Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-08, 13:39   #1
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Når man bestemmer seg for å følge en kostholdsfilosofi er det kjempe viktig å sette deg godt inn i denne.

Mitt råd til alle nye er. Skaff deg boka, les og lær.
Det finnes mye fine råd og veiledning her inne, men også fallgruver.
derfor er det så viktig å ha lest selv, satt seg inn i kostholdet og gjort seg opp egen kunskap og meninger.

Lykke til med starten

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 15:15   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Flott Distrea!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 15:29   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Signerer Tullehøna Bok er alfa og omega for enhver kur

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 16:48   #4
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Hvilken bok? og hvor får jeg den?
Jeg er håpløst på jakt etter en "mal". Det er så vanskelig alene! Jeg har prøvd alene før og det gikk på dunken for å si det mildt.

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 16:52   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Først må du velge deg en filosofi, så kan du kjøpe boken tilhørende den filosofien

Atkins, Ketolyse, Skaldeman, Lindberg osv
http://lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 16:54   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Elvira: Om du har bestemt deg for å følge en diett, så lønner det seg å lese boka først
Om du ikke har bestemt deg ennå, så blir jo det vanskelig. Men det finnes flere retninger innen lavkarbo. For mange er tanken såpass ny, og da kan det være fint å lese litt rundt her, og se om man finner en diett som passer en selv, så kan man låne/kjøpe boka som beskriver dietten, f.eks Ketolysekuren som er utviklet og forfattet av Dr Torkil Andersen.
Det sparer en for mange spørsmål som dukker opp ganske ofte her på forumet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 17:10   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Opprinnelig lagt inn av Elvira, her.

Hvilken bok? og hvor får jeg den?
Jeg er håpløst på jakt etter en "mal". Det er så vanskelig alene! Jeg har prøvd alene før og det gikk på dunken for å si det mildt.

Ta deg en tur på biblioteket og lån Atkins, Fedon Lindberg og Torkil Andersen sine bøker. Og ellers alt de har om lavkarbokosthold ....
Senere kan du evt kjøpe den boka du vil følge, det er alltid greit å ha den hjemme.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bør den første Skaldeman-uka være ? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 10-05-08 13:38
Nybegynner i ketolyse, hvordan starter jeg? kristindama Ketolysekuren 4 02-01-08 16:39
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
Ny med Skaldeman diett AndreasB Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 28-04-07 05:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no