Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Gå ned i vekt

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-12, 19:49   #1
Gjestis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Gjestis er på en erverdig vei

Gå ned i vekt

Heihei! Jeg er en gutt på 21 år som ønsker å gå ned noen kilo, jeg veier for øyeblikket 75 kg rett etter jeg har stått opp, ønsker å komme ned til 66-67 kg. Jeg trener kampsport 4-5 ganger i uken, men vekten holder seg ganske stødig på rundt 70 kg pluss. Noen her inne som har tips eller noen gode ider på hvordan man skal spise på "lavkarbomåte" når man trener såpass mye og hardt, for å komme ned? Hvor mye, hva og til hvilke tider?

Er det dumt å fylle opp med litt karbohydrater etter trening? Med feks en banan? Har tillegg hørt at viss man trener hardt og i tillegg spiser mye proteiner, så går det negativt ut over musklaturen, hvordan unngår jeg det?

Gjestis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav/Null karbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:52   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Gjestis, her.

Heihei! Jeg er en gutt på 21 år som ønsker å gå ned noen kilo, jeg veier for øyeblikket 75 kg rett etter jeg har stått opp, ønsker å komme ned til 66-67 kg. Jeg trener kampsport 4-5 ganger i uken, men vekten holder seg ganske stødig på rundt 70 kg pluss. Noen her inne som har tips eller noen gode ider på hvordan man skal spise på "lavkarbomåte" når man trener såpass mye og hardt, for å komme ned? Hvor mye, hva og til hvilke tider?

Er det dumt å fylle opp med litt karbohydrater etter trening? Med feks en banan? Har tillegg hørt at viss man trener hardt og i tillegg spiser mye proteiner, så går det negativt ut over musklaturen, hvordan unngår jeg det?

Hvor høy er du da?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:53   #3
Gjestis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Gjestis er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt

Åja, glemte jeg å skrive!:P Jeg er ca 1.68 cm

Gjestis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav/Null karbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 22:26   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned i vekt

Jeg anbefaler Bjørn Ferry og Kenn Hallstensens bok om lavkarbo og trening for motivasjon og inspirasjon!

Du vil finne svært god og detaljert kunnskap fra fagfolk om det du spør om også, slik at du lettere kan finne et kosthold som passer til deg og ditt aktivitetsnivå

Sjekk om biblioteket har den til låns, eller kjøp den feks her.

Uansett kan du starte med å kutte alt av sukkerholdig mat og drikke, og all junkfood. Øk på med grønnsaker, helst til alle måltid. Reduser ris/pasta/brød inntak og erstatt med grønnsaker istedet. Bruk vann som tørstedrikk. Spis gode proteinkilder, dvs ren fisk, kjøtt, fugl og sjømat. Velg gode oljer og litt fete meieriprodukter til maten din - du trenger ikke overdrive, men du trenger heller ikke være redd for helfete produkter.

Du MÅ ikke spise banan etter trening - kroppen klarer seg fint om du fyller på med proteiner og litt fett

Vær obs på en - to ukers "abstinenser" og være veldig bevisst på å ikke overdrive treningen før kroppen din har gått over til fettforbrenning

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 01:47   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gå ned i vekt

Eller kjøp deg boken :"Fra sofagris til triatlet" som gir deg en step by step guide fra horisontalen i sofaen til å fullføre en triatlon. Flust med masse god treningsguider, programmer myntet til å ta en latsabb utrent jævel til å fullføre en triatlon.
Slanking? Vel har du noensinne sett en feit triatlet? Like lite som Bjørn Ferry er overvektig og fotballspillerne til Hallstensen er det....

