Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her og med ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-09, 22:00   #1
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Ny her og med ketose

Hei.
På mandag startet jeg opp med ketosekur. Jeg har dessverre ikke lest boka, men har smuglest litt her inne. Jeg er fortsatt utrolig usikker på om jeg gjøre dette rett. Jeg MÅ ned ca 8 kg innen 30. mars da jeg har en brystreduksjonestime .
Jeg kjøpte meg ketosesticks idag, og den var lilla. Som jeg har lest meg fram til her inne, er jeg da i ketosetilstand. Jeg håper jeg har forstått det rett?
Jeg har ikke veid karbohydratene mine, men har sjekket maten jeg har spist på diett.no, og jeg har kommet ut på ca 10 karber.

Slik har dagen idag sett ut, og jeg håper på tilbakemeldinger:

Frokost:
Eggerøre av to egg og vann med ca 6 skiver ost 10% fett (=60 g???)
5 skiver hamburgerrygg
Stor kopp (3 dl) grønn te med 4 suketter
1 ss tran + 1 ss sanasol

Lunsj:
Salat med 1 tomat, agurk, mais, avokado og tunfisk + olje
ca 50 g 10% fett ost

Mellom:
0,5 Kyllingfilet
Stor kopp (3 dl)grønn te med 4 suketter

Middag:
0,5 grillet kylling
Litt salat med tomat og agurk, mais, avokado

Kvelds:
1 avokado
60 g ost 10% fett

Vann: 2 liter før middag og ca 0,5 etter + 0,5 med Cola Zero

Ellers så har jeg sikkert spist 1 pakke med Läkerol idag. Må liksom ha noe som smaker i munnen. Jeg aner ikke hvordan dette er i forhold til ketolyse planen?
Hva med Extra tyggis?

Huff, mye jeg lurer på og er usikker på, men jeg håper jeg ikke er helt på jordet.
Jeg kan jo ærlig talt ikke skjønne at jeg skal gå ned når jeg stapper så mye i stryta, for jeg er skikkelig mett hele dagen. Og så er jeg ikke vandt med å spise fett da jeg gjerne har ungått det før.

Håper på noen kloke svar som kan guide meg på vei.


Sist redigert av gulrotklara : 11-02-09 kl 22:27.
gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:12   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og med Ketose :)

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Lunsj:
Salat med 1 tomat, agurk, mais, avokado og tunfisk + olje
ca 50 g 10% fett ost



Maisen må bort, det er absolutt ikke lavkarbo. Hvorfor 10%-ost?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:18   #3
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

hallo!
du kan låne denne boka på biblioteket, så forklarer den litt bedre hvordan og hvorfor! og det er greit å veie og måle litt i starten (det synes iallefall jeg, er i uke 3 og har fremdeles kalkulator og vekta lett tilgjenglig på kjøkkenet, men en haug med ark der jeg noterer kbh innhold og oppskrifter på!)
man kan bli overrasket over hvor karbene ligger skjult, feks mais, tomat og løk, har et høyt innhold. så for å få en god oversikt, kan det være lurt å regne litt slik at du blir sikrere i målene.

jeg kom også i ketose veldig fort, men hadde nok et høyt inntak av kbh første uka, før jeg innså at jeg ikke kunne spise så mye salsa og tomater jeg ville!
(ja, lilla stix er ketose! gratulerer forresten, du er på rett vei!)

matvareguiden er veldig fin og inneholder næringsinnholdet på masse grønnsaker, frukt og matvarer.
så er det masse gode oppskrifter i oppskriftsdelen av forumet!

når det kommer til søtt, som light bruser og lackerol og lign, skal man helst begrense seg, prøv å snack på litt paranøtter, ost eller annet.
(er ikke så flink til dette selv, altså, men prøver.....kanskje ikke så hardt i dag, for jeg fant nettopp sukkerfri vingummi...hehe...)

du finner fort ut av ting! lykke til!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:19   #4
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

og som carisma sier, ikke bruk lett fett!
fett = bra for fettforbrenning (i denne filosofien!)

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:48   #5
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.



Maisen må bort, det er absolutt ikke lavkarbo. Hvorfor 10%-ost?

Oi, takk for kjappe svar.

Ok, ikke mer mais på meg. Æsj, og jeg som er så glad i det.
10% ost, tja... Gammel vane med å tenke sunt tipper jeg. Det er liksom bare den vi har i hus. Jeg burde begynne å kjøpe vanlig igjen skjønner jeg?
Jeg har vært medlem av vektklubb.no lenge og gått ned ca 20 kg der på kosthold med lite fett og mye karbo + mye trening selvsagt. Jeg er liksom vnadt med å shoppe matvarer med lite fett og mye protein.
Må legge om tankegangen litt skjønner jeg.

