Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til å velge diett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-10, 00:14   #1
artemis
Nytt Medlem
 
artemis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 2
artemis er på en erverdig vei
Question

Hjelp til å velge diett

Hei!
Trenger noen tips fra dere som er mer erfarne til å velge diett.
Jeg ønsker såklart å gå ned noen kilo, men mye av motivasjonen min ligger i at jeg har en arvelig sykdom som gjør at jeg utvikler "lipomer", dvs svulster i huden av fettceller. Faren min har det også, og har svulster som vokser seg store som klementiner om man ikke opererer de vekk.
Har ikke lyst på masse arr på kroppen, siden jeg også får store arr av selv små skrammer! Jeg har allerede fått flere kuler på armene, på brystet og nå begynner jeg å få på lårene. Så for å stanse, eller i allefall å roe ned utviklingen av lipomene, så vil jeg få ned fettprosenten min til et minimum.
Har hørt at jeg bør ligge unna mest mulig fett, men samtidig reagerer kroppen på de tilsetningsstoffene i lett- produkter, og "falske" søtningsstoffer skal heller ikke være heldig for folk med arvelig lipomer.

Kan noen veilede meg gjennom denne jungelen av dietter, for å finne en diett jeg kan leve med?
På forhånd takk!

artemis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: southbeach Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:05   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjelp til å velge diett

Opprinnelig lagt inn av artemis, her.

Hei!
Trenger noen tips fra dere som er mer erfarne til å velge diett.
Jeg ønsker såklart å gå ned noen kilo, men mye av motivasjonen min ligger i at jeg har en arvelig sykdom som gjør at jeg utvikler "lipomer", dvs svulster i huden av fettceller. Faren min har det også, og har svulster som vokser seg store som klementiner om man ikke opererer de vekk.
Har ikke lyst på masse arr på kroppen, siden jeg også får store arr av selv små skrammer! Jeg har allerede fått flere kuler på armene, på brystet og nå begynner jeg å få på lårene. Så for å stanse, eller i allefall å roe ned utviklingen av lipomene, så vil jeg få ned fettprosenten min til et minimum.
Har hørt at jeg bør ligge unna mest mulig fett, men samtidig reagerer kroppen på de tilsetningsstoffene i lett- produkter, og "falske" søtningsstoffer skal heller ikke være heldig for folk med arvelig lipomer.

Kan noen veilede meg gjennom denne jungelen av dietter, for å finne en diett jeg kan leve med?
På forhånd takk!

Veldig vannskelig egentlig når du ikke skal ha mye fett.Det er mye fett på di fleste lavkarbodiettene,men du kan jo prøve å begrense på fettet.Kanskje Fedon Lindberg kan passe?Eller du kan prøve Ingers Rugbrød,som ikke er en lavkarbokur,men lavkalorikur.Der er det lite fett.jeg gikk ned over 40 kg på den jeg Lykke til

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:33   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til å velge diett

Hei,
Jeg anbefaler deg å sende en pm til Torkil, legen bak ketolysekuren, han vil nok være den rette mann å spørre vil jeg tro.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:15   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å velge diett

Eller Sofie Hexeberg Send en mail så får du nok svar

Du sier du "har hørt" at du skal ligge unna fett - vet du bakgrunnen for dette? Kan det være litt som at vi har lært at "fett gjør deg feit"? Bare lurer - hvis det er slik at du kan spise fett og lite karbo, vil jo dette være en fin fin diett for deg. Søtningsstoffer trenger du ikke spise på dette kostholdet heller, det er det noen av oss som gjør for å dekke fysebehov

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken diett bør jeg velge? Malinoshka Spørsmål og svar 6 06-08-10 10:26
Hvilken diett bør jeg velge? Gelica Lavkarbo generelt 6 06-07-10 08:28
Oppgitt ... (hvilken diett skal jeg velge) Lilly01 Spørsmål og svar 7 23-11-09 15:20
Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge? Iselilja Spørsmål og svar 55 23-04-09 20:02
Hvilken diett skal jeg velge? rsnblaa Spørsmål og svar 3 04-08-07 23:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no