Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slette profil?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 11:32   #76
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det er slike ting man leser mellom linjene av det du har skrevet... Satt litt på spissen da. Men da skjønner du kanskje bedre hvorfor folk hisset seg opp?

Det blir i alle fall problemer i forumet om man skal lese mellom linjene
Vi ordlegger oss alle forskjellig og kan alle skrive noe som andre kan oppfatte helt annerledes enn det var ment, så det å lese mellom linjene synes jeg ikke vi burde gjøre på ett forum. Vi må forholde oss til det som står i linjene ellers blir det mye misforståelser.

Jeg synes ikke noen skal slette seg fra forumet fordi de ikke er helt enige med den store horden på forumet. Det må være rom for å ha litt annerledes meninger og for diskusjoner uten at en blir usaklig mot den som starter diskusjonen.

Da blir det ett forum der vi ikke kan si hva vi tenker, mener og føler uten at vi er sikre på at alle de andre også tenker, mener og føler det samme.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 10-04-11, 11:57   #77
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Det blir i alle fall problemer i forumet om man skal lese mellom linjene
Vi ordlegger oss alle forskjellig og kan alle skrive noe som andre kan oppfatte helt annerledes enn det var ment, så det å lese mellom linjene synes jeg ikke vi burde gjøre på ett forum. Vi må forholde oss til det som står i linjene ellers blir det mye misforståelser.

Jeg tror ikke du trenger og lese MELLOM linjene hos TS faktisk - det holder med å lese det hun skriver Og hadde det vært ETT innlegg, eller noen FÅ - men det er jo i stort sett alle

Nå sier hun jo faktisk at hun er mye kvassere enn hun ville turt og være IRL også - så da vet jeg ikke helt... skal man ikke kunne påtalt atferd man opplever som nedlatende og fordømmende på dette forumet? Jeg synes det - vi har til vanlig en kjempefin tone her inne, og av og til kommer noen inn som bryter totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk. Dette synes jeg man skal få si fra faktisk

Sitat:

Jeg synes ikke noen skal slette seg fra forumet fordi de ikke er helt enige med den store horden på forumet. Det må være rom for å ha litt annerledes meninger og for diskusjoner uten at en blir usaklig mot den som starter diskusjonen.

Jeg tror nok TS lager en EGEN tråd om å slette profilen sin delvis pga oppmerksomheten - litt sånn lidelse/dramaqueen aktig etter min oppfatning.
Hva om den som startet diskusjonen oppfattes som usaklig? Vi er alle bare mennesker her og gudene skal vite at det er flere av oss som har brukt tid på og saklig kommentere hva det er vi reagerer på, bidratt med linker som motbeviser TS påstander osv - men disse blir glatt ignorert - og TS henger seg heller oppi ting og tema og kommentarer som kan bidra til mer "hekling" Synes du det er greit også?

Sitat:

Da blir det ett forum der vi ikke kan si hva vi tenker, mener og føler uten at vi er sikre på at alle de andre også tenker, mener og føler det samme.

For meg ligger forskjellen i påstander uten bakgrunnsargumentasjon. JEG synes ikke at alle her inne kunne påstå ting som et "fett er farlig", "karbo er bra", "800 kal om dagen er flott" - nå lurer du kanskje på hvorfor?
Vel det viktigste er at dette er et lavkarboforum, og vi har visse definisjoner her inne som vi bør være noenlunde enige om. I tillegg er dette et brukerstyrt forum - og vi har mange som kun leser. Farlig feilinformasjon kan gjøre folk syke..: DERFOR er selvjustisen her inne såpass oppegående, ingen av oss vil være med på og råde andre indirekte at 800 kal pr dag med mye protein og lite karbo og fett i 2 mnd er fint??

For meg handler det om et samfunnsansvar - det vi skriver her inne - kan HELE verden se. Hadde det vært et lukket forum, hvor kun medlemmer kunne se alt - hadde situasjonen vært annerledes.

Til informasjon har jeg vært medlem av andre svært aktive forum både nasjonalt og internasjonalt, og jeg må med hånden på hjertet si at dette er det mest vennlige, inkluderende, kunnskapsrike, støttende og fantastiske jeg har opplevd siden jeg kom på nett i 95

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-04-11, 12:14   #78
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: slette profil?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Forumtroll el ikke - så synes jeg det er en viktig diskusjon og ta, og kunne fint startet en tråd om emnet selv. Har forøvrig ikke lest noen andre innlegg av TS enn dette, så kan ikke uttale meg om mer enn det hun nevner her - og det er jeg enig med henne i.