Hva med spekemat, er det ja eller nei?
Kan man velge å spise en gulrot som knask, eller blir det også helt feil? :

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:50   #6
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

Sitat:

når det kommer til søtt, som light bruser og lackerol og lign, skal man helst begrense seg, prøv å snack på litt paranøtter, ost eller annet.
(er ikke så flink til dette selv, altså, men prøver.....kanskje ikke så hardt i dag, for jeg fant nettopp sukkerfri vingummi...hehe...)

Nam, det hørtes digg ut det. Så det kan man spise litt av. Puuuh, lørdagskvelden er reddet.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:06   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med Ketose :)

Er det ikke sukker i sanasol??? I såfall kan kke vi ha det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:07   #8
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Er det ikke sukker i sanasol??? I såfall kan kke vi ha det.

Ups, har ikke sjekket. Er bare så vandt med å ta det hver dag

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:01   #9
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Oi, takk for kjappe svar.

Ok, ikke mer mais på meg. Æsj, og jeg som er så glad i det.
10% ost, tja... Gammel vane med å tenke sunt tipper jeg. Det er liksom bare den vi har i hus. Jeg burde begynne å kjøpe vanlig igjen skjønner jeg?
Jeg har vært medlem av vektklubb.no lenge og gått ned ca 20 kg der på kosthold med lite fett og mye karbo + mye trening selvsagt. Jeg er liksom vnadt med å shoppe matvarer med lite fett og mye protein.
Må legge om tankegangen litt skjønner jeg.

Hva med spekemat, er det ja eller nei?
Kan man velge å spise en gulrot som knask, eller blir det også helt feil? :


Jeg har som regel å ikke spise grønnsaker som vokser under jorda. Gulerøtter inneholder 6,7 kh pr 100 g så det er jo ganske mye. Får ikke mye gulrot for 10 kh da

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:57   #10
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med ketose

Hmmm, jeg har gått opp 1,5 kg ca etter oppstart på mandag???
Er ikke helt stødig i magen og en smule luftig. Fått en drøss med kviser også. Er dette vanlig?
Huff, jeg får se an til mandag og hvis det fortsatt går den veien, så må jeg nok tilbake på lite fett, mye protein + frukt og grønt.
Jeg er så avhengig å ha gått ned kiloene mine innen 30 mars. Jeg har gått ned 6, men har da disse 9( nå 1o kg igjen)

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:59   #11
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Er det ikke sukker i sanasol??? I såfall kan kke vi ha det.

Det står forresten at det ikke er tilsatt sukker i sanasol, men søtningsstoffer. Regner med at den er trygg da? Er liksom så greit å få i seg litt vitaminer og mineraler ekstra. Er vandt med å ta det hver dag sammen med tran. Er jo sunt

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:21   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med ketose

Ang. spekemat så må du lese innholdsfortegnelsen og holde deg unna produkter med sukker.
Ellers er det mye salt i spekemat og det binder vann. Det kan gi vektstagnasjon.

Ellers bør du prøve å ha 1/2 time hver dag med trim (hurtig gange), drikke mye vann (2-3 liter pr dag) og ikke spise deg mer enn akkurat mett.
Spis sakte, så merker du det fortere.
Drikk litt vann før du begynner å spise.
Hvis du føler at du bare mååå ha noe å spise, så kan det være at du egentlig er tørst= drikk et glass vann og vent litt før du spiser noe.

Ellers bør du veie alt du spiser den første tiden. Du kommer fort inn i det .
Ketostixen bør du bruke på kvelden, ca to timer etter siste måltid.
Husk at et utslag er et utslag, du er ikke mer i ketose om den er mørk lilla. Det er heller et tegn på at du drikker for lite vann.
Tester du om morgenen vil den sannsynligvis gi utslag uansett siden du har vært uten mat i flere timer.
Lykke til!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:30   #13
alsol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 56
Innlegg: 8
alsol er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med ketose

Hei
Jeg har også akkurat startet på ketolysekuren. Har lest endel i boka, men ikke saumfart den fra perm til perm ennå. Til min store glede fikk jeg utslag på ketolyse sticksene tirsdag kveld (startet mandag), det samme i går kveld. Men jeg var inne på noen vedlegg her i dag, og ble rimelig frustrert da det ble opplyst at selv uten utslag på sticks så kan man være i ketose, og at man trenger ikke være i ketose med utslag. Hva er vitsen med disse sticksene da, og hvilke andre ting kan man eventuelt sjekke for å vite om man er i ketose? Noen som kan hjelpe en frustrert kvinne med dette?????

alsol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:27   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med ketose

Opprinnelig lagt inn av alsol, her.

