Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Farlig å ta én skive brød?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-12, 11:08   #1
Tokila
Juniormedlem
 
Tokila sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Telemark
Innlegg: 11
Tokila er på en erverdig vei

Farlig å ta én skive brød?

Hei hei...
Da er det fredag, og det er tid for fredagslunch på jobb..
Brød med karbonadekake...
Har vært i ketose siden lørdag, og redd den ene skiva kan ødelegge... noen med erfaring her? Hvor lenge etter jeg har spist må jeg evt vente med å teste for å se om jeg er ute av ketose?

Tokila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:19   #2
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Jeg ville ikke gamblet på det. Det kan godt hende at det er ett brød med 50 gram karbohydrater. Hvis du har ei skive på 35 gram, så får du da i det 17.5 gram karbo. Så er det sannsynligvis også karbo i karbonaden du har oppå, så det samlet sett passerer 22-23 gram.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:49   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Spis karbonaden på et salatblad.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:20   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Definer farlig. Du dør ikke av det, men du faller ut av ketosen og må starte på nytt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:56   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Spis karbonaden og la skiva ligge

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:58   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

En skive brød inneholder ca 12 g kh (jfr Lutz). Er du redd for å falle ut av ketose, la være og spise denne skiva. Er du redd for at det vil "ødelegge" alt for lang tid, ville jeg vært mindre bekymret. MÅ du spise skiva? Har du lyst på den? Er det viktig for deg og spise den ene skiva? Hvis du virkelig VIL spise den, spis EN og nyt den. Gå så videre på din lavkarbovei

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:59   #7
Tokila
Juniormedlem
 
Tokila sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Telemark
Innlegg: 11
Tokila er på en erverdig vei

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Ja, jeg vet jo jeg ikke dør, men med tanke på ketosen..huff...
det ble en skive med karbonade... og må innrømme at det var utrolig godt! Har vært matkvalm de to siste dagene. nesten ikke hatt lyst på noe.
ute av ketose igjen jeg da... jaja.. på'n igjen..

Har i hvertfall planlagt helgens lavkarbo middager..
...eneste jeg mangler er en oppskrift på boller som ser gode ut.
Må jo ha boller med krem på fastelavenssøndag

Tokila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:04   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Det er ikke sikkert at du er ute av ketose (men sannsynlig med mindre du har ligget svært lavt på det andre du har spist/skal spise i dag), og heller ikke sikkert at du vil merke noe som helst til den skiva av f.eks. bivirkninger når du skal inn i ketose igjen (dersom du har falt ut). Men til neste gang så lar du bare brødskiva ligge igjen, med mindre du virkelig vil spise den da

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:54   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Tokila, her.

Må jo ha boller med krem på fastelavenssøndag

Må man det?

Husk at mye av livsstilsomlegging går på å tenke nytt i forhold til all kosen man "må" ha....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:06   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Tokila, her.

Må jo ha boller med krem på fastelavenssøndag

Må man? Hva skjer om man ikke har? Det vil jeg forresten finne ut på søndag for vi har ikke det, ungene her liker ikke krem heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:07   #11
Tokila
Juniormedlem
 
Tokila sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Telemark
Innlegg: 11
Tokila er på en erverdig vei

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Må man det?

Husk at mye av livsstilsomlegging går på å tenke nytt i forhold til all kosen man "må" ha....

Da tenker jeg selvfølgelig på lavkarbo boller... Så jeg bør kutte ut denne kosen også?
Litt av livsstilsomleggingen er jo velge sunnere alternativer.
Nå koser jeg meg utrolig sjelden..og har til gode å lage noe med kunstig søtning...så jeg vurderer faktisk å unne oss dette.

Tokila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:12   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Tokila, her.

Da tenker jeg selvfølgelig på lavkarbo boller... Så jeg bør kutte ut denne kosen også?
Litt av livsstilsomleggingen er jo velge sunnere alternativer.
Nå koser jeg meg utrolig sjelden..og har til gode å lage noe med kunstig søtning...så jeg vurderer faktisk å unne oss dette.

