Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-12, 22:45   #15126
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Grilldress

God ide! Det jeg har vurdert bare på surr, er å ta på meg det jeg har hatt på meg i hagen/ terrassen. Vi har bygd opp hagen på nytt, så for meg er hageantrekk ; slitt arbeidsbukse med masse lommer til verktøy, joggesko med malingsflekker, og bustete hår
Og heller skifte til normale klær litt senere
Det er jo et hageantrekk!!!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 05-06-12, 22:45   #15127
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hva pokker er det som knirker/knaker/gnurer i huset vårt ... nå????

Rotter? Kakkerlakker? Eller bor dere på en gammel indianerkirkegård?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-06-12, 22:46   #15128
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Da hadde jeg kledd meg i hva som helst Om det var varmt, gjerne shorts/skjørt og t-skjorte/topp, og ellers samme hva. Dette må jo være helt greit og valgfritt
God kveld og kos deg masse.

Takk for svar, det er litt det jeg har tenkt selv, utenom når jeg har fått rare ideer i hodet

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 05-06-12, 22:47   #15129
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Pent, varmt og uformelt.
Lag-på lag... og med et par lette pledd i bilen.

Pledd er en lur ide!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 05-06-12, 22:50   #15130
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Rotter? Kakkerlakker? Eller bor dere på en gammel indianerkirkegård?

Heldigvis ikke... de to første er skumle, og den siste får meg til å tenke på Steven Kings "Pet cemetery" ...

Nei - fant ut av det --- var gubben som satt på gjesterommet/kontoret og så på en videosnutt med "lydspor i mye vind"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-06-12, 23:01   #15131
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig mente jeg at alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet.

Vel, det skal jo liksom være noe som gjelder for alle som er så uheldige at de kommer i en møkkasituasjon hvor de er arbeidsuføre, og skal sånn sett være en selvfølge. Sitter ikke akkurat og jubler av den grunn når jeg mesteparten av tida har levd under fattigdomsgrensa. (Med det sagt er jeg så klart takknemlig for at jeg bor i Norge). Jeg har hatt det greit, og jeg har hatt det sånn at jeg faktisk går i minus hver måned dersom jeg både skal spise OG betale regninger. Jeg vet hva jeg foretrekker. (Men så har jeg kontroll uansett hvor mye jeg tjener, da).

Nei, nå ååååårker jeg ikke å snakke mer om penger!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 23:42   #15132
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

...........alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, det skal jo liksom være noe som gjelder for alle som er så uheldige at de kommer i en møkkasituasjon hvor de er arbeidsuføre, og skal sånn sett være en selvfølge.

Gjelder jo også de som jobber i stat og kommune. Det er skattepenger som betaler lønna vår også, alt går jo ikke til "trygd"!

Penger er noe dritt! Men det er tross alt de vi lever av i vårt samfunn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-06-12, 23:45   #15133
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

God ide! Det jeg har vurdert bare på surr, er å ta på meg det jeg har hatt på meg i hagen/ terrassen. Vi har bygd opp hagen på nytt, så for meg er hageantrekk ; slitt arbeidsbukse med masse lommer til verktøy, joggesko med malingsflekker, og bustete hår
Og heller skifte til normale klær litt senere
Det er jo et hageantrekk!!!

Go for it

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-06-12, 23:54   #15134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gjelder jo også de som jobber i stat og kommune. Det er skattepenger som betaler lønna vår også, alt går jo ikke til "trygd"!

jepp, var jo nettopp det jeg sa. Og gjelder ikke bare trygd, jeg tok jo ut litt av sparepengene da jeg var i barselperm.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-06-12, 00:21   #15135
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og skolene vi går på, og legene som vi går til, og sykehusene vi blir innlagt på, og gamlehjemme vi havner på til slutt (osv osv). Fine greier!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-06-12, 06:01   #15136
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ok, men det jeg ikke ville si direkte, men prøvde å legge mellom linjene var at det er vel unødvendig å klage på å betale skatt når man er avhengig av å få den tilbake.
Forøvrig er det nok ikke plass til oss i hverken helsevesenet eller på offentlige gamlehjem innen vi trenger det, så vi får bare igjen en brøkdel av det vi betaler gjennom livet.