Hei
Jeg har også akkurat startet på ketolysekuren. Har lest endel i boka, men ikke saumfart den fra perm til perm ennå. Til min store glede fikk jeg utslag på ketolyse sticksene tirsdag kveld (startet mandag), det samme i går kveld. Men jeg var inne på noen vedlegg her i dag, og ble rimelig frustrert da det ble opplyst at selv uten utslag på sticks så kan man være i ketose, og at man trenger ikke være i ketose med utslag. Hva er vitsen med disse sticksene da, og hvilke andre ting kan man eventuelt sjekke for å vite om man er i ketose? Noen som kan hjelpe en frustrert kvinne med dette?????

Ketostixene påviser ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
Hvis du har et karbohydratinntak på max 30-40 gram om dagen, så burde du være i ketose.
Aceton-ånde er en god indikator, det samme er en rekke faktorer.
(søk litt her inne, jeg orker ikke skrive alle tegnene, for de er forskjellig fra de første ukene og utover -i tillegg forskjellig fra person til person.)

Måler du om morgenen så kan du ha ketoner i urinen, det samme hvis du har spist et veldig fett måltid. Det sier ikke noe om du er i ketose, som du skjønner.
Bruk stixene om kvelden hvis du av en eller annen grunn er usikker på om du fremdeles er i ketose. Det er ingen vits i å måle flere ganger om dagen.
Slapp av, ikke strss, spis etter boka og de rette karbene så går nok dette bra .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:17   #15
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 56
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her og med ketose

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Jeg kan jo ærlig talt ikke skjønne at jeg skal gå ned når jeg stapper så mye i stryta, for jeg er skikkelig mett hele dagen.

Hvorfor spise så ofte? På lavkarbo skal du kun spise når du er sulten. Spis til du ikke er sulten lenger og ikke til du er stappmett. Husk å få i deg nok fett, minst 70% av energien du får i deg bør komme fra fett.

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Hmmm, jeg har gått opp 1,5 kg ca etter oppstart på mandag???

Ser at du spiser veldig mye ost. Det er mange som ikke går ned noe særlig når de spiser ost og andre melkeprodukter.

Lykke til

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:37   #16
alsol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 56
Innlegg: 8
alsol er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med ketose

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ketostixene påviser ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
Hvis du har et karbohydratinntak på max 30-40 gram om dagen, så burde du være i ketose.
Aceton-ånde er en god indikator, det samme er en rekke faktorer.
(søk litt her inne, jeg orker ikke skrive alle tegnene, for de er forskjellig fra de første ukene og utover -i tillegg forskjellig fra person til person.)

Måler du om morgenen så kan du ha ketoner i urinen, det samme hvis du har spist et veldig fett måltid. Det sier ikke noe om du er i ketose, som du skjønner.
Bruk stixene om kvelden hvis du av en eller annen grunn er usikker på om du fremdeles er i ketose. Det er ingen vits i å måle flere ganger om dagen.
Slapp av, ikke strss, spis etter boka og de rette karbene så går nok dette bra .


Tusen takk for oppklarende svar Gracella. Jeg har nok misforstått bruken av sticksene. Tok disse på kvelden, og trodde jeg kunne følge dem slavisk om jeg var i ketose eller ikke. Føler jeg følger boka ganske bra. Men syns det er vanskeligst med hva jeg skal ha til lunsjen på jobb. Spiser gjerne 2 tynne skiver av nabobrødet med makrell i tomat og agurk på den ene, og ett kokte egg med tomat på den andre. Til frokost tar jeg gjerne 1/3 pk. med feta ost som jeg smelter i meierismør på panna, og blander inn 2-3 egg som eggerøre (smaker veldig godt) Middagen består gjerne av rent kjøtt i biter, stekes i panna og blander inn løk, paprika, squash, sopp og brokkoli som jeg lar surre en stund før jeg tilsetter en fløteskvett ( lagde i går også litt jukseris av blomkål) Bruker da kremfløte siden den har minst karbo. Hvis jeg spiser noe til kvelds blir det gjerne bitte litt av restene etter middag. Hvordan høres denne menyen ut tror du?

alsol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:06   #17
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med ketose

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Hvorfor spise så ofte? På lavkarbo skal du kun spise når du er sulten. Spis til du ikke er sulten lenger og ikke til du er stappmett. Husk å få i deg nok fett, minst 70% av energien du får i deg bør komme fra fett.


Ser at du spiser veldig mye ost. Det er mange som ikke går ned noe særlig når de spiser ost og andre melkeprodukter.

