Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Et helt aar paa lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-12, 16:41   #1
Unnbjorg
Juniormedlem
 
Unnbjorg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Frankrike
Innlegg: 12
Unnbjorg er på en erverdig vei

Et helt aar paa lavkarbo

Etter over et aar paa lavkarbo er jeg overbevist om at dette er et kosthold som passer meg bra, selv om vektnedgangen ikke svarte til forventningene til aa begynne med.
Förste uka gikk jeg opp 1 kg, og det tok 2 mnd för jeg kom i ketose. Deretter har jeg vaert i ketose, men det hjalp ikke. Jeg la inn det jeg spiste paa diett.no, og kontrollerte alt, spiste mer fett, mindre fett, mindre kaffe, kuttet ut meieriprodukter, gikk ned til 5 kh i flere uker uten at dette hadde noen virkning. Hadde prövd alt uten 0kh og aa minke paa kalorier ( laa paa ca 1600-1800 kal)
Da jeg har vaert paa mange slankekurer för, grudde jeg meg til aa gaa sulten igjen, men bestemte meg til aa kutte ut mellommaaltidet (spiser middag kl 13 og kvelds kl 20) Erfarte at det faktisk ikke er noe saerlig problem. Selv om jeg er kanskje litt sulten, er det ikke uimotstaaelig som det har vaert för paa slankekurer. Har faktisk ikke hatt en eneste sprekk paa dette aaret.
De förste 11 mnd gikk jeg ikke ned mer enn et par kg, men paa disse siste seks ukene uten mellommaaltid, har jeg gatt ned jevnt ca 5 kg i alt. Saa jeg er nok av de som maa ned i kalorier for aa faa noe vektnedgang.
Naar det gjelder helsen ellers er alle mine analyser forbedret, jeg trenger mindre sövn og har kuttet ut middagsluren. Huden er bedre og mindre törr, og formen i det hele tatt bedre.
Ellers syns jeg det er lett aa lage god mat paa lavkarbo, men litt mer vanskelig aa bli invitert og maatte si nei takk til mye. Det blir litt usosialt.
Har ogsaa laert veldig mye her inne, det er mange flinke.

Unnbjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg-inspirert LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 16:59   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Et helt aar paa lavkarbo

Gratulerer - da har du funnet nøkkelen
Jeg er også blandt dem som ikke kan pøse på med kalorier hvis jeg skal nedover på vekta

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 18:20   #3
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et helt aar paa lavkarbo

Kjempeflott Jeg har også gått ett helt år på lavkarbo..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 18:23   #4
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Et helt aar paa lavkarbo

Ett supert kosthold Eg har også levd på lavkarbovis i ett år no

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:17   #5
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Et helt aar paa lavkarbo

Jeg nærmer meg 13mnd. Trives og er sånn nogenlunde på normalvekt. Måtte også se på matmengder etter hvert. I tillegg til vekt er psyke, overskudd og søvn mye bedre.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny Fristende Lavkarbo selges swimzy Lavkarbobøker 22 16-01-12 00:15
Helt ny til lavkarbo majabo Spørsmål og svar 2 28-06-11 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no