Hun kunne jo bare laget ett j... innlegg hvor hun spurte hvordan hun sletta profilen, og ikke vase det bort i nok av det samme oppgulpet som alle de andre trådene hennes? Ja, jeg kaller det oppgulp når man nevner det samme for ørtende gang. Da er man kun ute etter å provosere. Så sorry mac, ingen sympati den her veien. Om forumet er så jævlig så hvorfor i svarte gidder hun da å sitte her å svare på postene liksom...nei takkskalmanha.

FYI, jeg hadde turt å sagt det her face to face.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 10-04-11, 12:18   #79
supermom
Medlem
 
supermom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 123
supermom er ny på veien

Sv: Slette profil?

Hm, dette var interessant lesning..
Som forumbruker vil jeg benytte anledningen til å si hva jeg forventer ut av disse sidene: at fremsatte påstander om lavkarbo stemmer! Jeg forventer faktisk at dersom noen sier noe som ikke stemmer ifht lavkarbo så er det lov å påpeke at det faktisk ikke stemmer. Hvis det ikke er lov, vil flere som meg (som ikke kan dette så godt) bli villedet og forvirret Og det er forhåpentligvis ikke hensikten....

supermom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt og glutenfritt
Gammel 10-04-11, 12:38   #80
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Nå sier hun jo faktisk at hun er mye kvassere enn hun ville turt og være IRL også - så da vet jeg ikke helt... skal man ikke kunne påtalt atferd man opplever som nedlatende og fordømmende på dette forumet? Jeg synes det - vi har til vanlig en kjempefin tone her inne, og av og til kommer noen inn som bryter totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk. Dette synes jeg man skal få si fra faktisk

Hva om den som startet diskusjonen oppfattes som usaklig? Vi er alle bare mennesker her og gudene skal vite at det er flere av oss som har brukt tid på og saklig kommentere hva det er vi reagerer på, bidratt med linker som motbeviser TS påstander osv - men disse blir glatt ignorert - og TS henger seg heller oppi ting og tema og kommentarer som kan bidra til mer "hekling" Synes du det er greit også?

For meg ligger forskjellen i påstander uten bakgrunnsargumentasjon. JEG synes ikke at alle her inne kunne påstå ting som et "fett er farlig", "karbo er bra", "800 kal om dagen er flott" - nå lurer du kanskje på hvorfor?
Vel det viktigste er at dette er et lavkarboforum, og vi har visse definisjoner her inne som vi bør være noenlunde enige om. I tillegg er dette et brukerstyrt forum - og vi har mange som kun leser. Farlig feilinformasjon kan gjøre folk syke..: DERFOR er selvjustisen her inne såpass oppegående, ingen av oss vil være med på og råde andre indirekte at 800 kal pr dag med mye protein og lite karbo og fett i 2 mnd er fint??

For meg handler det om et samfunnsansvar - det vi skriver her inne - kan HELE verden se. Hadde det vært et lukket forum, hvor kun medlemmer kunne se alt - hadde situasjonen vært annerledes.

Til informasjon har jeg vært medlem av andre svært aktive forum både nasjonalt og internasjonalt, og jeg må med hånden på hjertet si at dette er det mest vennlige, inkluderende, kunnskapsrike, støttende og fantastiske jeg har opplevd siden jeg kom på nett i 95

For å begynne på toppen:
Jeg kan ikke si at jeg synes slankogfin bryter totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk, (jeg har faktiskt lest linkene hennes), mulig hun ikke er så veldig blyg i sine uttalelser og trygt kunne ordlagt seg annerledes, (noe hun jo medgir selv), men jeg synes faktisk at mange av svarene hun får bryter mye mer med totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk enne hennes innlegg.

At noen synes at en trådstarter oppfattes som usaklig er vel ikke så rart, vi er mange forekjellige mennersker samlet på ett forum og vi er nok veldig ulike i både måten å ordlegge seg på, i meninger og måten å tenke på.