Siste ord fra meg ifm med dette: jeg har ikke noen steder klaget over å betale skatt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-06-12, 08:40   #15137
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Ok, et spørsmål til siden dere var så effektive
Vi skal i bursdag på lørdag (40 år). Innbydelsen sier terrasse / hagehabitt! La meg i tillegg legge til at dette ikke er de mest formelle menneskene jeg kjenner.
Hva ville dere ha valgt å ta på dere?

Snekkershorts, støvler / crocks, hagehansker, et par hageredskaper i lomma og en solhatt eller caps.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-06-12, 10:44   #15138
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Snekkershorts, støvler / crocks, hagehansker, et par hageredskaper i lomma og en solhatt eller caps.

Hehe, da blir jeg sikkert søt!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 06-06-12, 15:13   #15139
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har søkt uføre etter at nav ba meg om det og fikk beskjed fra nav- damen min at dersom den ikke ble innvilget, ville jeg få 3 nye år på AAP hvor tiltaket skulle være å bli frisk! Men det er nok ikke vanlig over alt!
Behandlingstiden for uføre er ca 8 måneder og det er også den tiden man får AAP mens søknaden behandles.
Er borte i MANGE i den situasjonen og har ALDRI hørt om noen som må på sosialen fordi nav er så ulidelig trege til å behandle uføresøknader. (Som jeg går ut i fra at du mener, selv om du bare skrev søknad)
Får man avslag på uføresøknaden, skaffer man seg advokat med fri rettshjelp og KLAGER så fort som bare f.... og da går det som regel gjennom ASAP!
MAsse lykke til til vedkommende! Grusom tortur å la folk gå så lenge å vente på noe sånt!

Rare greier!
I dag fikk jeg brev fra nav! Alltid like spennende! Eller kanskje heller skummelt! Konvolutten var alt for tynn til å innholde noe vedtak ang uføre i hvert fall!
Det var et vedtak ang AAP i perioden jeg vurderes for uføretrygd! Og jeg hadde oppfattet riktig. Det står at jeg er innvilget AAP ut august i første omgang, noe som er ca 4,5 måned fra jeg leverte søknaden. Og det står at om de ikke er ferdige med å behandle søknaden til da, vil AAP forlenges i inntil 4 måneder til!
Men, det står jo også at om kravet blir avslått, stanses AAP, også om man klager!
Har jo en avtale med min saksbehandler som har fulgt meg de siste 6 årene (minus en periode på attføring før hun lært det), men ønsker jo helst å få innvilget uføre nå etter så mye tull i så mange år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-06-12, 16:11   #15140
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Meir om mat...

I går var ikkje alle elevane gått da eg slutta for dagen, fordi dei held på med eksamensførebuingar. I dag tidleg da eg kom, var det skrekkeleg rotete i den kroken der ei av jentene hadde holdt til (uvisst kor godt budd ho blei av å ligge på sofaen heile dagen, men ho om det). Mest søppel, men også 6 pakkar bacon... (!!)

For meg er det heilt skrekkeleg å skulle måtte kaste mat. Spesielt ettersom vi har det så trangt at det ikkje er sjølvsagt at vi får ete oss mette kvar dag. Ville de tatt sjansen på at det framleis går å bruke etter eit døgn i romtemperatur?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 06-06-12, 16:19   #15141
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Meir om mat...

I går var ikkje alle elevane gått da eg slutta for dagen, fordi dei held på med eksamensførebuingar. I dag tidleg da eg kom, var det skrekkeleg rotete i den kroken der ei av jentene hadde holdt til (uvisst kor godt budd ho blei av å ligge på sofaen heile dagen, men ho om det). Mest søppel, men også 6 pakkar bacon... (!!)