Lykke til

Jeg spiser ofte pga vane. 5-6 måltider pr dag. Jeg bør kutte ned kanskje?
Så det er kanskje osten som er problemet. Jeg trodde man kunne spise ganske mye av det.

Kunne noen her ha gitt meg en pekepinn på hva mine måltider bør inneholde. Nå spiser jeg som regel 2 egg til frokost med noe kjøttpålegg eller tunfisk, lunsj er litt opp og ned. Enten egg, noe skinke/kylling og gjerne litt oliven. Jeg tror jeg dropper mellommåltidet jeg er vandt til å ha kl 14-15. Middag spiser jeg kjøtt/fisk og salat/gr.saker.
Skal jeg droppe kveldmåltidet også?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:08   #18
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med ketose

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ang. spekemat så må du lese innholdsfortegnelsen og holde deg unna produkter med sukker.
Ellers er det mye salt i spekemat og det binder vann. Det kan gi vektstagnasjon.

Ellers bør du prøve å ha 1/2 time hver dag med trim (hurtig gange), drikke mye vann (2-3 liter pr dag) og ikke spise deg mer enn akkurat mett.
Spis sakte, så merker du det fortere.
Drikk litt vann før du begynner å spise.
Hvis du føler at du bare mååå ha noe å spise, så kan det være at du egentlig er tørst= drikk et glass vann og vent litt før du spiser noe.

Ellers bør du veie alt du spiser den første tiden. Du kommer fort inn i det .
Ketostixen bør du bruke på kvelden, ca to timer etter siste måltid.
Husk at et utslag er et utslag, du er ikke mer i ketose om den er mørk lilla. Det er heller et tegn på at du drikker for lite vann.
Tester du om morgenen vil den sannsynligvis gi utslag uansett siden du har vært uten mat i flere timer.
Lykke til!!

Tusen takk for gode tips. Jeg trener 4 ganger i uken gjerne ca 1,5-2 timer av gangen. Spinning, høypuls, styrke, boksing.'
Ellers så har jeg en aktiv jobb da jeg jobber i bhg.
Vanntipset skal jeg virkelig ha i bakhodet. Takk.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:19   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med ketose

Sitat:

Jeg tror jeg dropper mellommåltidet jeg er vandt til å ha kl 14-15. Middag spiser jeg kjøtt/fisk og salat/gr.saker.
Skal jeg droppe kveldmåltidet også?

Om du ikke er sulten, så behøver du heller ikke mellommåltid. Hør på kroppen din.
Men om du allerede har gått ned 20 kilo i nærmeste fortid, er det lite sannsynlig at du kommer til å stupe ned i vekt. Bare sånn at du er forberedt på det. Som oftest skyldes det store vekttapet i begynnelsen tap av vann,og det er er gode sjanser for at du allerede har mistet disse.

Du er luftig i magen sier du? Det kan være lakerolen. Som regel roer magen seg veldig på lavkarbo

Masse lykke til

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:37   #20
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og med ketose

Spiser gjerne 2 tynne skiver av nabobrødet med makrell i tomat og agurk på den ene, og ett kokte egg med tomat på den andre.
Ha gjerne salatblader på skivene, helst ikke isbergsalat (lite næring). Jeg ville også hatt majones på skivene.
Man kan også bruke salatbladene som brød.
Omelett eller rester av middagen er også greie lunchmenyer.
Til frokost tar jeg gjerne 1/3 pk. med feta ost som jeg smelter i meierismør på panna, og blander inn 2-3 egg som eggerøre
Det hørtes veldig godt ut
Hva med å også ha litt salat til frokosten? Eller stek litt sopp og paprika med eggerøren? Bacon og skinke er også godt for å variere.
Middagen består gjerne av rent kjøtt i biter, stekes i panna og blander inn løk, paprika, squash, sopp og brokkoli som jeg lar surre en stund før jeg tilsetter en fløteskvett
Det høres også veldig greit ut. Sjekk ut middagsoppskriftene er inne, det er utrolig mye godt man kan lage.

Da jeg startet på kuren, veide jeg brødskivene mine (lagde proteinbrødet i boka) og det er ikke rare skiven som skal til før det dro karbene opp. Jeg ble ekspert på å skjære virkelig løvtynne skiver .
Vel, jeg er sikker på at om du følger boka di og veier det du spiser/regner på karbene, så er du nok i ketose.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Er jeg i ketose? Malia Ketolysekuren 15 26-01-08 16:02
Ut og inn av ketose ... elian Lavkarbo generelt 3 14-01-08 14:34
Ketose Diva Lavkarbo generelt 19 13-03-05 12:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no