Om noen synes at 800 kal til dagen er nok og vi synes rådene som blir gitt er feil, ja så får vi heller argumentere mot dette på en saklig måte om vi synes det er feil.
At dette er ett åpent forum gjør det vel ikke bedre når de som leser får opp en masse med ufine svar til de som stiller spørsmål, gir råd eller uttaler noe som kanskje ikke er så smart.
Det skremmer mer bort de som undrer på lavkarbo enn det opplyser dem.
Jeg var innom og leste mye før jeg registrerte meg under tvil. Under tvil fordi jeg ikke synes det er ok at en kan lese alt uten å være medlem, det burde være en lukket del som er for medlemmer og ikke for alle.
Men det er nå bare min mening.

Jeg har også vært og er fortsatt medlem av mange andre forum og jeg er ikke enig med deg i at dette det mest vennlige, inkluderende, kunnskapsrike, støttende og fantastiske jeg har opplevd siden jeg kom på nett.
Jeg vil heller si jeg er blitt litt skuffet over takhøyden her inne og derfor er det ikke så mye jeg skriver på forumet, jeg liker ikke å bli "kjeftet" på og få uvenner, (noe jeg ikke har blitt til nå, men så ligger jeg "lavt" også da
ja bortsett fra her da )
Så jeg angrer nok på dette svaret etterpå, men siden jeg først rotet meg inn i tråden og sa A så får jeg også si B.

Vil bare til slutt få si at jeg synes forumet er utrolig lærerikt, nyttig og jeg leser mye hver dag og lærer mye nytt hver dag, så jeg bruker det aktivt i min hverdag for å komme skikkelig inn i dette med lavkarbo

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 10-04-11, 12:40   #81
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Det var da fælt til vemmelig lynsjestemning det var her om dagen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 10-04-11, 13:13   #82
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Hah! Jeg trodde ikke vi hadde popcorn-smiley her på forumet, ellers så hadde jeg hengt meg på den holdninga der for lenge siden, he he..

Finnes det forresten lignende smiley, men med lavkarbosnacks i boksen istedenfor?

Du kan late som om det er bacongull - knaske knaske

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-11, 14:25   #83
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Slette profil?

"Hun kunne jo bare laget ett j... innlegg hvor hun spurte hvordan hun sletta profilen, og ikke vase det bort i nok av det samme oppgulpet som alle de andre trådene hennes? Ja, jeg kaller det oppgulp når man nevner det samme for ørtende gang. Da er man kun ute etter å provosere. Så sorry mac, ingen sympati den her veien. Om forumet er så jævlig så hvorfor i svarte gidder hun da å sitte her å svare på postene liksom...nei takkskalmanha"

Om jeg skriver at jeg vil slette profilen, og ellers i samme slengen har noen tanker og spørsmål, med hvilken rett har du til å si at det har jeg ikke "lov" til? Og jeg må jo skrive ting for ørtende gang, når ting jeg har skrevet blir vridd til noe forferdelig for hvert annet innlegg som kommer i min tråd. vil jo gjerne forklare meg. hvis du hadde blitt misforstått, så ville sikkert du også fortsatt å skrive helt til noen forsto deg? synes svaret ditt her var veldig fordømmende, det må jeg si. at jeg spør om forskjellige ting ang. lavkarbo, og du kaller det for oppgulp, hva er det som er galt?

du kan jo heller svare på det jeg spør om: synes du at vi var mer aktive da vi var barn, enn barn er nå? det synes jeg. synes du at vi spiste mindre snop da var barn, enn barn gjør nå? det synes jeg. det var egentlig dette jeg spurte om, og det er vel bare et par som har svart på det, og de er enige med meg.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 10-04-11, 15:08   #84
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

"Hun kunne jo bare laget ett j... innlegg hvor hun spurte hvordan hun sletta profilen, og ikke vase det bort i nok av det samme oppgulpet som alle de andre trådene hennes? Ja, jeg kaller det oppgulp når man nevner det samme for ørtende gang. Da er man kun ute etter å provosere. Så sorry mac, ingen sympati den her veien. Om forumet er så jævlig så hvorfor i svarte gidder hun da å sitte her å svare på postene liksom...nei takkskalmanha"