For meg er det heilt skrekkeleg å skulle måtte kaste mat. Spesielt ettersom vi har det så trangt at det ikkje er sjølvsagt at vi får ete oss mette kvar dag. Ville de tatt sjansen på at det framleis går å bruke etter eit døgn i romtemperatur?

Hun har sikkert glemt det i all eksamens-forvirringen. Ja, jeg hadde nok brukt det, åpne en pakke og lukt på den - lukter det greit så er det brukanes også. Du skal jo ikke spise det rått heller, men steke det godt først og det er jo røkt (bacon er jo røkt), med mindre det bare er sprøytet inn røykaroma da...

Jeg glemte en gang flere pakker middagspølser i gangen hjemme (jada, litt sløv ja...), de ble stående over natten før jeg husket dem, men det gikk helt fint å spise dem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-06-12, 16:52   #15142
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rare greier!
I dag fikk jeg brev fra nav! Alltid like spennende! Eller kanskje heller skummelt! Konvolutten var alt for tynn til å innholde noe vedtak ang uføre i hvert fall!
Det var et vedtak ang AAP i perioden jeg vurderes for uføretrygd! Og jeg hadde oppfattet riktig. Det står at jeg er innvilget AAP ut august i første omgang, noe som er ca 4,5 måned fra jeg leverte søknaden. Og det står at om de ikke er ferdige med å behandle søknaden til da, vil AAP forlenges i inntil 4 måneder til!
Men, det står jo også at om kravet blir avslått, stanses AAP, også om man klager!
Har jo en avtale med min saksbehandler som har fulgt meg de siste 6 årene (minus en periode på attføring før hun lært det), men ønsker jo helst å få innvilget uføre nå etter så mye tull i så mange år!

Jøss, timing, liksom ... Det er jamen ikke lett! Nå håper og tror jeg at det er så selvfølgelig både i din og omtalte persons sak at dette går bra, men det betyr da i praksis at OM (bank i bordet) du skulle få avslag, og klager, så vil du da eventuelt måtte leve på sosialstønad inntil klagen er behandlet når aap-en går ut? (Og om så, betale det tilbake dersom klagen innrømmes). Føttigrisen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-06-12, 17:54   #15143
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hun har sikkert glemt det i all eksamens-forvirringen. Ja, jeg hadde nok brukt det, åpne en pakke og lukt på den - lukter det greit så er det brukanes også. Du skal jo ikke spise det rått heller, men steke det godt først og det er jo røkt (bacon er jo røkt), med mindre det bare er sprøytet inn røykaroma da...

Jeg glemte en gang flere pakker middagspølser i gangen hjemme (jada, litt sløv ja...), de ble stående over natten før jeg husket dem, men det gikk helt fint å spise dem.

Det er uansett røkt/ikke røkt nitritt og salt i baconet og det er begge holdbarhetsmiddel.

Er enig - lukt på det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-06-12, 18:32   #15144
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre.

Så det er vel lurt å leke litt detektiv og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

De er både dyre og avanserte disse flate moderne.

Jeg trenger en telefon med
* godt og enkelt kamera
* som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp
* bruke på internett
* lett å bruke, skrive på
* tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider.

Noen som utmerker seg da?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 06-06-12, 18:39   #15145
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre.

Så det er vel lurt å leke litt detektiv og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

De er både dyre og avanserte disse flate moderne.

Jeg trenger en telefon med
* godt og enkelt kamera
* som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp
* bruke på internett
* lett å bruke, skrive på
* tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider.

Noen som utmerker seg da?

Jeg har en LG 500 Optimus one og er veldig fornøyd med den. De første to dagene surret jeg en del, men det tok ikke lang tid før jeg overhodet ikke kunne tenke meg å gå tilbake til taste-telefon igjen!