Akkurat når det gjelder "gjærbakst" og lavkarbo-alternativer har jeg ikke klart å finne som er tilfredsstillende nok for min del. Verken av brød eller "søtt" bakverk. Har prøvd flere oppskrifter og dessverre, men det blir bare ikke godt. Derfor kan jeg ikke kalle meg en lavkarber lenger...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:20   #13
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Jeg har heller ikke blitt særlig fornøyd med lavkarbobakst... Men du ha bolle da? Du kan jo bare lage deg krem?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:36   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Nei man må ingenting. Det er vel en grunn for du tok en kostomlegging. Jo klart man skal jo leve med dette her og da er det viktig å finne en middelvei. Men husk man må ingenting. Lag deg krem du med eller uten tilbehør som for eks bær eller lignende.
Du spør om det er farlig å ta en skive brød. Jo hvis man tenker på ketose så er det det. For man må begynne fra start igjen. Men som du sier så var skiven veldig god så da var det nok verdt det. Men husk at du kan ta kun karbonaden og slippe unna med utrolig mye mindre karbo. Slik at ødeleggelsene blir mindre.

Du sier du har vært matkvalm. Hva legger du i det? Husker du å variere maten? Finne nye ting slik at det ikke går opp igjen det samme. For da blir jeg lett kvalm. Eller kanskje det er andre ting som gjør at du blir kvalm?

Ønsker deg iallefall masse lykke til videre. Stå på.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:09   #15
Tokila
Juniormedlem
 
Tokila sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Telemark
Innlegg: 11
Tokila er på en erverdig vei

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Nei man må ingenting. Det er vel en grunn for du tok en kostomlegging. Jo klart man skal jo leve med dette her og da er det viktig å finne en middelvei. Men husk man må ingenting. Lag deg krem du med eller uten tilbehør som for eks bær eller lignende.
Du spør om det er farlig å ta en skive brød. Jo hvis man tenker på ketose så er det det. For man må begynne fra start igjen. Men som du sier så var skiven veldig god så da var det nok verdt det. Men husk at du kan ta kun karbonaden og slippe unna med utrolig mye mindre karbo. Slik at ødeleggelsene blir mindre.

Du sier du har vært matkvalm. Hva legger du i det? Husker du å variere maten? Finne nye ting slik at det ikke går opp igjen det samme. For da blir jeg lett kvalm. Eller kanskje det er andre ting som gjør at du blir kvalm?

Ønsker deg iallefall masse lykke til videre. Stå på.

Jeg ordla meg litt feil. mente ikke at jeg MÅ ha..ser jo alle reaksjonene jeg fikk på det. Jeg har laget boller på fastelavn en gang før...og fikk lyst til å prøve en liten vri på boller.
Jeg liker å eksperimentere nye ting (har en bakgrunn som kokk). Også ser jeg så mange her inne skriver om forskjellige desserter og diverse ting man kan lage innen karbo, så fikk lyst å prøve noe. Og da syns jeg det passet den dagen istedet for en vanlig ukedag.

Jeg testet ketostix nå, og hadde fremdeles utslag, så er ikke sikkert den skiva ødela for ketosen?...hvis ikke jeg må vente lenger med å teste?

Jeg skal ikke ned så mye i vekt, ca 2-3kg (har BMI på 21,5). Så vil bare holde ketosen litt til så jeg når målet, før jeg prøver å stabilisere...

Tokila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:19   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Eneste testing som man kan stole på er ca 2D etter dagens siste måltid.

Jeg syns vanlige boller med krem blir alt for heavy, vannbakkels er mye bedre. Oopsie rolls med krem er omtrent som vannbakkels

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:05   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Har aldri likt boller med krem jeg. Syns det blir altfor kvalmende å smaker ingenting liksom. Men boller uten krem derimot...... hehe. Men det er jammen lenge siden jeg har spist gitt.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:58   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Man må ikke, men man kan hvis man vil!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:01   #19
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Men husk at du kan ta kun karbonaden og slippe unna med utrolig mye mindre karbo.

Andre enn meg som lurer på hvorfor det heter karbonade når de i all hovedsak inneholder proteiner og fett? Rart, slike ting lurte jeg aldri på før jeg begynte på lavkarbo...