Om jeg skriver at jeg vil slette profilen, og ellers i samme slengen har noen tanker og spørsmål, med hvilken rett har du til å si at det har jeg ikke "lov" til? Og jeg må jo skrive ting for ørtende gang, når ting jeg har skrevet blir vridd til noe forferdelig for hvert annet innlegg som kommer i min tråd. vil jo gjerne forklare meg. hvis du hadde blitt misforstått, så ville sikkert du også fortsatt å skrive helt til noen forsto deg? synes svaret ditt her var veldig fordømmende, det må jeg si. at jeg spør om forskjellige ting ang. lavkarbo, og du kaller det for oppgulp, hva er det som er galt?

du kan jo heller svare på det jeg spør om: synes du at vi var mer aktive da vi var barn, enn barn er nå? det synes jeg. synes du at vi spiste mindre snop da var barn, enn barn gjør nå? det synes jeg. det var egentlig dette jeg spurte om, og det er vel bare et par som har svart på det, og de er enige med meg.

Jeg har selv fått pes her og er ikke av de mest populære fordi jeg gjerne våger å komme med meninger som her inne ikke blir godt mottatt- men jeg må si at du provoserer selv meg med en del poster. Det er veldig tydelig når folk på diskusjonsfora på nett benytter seg av muligheten til å kunne si ALT de har på hjertet fordi de kan være anonyme og skjule seg bak en skjerm- hvis du bare kunne tenke litt før du poster, sånn at du unngår slike påstander som at folk som ikke sitter i rullestol ikke har noen unnskyldning for å ikke gå tur, påstander du etterpå må trekke tilbake- så vil alt gå mye bedre.

Vi trenger folk her inne som stiller spørsmål, som utfordrer det som er "allmenn sannhet", men det må gjøres på en litt bedre måte enn det du gjør. Du behøver ikke slette kontoen din, du kan gjerne fortsette å poste, men ikke spy ut alt du har holdt inne "hele livet", tenk, skriv, revider, post.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 10-04-11, 15:12   #85
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

du kan jo heller svare på det jeg spør om: synes du at vi var mer aktive da vi var barn, enn barn er nå? det synes jeg. synes du at vi spiste mindre snop da var barn, enn barn gjør nå? det synes jeg. det var egentlig dette jeg spurte om, og det er vel bare et par som har svart på det, og de er enige med meg.

Gidder ikke svare deg på noenting som helst, siden jeg allerede prøvde å diskutere med deg i en annen tråd, totalt mislykka siden du snur kappa etter vinden.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 10-04-11, 15:17   #86
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Slette profil?

Det du lurer på også er jo ikke akkurat ting det er mye uenighet sånn generelt. Er vel ikke mange som tviler på at barn var mer aktive før, at dem spiste mindre snop osv. Det er heller ingen tvil om at røyk er farlig og giftig. Ser ikke helt diskusjonsgrunnlaget i disse spørsmålene. Er ikke mange googlesøk som skal til for å finne godt dokumentert stoff som bekrefter dette.

Men om noen ønsker å røyke eller ikke trene er helt opp til hver enkelt. Dem har fortsatt lov til å fortelle om sine gode opplevelser med lavkarbo.


PSST! Ble forresten ganske stille fra deg slankefrøken etter siste innleggene mine i natt også. Det virka som du kosa deg fælt når du misstolka hva vi skrev og endra stadig på det du selv skrev

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-04-11, 15:21   #87
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Slette profil?

måtte jo prøve å sove litt også da! kan jo ikke sitte absolutt hele natta på lavkarbo-forum.....

og ja, der svarte du også på det jeg spurte om. takk. da er vi jo enige.

neste spørsmål: hva er konsekvensen av at vi er mindre aktive nå enn før? og spiser mer snop enn før?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 10-04-11, 15:57   #88
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Slette profil?

Ser at begge disse trådene har eskalert utover det jeg har kapasitet til å sette meg inn i, men har smuglest noen av de andre trådene TS har statet og stiller meg fremdeles like undrende til all den negative kritikken.

For meg virker det som om svært mange er overdrevent såre i forhold til å fremstilles som late eller å ha en el annen form for selvforskyldt overvekt. Og hvis TS pirker borti noe av dette, selv uten at det egentlig virker som om hun gjør det med vilje og intensjon om å plage, så eksploderer det nærmest. Og det klarer jeg ikke å forstå.

Synes det er lavmål av så mange mennesker å rotte seg sammen mot en person. Slik dere fremstiller det virker det som om TS har vært i forumet lenge og "plaget" flere av dere over tid, men ser at hun ble medlem 7.april - og det er ikke lenge siden!?

