Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 10:41   #1
Leyla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 8
Leyla er på en erverdig vei

Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Hvor mange kcal ligger dere på om dagen?
Hvor mange gram av hvert næringsstoff evt % fordeling ender dere på?
Skriver dere opp alle grønnsaker? Eller bare de dere vet det er en del karbo i?

Sliter med å finne et inntak som gir vektnedgang ...:-(

Leyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 10:49   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Drsom du skal finne ut hvor du ligger i løypa må du i allefall veie alt og føre opp alt. Du kan ikke bare kutte ut noe, da blir jo fordelingen på skjemate feil.

Det finnes ikke noe fasitsvar på kalorier. Men klart, ender man på 4000kalorier om dagen,er stillestiittende og går ikke ned i vekt, da vil jeg si at man gir kroppen for mye energi.

Jeg spiser ketogent og prøver å havne på rundt 75-80% fett og mellom 1500 og 2000kalorier og noen dager mere.

Hovedregelen er uansett å spise til man er behagelig mett, ikke stappmett og heller ikke sulten, bare husk at metthetsfølelsen kan komme litt senere enn man er vandt med, men den varer desto lengere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 11:24   #3
Leyla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 8
Leyla er på en erverdig vei

Sv: dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Jeg veier alt. Og fører.
Trener hardt 4 ganger pr uke. Har gått ned 25 kg med grete roede kosthold.
Sliter med de 9 siste :-)

Ligger på 1100-1500 kcal pr dag.
Fett i snitt siste uka 38%
Protein 32%
Kh 29%

Likner kanskje mer på Southbeach enn lavkarbo dette....
Dette er etter 3 uker med 10-15g Kh pr dag.

Er helt forvirra etter langvarig kcal telling .

Leyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 11:35   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Eh, south beach ER lavkarbo. Lavkarbo er en paraplybetegnelse på mange kosthold med lavt innhold av komplekse karbohydrater.

Hva slags kosthold er det du følger da? For det er langt unna ketogent i allefall.

Men dersom du har spist kun 10-15g karbo pr dag, så vil jeg si at du sannsynligvis spiser for mye protein og for lite fett. Og det er ikke så mye fett som skal til.

Og der høres lurere ut å ligge nærmere 1500 enn 1100 kalorier.. 1100kalorier el vel omtrent det kroppen trenger for å opperettholde livsviktige funksjoner. Til og med Grete Roede mener man skal ligge høyere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:47   #5
Leyla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 8
Leyla er på en erverdig vei

Sv: dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Har hatt 3 uker ketogent kosthold og forsøker nå å finne en sammen setning som fungerer i det lengre løp. De tallene jeg opplyser over er ikke fra de ukene med ketogent kosthold.

Vet at lavkarbo er en samlebetegnelse, mente å skrive lchf.

Leyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:57   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Du har gått ned 25 kilo, og jeg synes ikke det er rart om kroppen din har tatt en pause Om du har spist lavkalori a la GR i lang tid for å gå ned så mye, og så gått over til et ketogent kosthold, er det ikke uvanlig at det tar litt tid å komme i gang med vekttap, gitt at du faktisk har mer å gå ned. (feks BMI) Kroppen din har nemlig sultet seg ned med kaloriunderskudd, og den vil nok være sikker på at det er nok mattilgang før den slipper vekt.

Siden du trener så mye og så hardt, bør du finne fram målebåndet og "glemme" vekta litt, med et slikt inntak (lavt) og mye trening, vil du sannsynligvis bygge muskler og redusere fettmassen, men DET vil du ikke se på vekta di... Kroppen din vil ikke klare å bygge muskler OG gå ned i vekt helt på samme tid, dette er motstridende prosesser i kroppen din, så jeg ville vært tålmodig, og jobbet med å finne et kosthold som er optimalt på ernæring (rene proteinkilder, masse grønnsaker og gode fettkilder), og som gjør at du er mett og fornøyd og har overskudd i hverdagen. Det kan faktisk ta fra 2-8 uker å komme ordentlig i gang med fettforbrenningen på et lavkarbokosthold, og kanskje spiser du for mye kh og for lite fett til at dette skjer hos deg?

Alt etter som hvor høy og hva du veier i dag kan 1100 kalorier være altfor lite mat til at kroppen tør å slippe vekt. Kanskje opplever du at du ikke er helt i toppform energimessig heller?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:29   #7
Leyla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 8
Leyla er på en erverdig vei

Sv: Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Takk for gode tips. Jeg skal prøve med mindre Kh og litt mer fett. Da vil jo totale kcal også stige antar jeg.
Vanskelig med frokost og kvelds, men skal titte i oppskriftene rundt omkring her.

bmi er nå på 27, har sikkert tært på masse muskler under slanking så langt, for jeg begynte å trene bare for 3 mnd siden.

Kroppen kjemper nok i mot en del. Men har definitivt merket noe på cm etter jeg startet med trening.

Leyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:09   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Dersom du spiser 10-15g karbo om dagen, så skal du definitivt IKKE spise mindre karber, for de grønnsakene trenger kroppen din.

Har du tall i gram på protein og fettinntak for de siste dagene?

Evt menyen din? Litt lettere å hjelpe deg da.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:08   #9
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som fører hva dere spiser på f.eks diett.no

Jeg fører ikke hver dag, men har nylig ført alt i en periode bare for å sjekke hvordan jeg ligger an. Jeg havner som regel på rundt 2000 kcal/dag, og fordelingen min er ca 50% fett, 35% proteiner og 15% karbohydrater. Dette er en fordeling som fungerer ypperlig for min kropp. Jeg trener hver dag. Men vi er jo alle forskjellige, så det er lurt å ikke se seg blind på andres tall

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no