Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lei lavkarbomat...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 15:05   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hehe er det virkelig et trønder ord? Vi sier mye ordet 'trasig' her og jeg er fra Sunnmøre

Jeg er i allefall ikke trønder. Man sier trasig på begge sider av grensen her, og mener det samme( men så snakker de på andre siden av grensen svensk med trysilord i).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:12   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lei lavkarbomat...

Jeg skjønner godt du kan bli Marella77, jeg er også sånn.. Spesielt om jeg er sliten og ting går trått i hverdagen. For min del tror jeg det handler om den rusen jeg får av melprodukter. Jeg elsker pasta og ris og kunne levd på bare det, tragisk, for det er jo virkelig kjedelig mat.

Jeg bruker mye tid på å prøve ut nye oppskrifter. Jeg spiser aldri egg til frokost i form av omelett og kokte egg eller speilegg, da blir jeg kvalm. Faktisk spiser jeg sjelden før klokka er 12. For jeg er ikke sulten før det. I dag spiser jeg frokost nå, klokka er 15..

Jeg velger å spise når jeg er sulten en periode nå, selv om det betyr at jeg spiser for lite. For dagen der jeg er kjempesulten kommer fort nok. Og da spiser jeg masse i flere dager før det roer seg igjen.

Selv om jeg en periode nå spiser litt vel lite, så er energinivået på topp, for jeg har jo nok av energi med meg hele tiden og i ketose er den energien lett tilgjengelig for kroppen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:17   #28
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Lei lavkarbomat...

Jeg vet ikke om det vil hjelpe deg, men det jeg har gjort er å skrive ut hele denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Den er full av godsaker, for å si det mildt! Synes nå jeg da.

Jeg har den i en ringperm, og så blar jeg frem og tilbake og finner noe godt å spise når jeg ikke har matlyst, eller er kvalm av lavkarbomaten. Dette har fungert veldig fint for meg, og alt jeg har forsøkt er godt!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:18   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hehe, jeg MÅ ikke spise ketogent, men jeg er så redd for å sprekke om jeg gir meg selv lillefingeren... Jeg er et sort/hvitt menneske, som sliter med gråsoner. Enten full rulle, eller ingenting om du skjønner... Derfor har jeg blitt full rulle, hehe

Jeg savner indisk mat, tai-mat, mexikansk mat med ris, lefser og søte suser. Jeg savner pizza, pasta og knekkebrød. (Har prøvd noen lavkarbo-frø/knekkebrød, men de faller ikke i smak). Savner også loff, hehe.

Finnes gode tortillaoppskrifter a la lavkarbo også, og ikke minst gode hamburgerbrød. Jeg prøver og prøve ut nye oppskrifter med jevne mellomrom for å unngå og bli matlei Lag deg en saftig hamburger med dressing, god ost og en deilig salat attåt. Eller en quesedilla med oppskrift på tortilla - fyll med kjøttdeig/kyllingkjøtt, eget taco-krydder og masse ost! Lag salsa eller kjøp en med lite kh, lag guacamole og ha rømme til. Dette er knallgodt - jeg lover! Ikke tar det så lang tid og lage heller. Lag opp et par ekstra og hiv i fryseren til dager med lite matlys og generell matleihet

Ellers har jeg laget barbeque-ribbe etter denne oppskriften og langstekt i ovnen. Knallgodt og kan hives i fryseren om noe blir til overs. Du må ikke ha sukker i rub-a-dub'en Server med blomkålmos, salat med feta/oliven/grillet paprika og bønnestuing om du kan spise såpass med kh

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:51   #30
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Hehe er det virkelig et trønder ord? Vi sier mye ordet 'trasig' her og jeg er fra Sunnmøre

hehe, da har jeg tatt helt feil... Kanskje jeg bare har hørt trøndere si at de har det trasig...

Opprinnelig lagt inn av Siljenh, her.

Prøv å skei ut med en eller to loffskiver, og når magen viser hva den synes om loffen så vil du aldri ha lyst på det igjen... Jeg prøvde pizza fra peppes for en stund siden og det var terror for magen

Ønsker deg lykke til videre!

Tusen takk for masse gode råd og tips!!! ps, den loffskiva fristet ikke like mye etter hva du skrev... Takk

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Jeg har heller ikke merka noe til at trasig er et trønderord. Kjenner mange som bruker det, og ingen er trøndere

My bad! (Er jeg ikke tøff når jeg sier det... Digger det uttrykket, selv om jeg føler meg som en fjortis når jeg bruker det, jaja, sånn går no dagan! )

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg er i allefall ikke trønder. Man sier trasig på begge sider av grensen her, og mener det samme( men så snakker de på andre siden av grensen svensk med trysilord i).

Da er det vedtat.... Trasig er for alle, hehe

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg skjønner godt du kan bli Marella77, jeg er også sånn.. Spesielt om jeg er sliten og ting går trått i hverdagen. For min del tror jeg det handler om den rusen jeg får av melprodukter. Jeg elsker pasta og ris og kunne levd på bare det, tragisk, for det er jo virkelig kjedelig mat.

Selv om jeg en periode nå spiser litt vel lite, så er energinivået på topp, for jeg har jo nok av energi med meg hele tiden og i ketose er den energien lett tilgjengelig for kroppen.

Ja, du sier noe der. Savner det rusen som maten gav før i gamledager!!! (før 2 mnd siden...). Men savner ikke humørsvingningene!! Føler meg sterkere psykisk om du skjønner. Tåler mye mer.

Og den lett tilgjengelige energien du prater om, har jeg også massevis av!!!! hehe.

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Jeg vet ikke om det vil hjelpe deg, men det jeg har gjort er å skrive ut hele denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Tusen takk for det, skal sjekke ut denne!

[quote=Nerthus;1261879]Finnes gode tortillaoppskrifter a la lavkarbo også, og ikke minst gode [url="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?[/QUOTE]

Tuuuusen takk, gleder meg til å prøve ut de tortillaene!!!!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
lei av lavkarbomat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kviser av lavkarbomat? Susanne87 Spørsmål og svar 15 13-08-09 23:03
Nettsider til lavkarbomat? Camz Spørsmål og svar 0 25-02-09 13:00
Lavkarbomat i micro? meeg Oppskrifter 16 06-02-09 14:39
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no