Skal ærlig innrømme at jeg også vurderer å melde meg ut av forumet om det er slik dere behandler folk her inne. Uavhengig av om dere er enige/uenige så kan dere behandle folk med mer respekt! Skal være enig i at TS har noen uheldige formuleringer innimellom, men leser en videre hva hun skriver er det jo tydelig at hun ikke mener noe vondt med det hun skriver. Så hvorfor angripe henne da?

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-04-11, 15:58   #89
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

neste spørsmål: hva er konsekvensen av at vi er mindre aktive nå enn før? og spiser mer snop enn før?

Etter min mening (skal passe på å være spesifikk her ) så er det vel mye av den nye teknologien som har "skylda" - og det trodde jeg også at vi hadde kommet frem til i en annen tråd som du startet/var med i? I alle fall så kan jeg jo skrive et par ord.

Nå om tiden sitter unger ofte - men, som jeg alltid poengterer, ikke ALLTID - og ser på TV i stedet for å leke ute. Mange blir også kjørt i stedet for å sykle til skolen (men dette kan selvfølgelig komme av at det er veldig langt bort, eller at skolen likevel er på veien til jobb for den som kjører - praktiske grunner, med andre ord). Jeg skal absolutt ikke si at ikke jeg er en av disse ungene - men jeg synes at min grunn for ikke å trene for tiden er rettferdig. Jeg har rett og slett aldri likt noen av de sportene jeg har prøvd (fotball, volleyball, tennis, basketball, cricket, rounders m.m) foruten ridning, og den eneste grunnen til at jeg ikke rir for tiden, er rett og slett at vi ikke har råd. Jeg klarer heller ikke å engasjere meg nok til å gå tur alene, da det for min del ikke ligger nok "utfordring" i det. Da synes jeg det er morsommere å sykle, for eksempel, men igjen så er det vanskelig å finne fine steder å sykle når man bor midt i byen, og er omringet av travle veier og masse trafikk. Dessuten er jeg veldig opptatt med å lese til eksamener for tiden, så da blir det å prøve nye former for trim (Zumba, for eksempel) litt glemt - forståelig for min del, men kanskje ikke alle. Og det forstår også jeg.

Det skal også sies at jeg er veldig sær og pirkete når det gjelder ting jeg interesserer meg i - kun én av konsekvensene av å være bortskjemt - og dessuten misunner jeg de som liker noe så "fredelig" som å gå tur. Eller, jeg liker også å gå tur - ikke misforstå - men dog i marka (f.eks om sommeren når vi er på Oppdal). Grunnen? Det har vel noe med at flere er med og går for hyggelighetens skyld, og at jeg da kan gå litt om kapp med småbrødrene mine.

(Forøvrig brukte jeg rundt fem-ti minutter på å lese gjennom dette etter at jeg skrev første utkast, fordi jeg har en tendens til å skrive ned ting på en litt klumsete måte, som da kan feiltolkes. Med andre ord brukte jeg lenger tid på å redigere, enn å skrive innlegget til å begynne med. *Perfeksjonist* )

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-04-11, 16:07   #90
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

(Forøvrig brukte jeg rundt fem-ti minutter på å lese gjennom dette etter at jeg skrev første utkast, fordi jeg har en tendens til å skrive ned ting på en litt klumsete måte, som da kan feiltolkes. Med andre ord brukte jeg lenger tid på å redigere, enn å skrive innlegget til å begynne med. *Perfeksjonist* )

God vane - reduserer misforståelser også!

Jeg leser gjennom innlegget mitt, gjerne flere ganger, i alle tilfellene jeg skriver litt lengre enn noen få setninger

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-04-11, 16:14   #91
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg leser gjennom innlegget mitt, gjerne flere ganger, i alle tilfellene jeg skriver litt lengre enn noen få setninger

Det gjør jeg som regel (det har du vel nok erfaring med fra den tråden om benhinnebetennelse), så det blir mye redigering her, ja!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-04-11, 16:23   #92
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Ser at begge disse trådene har eskalert utover det jeg har kapasitet til å sette meg inn i, men har smuglest noen av de andre trådene TS har statet og stiller meg fremdeles like undrende til all den negative kritikken.

