Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dumt å trene hver dag?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-05, 17:00   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Dumt å trene hver dag?

Jeg har trent nesten hver dag på Sports-Club nå i en måneds tid, og jeg ELSKER det. Er blitt helt avhengig. Dessuten får datteren min sosialisert seg mer (jeg er hjemmeværende) siden hun er i barnepassen og leker med andre barn i en time daglig mens jeg trener.

Jeg trener styrke pluss kondisjon, men trener kun STYRKE 3 dager i uka (mandag, onsdag og fredag) for jeg har jo hørt man skal la musklene hvile i en dag etter en styrkeøkt. Jeg har fått programmet av en personlig trener, og det er hovedsakelig på apparater.

Jeg har gått ned en klesstørrelse og ca 5 kg (mye vann), er blitt kvitt ryggsmertene og bekkensmertene mine som jeg slet med i årevis før treningen, og jeg har fått bedre kondis og mer energi. Jeg kan også tydelig se musklene i leggene nå, og er blitt strammere flere steder på kroppen. Tidligere var jeg en "deigklump", en helt uformelig sådan!

Men jeg leser så mye forskjellig. Noen sier jeg MÅ trene hver dag for å få god effekt, mens andre sier jeg bare skader kroppen ved å trene så mye. Hva er rett?? Jeg trener ikke i helgene, men jeg er jo i aktivitet sammen med datteren min da.
Jeg trener mandag - fredag, og har helst ikke lyst å kutte ut noen av dagene, da jeg bare ELSKER det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 17:03   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Nei, jeg tror ikke det gjør noe å trene hver dag.

Men du må passe på at du ikke trener så hardt at du ikke klarer å ta deg inn igjen til neste dag. I så fall vil du bare trene deg nedover..
Det er bedre å trene mange ganger moderat, en feks en gang i uka der en tar seg helt ut..
synes det er så gøy at det går bra med deg
lykke til!

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 17:04   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

og pass på nok proteiner men det vet du jo

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 17:19   #4
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Ikkje tren intensivt to dager på rad.

Ok eksempel.
Man: intensiv styrke
Tir: sykkeltur med puls under 60% av max
Ons: intensiv styrke
Tor: sykkeltur med puls under 60% av max
Fre: intensiv styrke

Intensiv styrke kan byttes med intervall med høyintensivitet.

Sykkeltur kan byttes med andre aktiviteter berre puls er under 60% av max.

Dette er for å unngå å rive ned imunforsvaret.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 17:28   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kult !! Her har du stilt spørsmålet til det jeg kommenterte i journalen din nettopp ! At det er best å trene intensiv styrke annenhverdag og kardio eller noe annet innimellom..... to sjeler samme tanke !!

Du er forresten såååååååååååååå flink !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 21:46   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe telepati.
Tusen takk for svar dere. Da trener jeg jo egentlig slik jeg skal jo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 22:04   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Såååååååå flink du er som trener

Hehe tusen takk. Hadde noen sagt til meg for et par måneder siden at jeg omtrent skulle bli treningsnarkoman, hadde jeg trodd det hadde klikket for dem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no