dag.... Det var nemlig ikke "naturlig" å se slik ut på "vår" alder ! Damen som uttalte seg er et år yngre enn meg og snakket om hvor farlig Atkins var ! Jaja.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:24   #45
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Jeg var på besøk på fredag til en dame som også abonnerer på KK...ikke at det sikkert er avgjørende
for hennes meninger. Men hun var ihvertfall VELDIG skeptisk til at jeg hadde begynt på lavkarbo.
Hun kunne ikke tro at alt det fettet var bra for kroppen, uansett hva jeg sa, så avfeide hun meg.
Jeg sa også at jeg hadde nå gått ned 10 kg og følte meg så bra i kroppen som jeg ikke hadde
gjort på mange år.
Men neida, dette kunne ikke være bra

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:05   #46
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av carbz, her.

Hæ? Jeg har aldri hørt om noen som mener at vi trenger sukker. Hva tenker folk med egentlig?

Å joda, sukker MÅÅÅÅ vi ha.

Den hører jeg stadig vekk!

At jeg er et levende bevis på at man ikke trenger sukker betyr ikke noe. Man har da lest en eller annen plass at hjernen trenger sukker...

(Eller kanskje jeg allerede er hjernedød - og så har jeg bare ikke merket det selv??? )

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:24   #47
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Greit å se at det er ikke bare jeg som opplever å høre slike dumme ting.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 14:08   #48
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Luna*, her.

Jeg var på besøk på fredag til en dame som også abonnerer på KK...ikke at det sikkert er avgjørende
for hennes meninger. Men hun var ihvertfall VELDIG skeptisk til at jeg hadde begynt på lavkarbo.
Hun kunne ikke tro at alt det fettet var bra for kroppen, uansett hva jeg sa, så avfeide hun meg.
Jeg sa også at jeg hadde nå gått ned 10 kg og følte meg så bra i kroppen som jeg ikke hadde
gjort på mange år.
Men neida, dette kunne ikke være bra

Jeg har som regel ikke sagt det til folk, for jeg får samme reaksjon. Og da gidder jeg ikke begynne å forklare. I tillegg har jeg jo ingen vektnedgang å snakke om, så jeg har liksom ikke det å slå i bordet med heller.
Men nå har jeg begynt å gi beng, for jeg føler meg jo mye bedre på dette kostholdet, selv om vekta ikke rikker seg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 15:24   #49
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Man har da lest en eller annen plass at hjernen trenger sukker...

Var det jeg også hadde lest, å så tok jeg et google-søk på dette. Wikipedia sier at man trenger ikke sukker, da kroppen produserer det sukkeret den trenger (til hjernen og sånt) av fettet vi inntar, og de få gram med karber som vi får i oss.

Fornuftige kropper vi har, hehe....

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 11:48   #50
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo gjør deg feit

Gammel tråd men det ble linket til fra en ny post

Alle som hadde overvekt eller annen sykdom som antas å påvirke overvekt var tatt ut av grunnlaget - f.eks. diabetes og kreft slik at tallene kun gjelder FRISKE personer.
"Valid dietary data was obtained from 9,801 participants. Of these, 5,350 participants were excluded because they reported at least one chronic comorbid condition (such as diabetes or cancer), leaving 4,451 healthy adult Canadians for this analysis."

Interessant å merke seg at det er flere syke enn friske canadiere

I tillegg ble de som gikk på høykarbo-diett (over 60% fra karbo) eller på en diett hvor mer enn 20% eller over 120g/dag kom fra proteiner tatt ut av grunnlaget for å ekskludere de som gikk på en eller annen kur.

Uansett: Tallene er som følger

Sjansen for overvekt (bmi >25) var i de fire gruppene:
65% in quartile 1, 54% in quartile 2, 51% in quartile 3, and 51% in quartile 4

Kode:
Energy (kcal/d)			2,214	2,313	2,303	2,140	
Fiber (g/d)b			13	17	18	22	
Carbohydrate (g/d)b		179	234	269	319	
Sugar (g/d)b			46	63	76	103	
% Sugar in carbohydrate		25	27	28	32	
Protein (g/d)b			104	88	79	70	
Total fat (g/d)b		88	76	68	54	
Monounsaturated fat (g/d)b	35	30	27	21	
Polyunsaturated fat (g/d)b	15	14	12	10	
Saturated fat (g/d)b		30	25	22	16	
% Energy from protein		21	18	16	14	
% Energy from carbohydrate	36	47	54	64	
% Energy from fat		40	35	31	24	
% Energy from saturated fat	14	11	10	7	
% Energy from polyunsat fat	7	6	5	5	
% Energy from monounsat fat	16	14	12	9	
Fruit intake frequency per dayc	1.0	1.1	1.2	1.4	
Salad per dayc			0.5	0.5	0.4	0.5	
Potatoes per daycd		0.3	0.3	0.3	0.3	
Carrots per dayc		0.3	0.3	0.3	0.4	
Other vegetablesc		1.1	1.1	1.0	1.3	
Total fruit and veg per dayc	3.9	4.1	4.2	4.9

Undersøkelsen viser hva friske mennesker spiser og setter det sammen med sjansen for overvekt i den gruppen basert på at de registrerer høyde og vekt hos en sykepleier og fyller ut et skjema over hva de har spist siste 24 timer.

Min observasjon er vel at jo mer du blander karbohydrater og fett, jo større sjanse har du for å bli overvektig. 36/21/40 (k/p/f) har jeg aldri sett på som optimal ifht vekt. Undersøkelsen sier ingenting (faktisk utelater de jo alle som har sykdommer) om faren for hjerte og karsykdommer og nervesykdommer (alzheimers/MS etc)

Den feiteste gruppen har et snitt på 179g karbo om dagen, noe som faller godt utenfor de fleste definisjoner av lavkarbo.

Tittelen burde vært: Hvis du er helt frisk, ikke går på diett og blander sukker med fett blir du overvektig

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 15-11-09 kl 12:09.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiber gjør deg feit + en ny hypotese for lavkarbo danish Generell ernæringsdebatt 7 09-03-11 00:56
For feit mat? Regan Ketolysekuren 18 15-01-09 10:37
Feit Dante Generell diskusjon 25 07-06-06 15:10
Feit mat gjør deg feit!! Goggen Lavkarbo generelt 5 06-03-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no