For meg virker det som om svært mange er overdrevent såre i forhold til å fremstilles som late eller å ha en el annen form for selvforskyldt overvekt. Og hvis TS pirker borti noe av dette, selv uten at det egentlig virker som om hun gjør det med vilje og intensjon om å plage, så eksploderer det nærmest. Og det klarer jeg ikke å forstå.

Synes det er lavmål av så mange mennesker å rotte seg sammen mot en person. Slik dere fremstiller det virker det som om TS har vært i forumet lenge og "plaget" flere av dere over tid, men ser at hun ble medlem 7.april - og det er ikke lenge siden!?

Skal ærlig innrømme at jeg også vurderer å melde meg ut av forumet om det er slik dere behandler folk her inne. Uavhengig av om dere er enige/uenige så kan dere behandle folk med mer respekt! Skal være enig i at TS har noen uheldige formuleringer innimellom, men leser en videre hva hun skriver er det jo tydelig at hun ikke mener noe vondt med det hun skriver. Så hvorfor angripe henne da?

Veldig enig i dette innlegget!! Behandlingen av TS forstår jeg rett og slett ikke, vi bør ha mer takhøyde her inne enn dette. (NB! idag er 10. April...hvor mye er det mulig å la seg irritere i løpet av tre døgn...."forklaringsrunder" som går over noe lenger tid enn dette må man vel kunne rive i..) Ikke slett TS!

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig
Gammel 10-04-11, 16:28   #93
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

Veldig enig i dette innlegget!! Behandlingen av TS forstår jeg rett og slett ikke, vi bør ha mer takhøyde her inne enn dette. (NB! idag er 10. April...hvor mye er det mulig å la seg irritere i løpet av tre døgn...."forklaringsrunder" som går over noe lenger tid enn dette må man vel kunne rive i..) Ikke slett TS!

Det er ikkje snakk om at nokon truar med å slette TS. Det er TS sjølv om vurderer å be om å sletta. Berre så det er klart.

-Moderator Furine-

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-04-11, 16:35   #94
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Det er ikkje snakk om at nokon truar med å slette TS. Det er TS sjølv om vurderer å be om å sletta. Berre så det er klart.

-Moderator Furine-

Nei jeg leser heller ikke at hun er truet til å slutte. Jeg kaller det vel heller å "fryse" ut en person det som skjer her. om en mottar nok pepper så pleier en vel å gi seg og melde seg ut

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 10-04-11, 16:36   #95
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Det er ikkje snakk om at nokon truar med å slette TS. Det er TS sjølv om vurderer å be om å sletta. Berre så det er klart.

-Moderator Furine-

Jada det har jeg lest meg til..var en oppfordring til henne: ikke slett!!

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig
Gammel 10-04-11, 16:38   #96
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Nå anser jeg at denne tråden er ferdig diskutert.

Trådstarter velger hva hun vil gjøre selv og vil hun slettes tar hun direkte kontakt med admin i forumet og ikke via tråder. Vil hun være her er hun selvsagt velkommen til det.

Georgine, moderator.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 10-04-11, 16:38   #97
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Slette profil?

Ja, då beklagar eg. Måten det var skrive på forstod eg som at du oppfordra ikkje til å slette TS.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-04-11, 16:46   #98
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Alvorligtalt så virker det vel som at TS bryr seg langt mindre om den såkalte dårlige behandlingen hun får, enn dere som stiller dere på bakbeina og synes dette er ille fælt. Hun har jo allerede gått vidre og diskuterer ivei, så det kan jo hende hun fikk lagd den spliden hun ville også gikk hun bekymringsløst vidre i samme gamle spor, når det var oppnådd?

Bare vært her i tre dager.... mye mulig det, men når det har vært på det samme viset fra første tastetrykk, så er det kanskje ikke rart folk blir litt engasjerte?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 10-04-11, 16:47   #99
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Jeg gjentar meg selv.

Sitat:

å anser jeg at denne tråden er ferdig diskutert.

Trådstarter velger hva hun vil gjøre selv og vil hun slettes tar hun direkte kontakt med admin i forumet og ikke via tråder. Vil hun være her er hun selvsagt velkommen til det.

Georgine, moderator.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 10-04-11, 16:51   #100
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Slette profil?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg gjentar meg selv.

sorry hvis jeg er litt treig, men hva vil det si? Dere stenger vel tråder som man ikke skal svare i, eller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endring av profil *Tussi* Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 18-04-05 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no