Det eneste jeg har å utsette på den er at den er glatt - det er liksom ingenting som holder igjen om den først glipper ut av hendene og det gjør den innimellom når jeg skal gripe den i farta. Så den har gått i golvet noen ganger så telefon, deksel og batteri flagrer i alle retninger, men etter at den er pent satt sammen igjen virker den like godt.

Betalte ca. 1500,- på cdon.com (el. cdon.no?) uten binding for ett år siden.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-06-12, 18:42   #15146
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre.

Så det er vel lurt å leke litt detektiv og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

De er både dyre og avanserte disse flate moderne.

Jeg trenger en telefon med
* godt og enkelt kamera
* som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp
* bruke på internett
* lett å bruke, skrive på
* tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider.

Noen som utmerker seg da?

Er ekstremt fornøyd med samsung galaxy s2 - selv om den ikke bør gå så mange ganger i gulvet Du kan vel kjøpe til en ordentlig holder som kan dempe litt kanskje? Den er veldig intuitiv å bruke og jeg har hatt MANGE telefoner opp gjennom årene... har kjentfolk som også er fornøyde med htc sine.
De som tåler litt mer hardhendt behandling er vel ikke med store skjermer?

Her er link til dinside.no som har hatt stadige tester på mobiler - kanskje du kan finne inspirasjon der?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 06-06-12, 19:25   #15147
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte nylig i Phone 4 etter at Nokiaen sa takk og farvel .Den har fantastisk kamera ,veldig enkel å forstå og utrolig morsom å leke med ,jeg er en barnslig sjel,liker å leke,men man kan også ringe med den.

Har pakket den inn i et futeral da tåler den en tur i gulvet

Ulempen er at den er dyr

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-06-12, 19:43   #15148
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Er ekstremt fornøyd med samsung galaxy s2 - selv om den ikke bør gå så mange ganger i gulvet Du kan vel kjøpe til en ordentlig holder som kan dempe litt kanskje? Den er veldig intuitiv å bruke og jeg har hatt MANGE telefoner opp gjennom årene... har kjentfolk som også er fornøyde med htc sine.
De som tåler litt mer hardhendt behandling er vel ikke med store skjermer?

Her er link til dinside.no som har hatt stadige tester på mobiler - kanskje du kan finne inspirasjon der?


Kan si meg enige om Samsung, er kjempefornøyd. Var på forhånd skeptisk til tuch, men det går kjempegreit
Jeg har på en slags "demper/beskyttelse" på den, å den har gått i gulvet noen ganger. Har gått greit til nå.


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 06-06-12, 20:39   #15149
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Omtrent hvilken som helst nyere android-telefon (samsung, lg, htc osv) eller iphone har det du etterspør. Uansett trenger du et deksel for å ta imot litt når den ramler i golvet. Det koster ikke all verden - spesielt ikke fra ebay. 20-40 kr er nok. Min samsung har vært i golvet noen ganger og det har gått helt fint *bank i bordet* så langt. Den fikk noen skrammer etter siste tur siden det var asfalt der.. men bare på kanten, heldigvis. Den har også vært en kjapp tur i badekaret (lydbok + ledning + reise seg ... ), men jeg tok ut batteriet umiddelbart og la den i stekeovnen på laveste varmluft med døra på gløtt noen timer. Siden har den vært like god.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-06-12, 21:46   #15150
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Jeg kjøpte nylig i Phone 4 etter at Nokiaen sa takk og farvel .Den har fantastisk kamera ,veldig enkel å forstå og utrolig morsom å leke med ,jeg er en barnslig sjel,liker å leke,men man kan også ringe med den.

Har pakket den inn i et futeral da tåler den en tur i gulvet

Ulempen er at den er dyr

Jeg har en ip4s, jeg elsker den! Jeg har padding rundt hele mobbisen så den tåler det meste. Jeg kom over et fabelaktig tilbud på denne; betalte kun kr 1 for mobilen og nå 199 kr pr måned med 500 min fri ringtid, 500 fri sms og 500 Mb. Sabla billig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no