Ellers så skjønner jeg ikke helt dette at så mange på død og liv skal være så ekstreme som de får til når de begynner på lavkarbo. For meg høres ketose helt feil ut når du bare skal ned noen få kilo, da har jeg mer tro på en mer moderat lavkarbo med rundt 40-70g karbo pr dag. Dette gir mer fleksibilitet med tanke på kostomleggingen, og effekten er oftest vel så god på mindre vekttap. Ketose er mer for de som skal ned 20-30 kg eller mer i mitt hode, men her er det mange meninger ute og går...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:09   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Om man velger ketogent eller Lindberg, eller hva nå man velger, bør etter både min mening (og kunnskap), være tuftet på smak og behag. Om man er desp etter å gå ned 2-3 kilo fortest mulig (hvilket ikke sikkert en gang er realistisk med en BMI på 21, men så sier igjen BMI så lite, så hva vet jeg?!) og velger ketose utelukkende for å få det fort gjort, så har man valgt på litt tynt grunnlag, kanskje.
Det er ikke sånn at ketose er noe magisk, man at det kan være effektivt er jo tilfelle, og ofte merker de med mye overvekt dette bedre, men det gjelder vel alle slankemåter dersom slankinga er målet.
Jeg for min del velger å leve ketogent og har gjort det i mange år, og antagelig er det hva jeg kommer til å gjøre resten av livet, enn om jeg langt fra har noe stor overvekt. Og det er fordi både jeg, mentalt, og kroppen min trives best sånn.
Hva som er motivet for TS til å velge ketose, aner jeg ikke, men jeg vil gjerne presisere at det ikke er noen fare for livet om man velger ketose uansett hvilken vekt man har i utgangspunktet, om man trives i ketose er en annen sak. Ikke alle gjør det.
Det er heller ikke farlig å ta en skive brød, men ønsker man det veldig, så burde man kanskje velge en mer moderat retning hvor det er rom for sånt.
My two cents!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 00:10   #21
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Andre enn meg som lurer på hvorfor det heter karbonade når de i all hovedsak inneholder proteiner og fett? Rart, slike ting lurte jeg aldri på før jeg begynte på lavkarbo...

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 19:02   #22
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Ang. boller og fastelaven. For meg betyr en livsstilsendring nettopp det at man finner alternativer og kan fungere på lik linje som andre. Å sitte uten noe ved enhver anledning resten av livet er ikke aktuelt for meg i hvert fall.

Bakte bollene fra "fristende lavkarbo" i dag, men har også testet disse:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....r+fotballfruen

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 19:14   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ta én skive brød?

I dag har jeg spist fastelavensbaconcrisp!
Nei, men kjære, å lage seg erstatninger nå og da er det da ingenting i veien med, det er om det blir hverdagsmat å spise lavkarbokake/bolle/ogsåvidere at man har et problem, da har man byttet ut en uvane med en ny, mener jeg, og dette handler ikke så mye om mat som det handler om hva som ligger under valgene man tar. Men anledningsvis er det etter min mening helt koscher. Nå er ikke jeg noe utpreget bolle- eller kakemenneske, men på bursdagen min er det Black Sunday for alle penga. Kake til frokost! Det skal føles litt eksklusivt det der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 08:44   #24
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

... men på bursdagen min er det Black Sunday for alle penga. Kake til frokost! Det skal føles litt eksklusivt det der.

Det er en av de tingene jeg bare eeeelsker med å være i ketose: Man kan spise kake til frokost, lunch og middag - med god samvittighet - hvis man vil.
Kaken er jo (tilnærmet) sukkerfri og full av fett og proteiner

Seff må man passe på å ikke ville dette hver dag

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 08:51   #25
Tokila
Juniormedlem
 
Tokila sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Telemark
Innlegg: 11
Tokila er på en erverdig vei

Sv: Farlig å ta én skive brød?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ang. boller og fastelaven. For meg betyr en livsstilsendring nettopp det at man finner alternativer og kan fungere på lik linje som andre. Å sitte uten noe ved enhver anledning resten av livet er ikke aktuelt for meg i hvert fall.

Bakte bollene fra "fristende lavkarbo" i dag, men har også testet disse:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....r+fotballfruen

Takk!
Sånn tenker jeg og... at man velger sunnere alternativer.

Jeg fikk ikke tid til bollebaking i går. Ble skitur i marka med familien, med bål og pølsegrilling
Så da har jeg bollebaking til gode...

Og du over som sa ketose måles 2D etter. det vil si 2 dager? Jeg er i alle fall fremdeles i ketose hvis ketostixen stemmer, så jeg faller kanskje ikke så fort ut?

Tokila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød er farlig! viet60 Ketolysekuren 5 08-11-10 15:26
Brød: bakepulver? for mye linfrø farlig? cartman- Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-09-10 19:54
Vanlig gjæret brød 5 karb pr. skive i brødbakemaskin Biggie Small Bakst 34 02-09-10 18:00
0,8 g k pr skive: Torkil P. Andersen sitt soya brød (ketolysebrød) xeena82 Bakst 9 25-08-08 10:29
Farlig å ikke spise brød! Aadna Spørsmål og svar 9 28-08-06 09:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no