Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Suksesshistorie fra Grete Roede

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 20:06   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Suksesshistorie fra Grete Roede

Denne kom kanskje som en reaksjon på alt som har vært i media nå??

http://www.greteroede.no/suksesshist...632250.o2.html

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:18   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Ja - vi spiser jo alle en pakke bacon og 4 egg til frokost

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:26   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Kanskje jeg også må begynne med gr slik at jeg kan kaste MIN pustemaske?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:49   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

"barnebarna er lykkelige over at jeg spiser det samme som dem"

OK. Får håpe barnebarna et sunn mat, da

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:51   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Enda en dame som tror at lavkarbo er ei bøtte med egg og en halv gris i bacon...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:56   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Hvor i all verden tar alle disse "avhopperne" teorien om at lavkarbo betyr og spise bare kjøtt og fett????
Har ikke funnet en eneste bok som sier at det er veien og gå....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:56   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enda en dame som tror at lavkarbo er ei bøtte med egg og en halv gris i bacon...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:13   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Enda en grunn til at det lønner seg å lese seg opp på emnet før man setter i gang på nytt kosthold. Noen spør faktisk hva de gjør galt og får hjelp fort nok, resten klager over at det ikke virker, når de spiser hele behovet for energi på et måltid, og spiser det 4 ganger i løpet av en dag.

Hvordan i all verden skal lavkarbo virke slik slankekur når man gir kroppen så mye energi at den ikke gidder å bruke at sitt eget fett... For spiser man for mye fett, så vil jo kroppen velge det fra maten, for det er aller lettest tilgjengelig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:21   #9
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Sitat:

Men jeg oppdaget en annen ting som for meg ble veldig alvorlig; barnebarna mine begynte å spørre hvorfor mormor skulle spise en pakke bacon og fire egg til frokost!

hehe, som allerede nevnt lavkarbo er ikke bare egg og bacon- men hun synes altså at barnebarna er gode kostholdseksperter?
Edit: kommer jo an på utganspunkt og hva man tror er optimalt selv hvordan man føler at man har det. Jeg unner alle å føle seg bedre/friskere enn før; uansett hvordan de velger å gjøre det

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 01:26   #10
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

*klaskehåndengjentattegangermotpannen* sikter til 4 egg og pakke bacon jeg og...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 08:33   #11
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvor i all verden tar alle disse "avhopperne" teorien om at lavkarbo betyr og spise bare kjøtt og fett????
Har ikke funnet en eneste bok som sier at det er veien og gå....

Skaldeman? Han mener at vi ikke trenger grønnsaker, og særlig 50+ opplegget hans består primært av kjøtt og fett. Og kanskje er det helt greit også. Det fungerer for ham og er kanskje nødvendig for andre veldig insulinresistente også.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:40   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Skaldeman? Han mener at vi ikke trenger grønnsaker, og særlig 50+ opplegget hans består primært av kjøtt og fett. Og kanskje er det helt greit også. Det fungerer for ham og er kanskje nødvendig for andre veldig insulinresistente også.

Men Skaldeman er jo ikke den eneste retningen innefor LCHF da.
Det blir liksom like dumt som å si at alle på lavkarbo lever det som en midlertidig slankekur.........

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:56   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Hi hi... i sommer var jeg dritlei stillestand, og bestemte meg for å prøve GR retningen. 2 dager klarte jeg, før jeg var tilbake på lavkarbo.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:57   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Suksesshistorie fra Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Men Skaldeman er jo ikke den eneste retningen innefor LCHF da.
Det blir liksom like dumt som å si at alle på lavkarbo lever det som en midlertidig slankekur.........

Men dersom man begynte med å lese Skaldeman og da fant ut at lavkarbo ikke var noe for en, så tenkte man kanskje ikke på at det fantes flere retninger og at man burde lese 5 andre bøker også? Jeg ante i alle fall ikke noe om det da jeg en dag bråbestemte meg for å prøve bare for å se hva det var - men jeg leste alt jeg kom over samtidig som jeg begynte da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grete Roede lavkarbo? vimsen85 Andre dietter 16 14-07-11 08:57
Grete Roede ada-emilie Andre dietter 30 29-12-10 09:49
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 10:17
Grete Roede og Lavkarbo? Krilys Spørsmål og svar 23 16-08-09 20:13
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no