Du skriver du trener kampsport. Jeg har selv trent kampsport i 9 år på høyt nivå, fullkontakt og semikontakt Kyokushinkai Karate. Og hvis du er 1,68cm høy, veier 75 kg og trener hard karatetrening i tradisjonell måte 4-5 ganger i uken og ikke mister vekt? Ja da trener du enten veldig feil, eter ALT for mye mat ift hva du faktisk trenger, for mye tulltrening og du trener ikke hardt nok etter gamle kampsportprinsipper....
Såfremt du ikke har topptrent muskelmasse av de 75kg da.
Jeg er 169-170 høy (har variert ser jeg), og veide i de aktive dagene 65-67 kg avhengig om jeg var i konkurransemodus eller ei siden jeg gikk i -65kg klassen. Og nei det regnes ikke som hensiktsmessig god trening å løpe i sirkel i 10 min, gjøre noen hokuspokusbevegelser for deretter stå og slå i løse lufta i en liten time og så avslutte med litt pushups og situps.....
Du må trene hardere, løpe mer, sparre mye mer, sparke slå på sekk, slagputer, crosstraining osv. Det er tung kamptrening med fokus på kvalitet. Så kan du gå kata og mønster som restitusjonstrening. Tradisjonell karate teknikktrening er altså ikke nok. Spenn på deg et pulsbelte på treninga di og så måler du. Gir deg en god pekepinn på hvor mange ganger du er over i terskelsone og hvor lenge.

Neste punkt er kosthold. Kutt alt overflødig som ikke gir kroppen din effektiv næring. Skal du over på lavkarbo? Kutt ut all ferdigmat, lag ting fra bunnen. Ps! En suppepose fra Toro er altså ikke å lave ting fra bunnen....Spis mye fisk, grønnsaker erstatter poteten, kylling, rødt kjøtt, egg og andre reine proteinkilder. Karbonadedeig går jo an, kyllingkjøttdeig. Kutt ut alt som heter lettprodukter, bruk ren mat naturlig fett. Rømme, smør, melk, fløte osv.
Gjør dette noen mnd samtidig som du begynner trene kvalitet i kampsporten din så går du ned. Av de jeg trente i klubben som var overvektige så var det ingen som ikke mistet mange kilo ila de årene jeg trente de. Men vi løp mye, hadde masse sparringkamper, trente med sekk og slagputer, hadde alltid 15-20 min styrketrening av typen superintensiv etter hver eneste økt. Alle treningene var på minst 1,5 hele klokketimer.
Karategien var gjennomvåt av svette hos samtlige som ga maks. Men som du kanskje vet så er Kyokushinkai viden kjent for sin spesielt harde trening i kampsportmiljøet.


Sist redigert av ToreH : 14-04-12 kl 10:06. Årsak: fisket korrekt høyde
  Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 09:45   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned i vekt

169-179 høy

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 10:04   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

169-179 høy

Oi, lurte seg inn et nitall for mye der i 179 gitt.....skulle være 170 hehe

  Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 12:17   #8
Gjestis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Gjestis er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt

OK, hørtes bra ut Takk for svar!

Gjestis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav/Null karbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 12:24   #9
Gjestis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Gjestis er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Eller kjøp deg boken :"Fra sofagris til triatlet" som gir deg en step by step guide fra horisontalen i sofaen til å fullføre en triatlon. Flust med masse god treningsguider, programmer myntet til å ta en latsabb utrent jævel til å fullføre en triatlon.
Slanking? Vel har du noensinne sett en feit triatlet? Like lite som Bjørn Ferry er overvektig og fotballspillerne til Hallstensen er det....

Du skriver du trener kampsport. Jeg har selv trent kampsport i 9 år på høyt nivå, fullkontakt og semikontakt Kyokushinkai Karate. Og hvis du er 1,68cm høy, veier 75 kg og trener hard karatetrening i tradisjonell måte 4-5 ganger i uken og ikke mister vekt? Ja da trener du enten veldig feil, eter ALT for mye mat ift hva du faktisk trenger, for mye tulltrening og du trener ikke hardt nok etter gamle kampsportprinsipper....
Såfremt du ikke har topptrent muskelmasse av de 75kg da.
Jeg er 169-170 høy (har variert ser jeg), og veide i de aktive dagene 65-67 kg avhengig om jeg var i konkurransemodus eller ei siden jeg gikk i -65kg klassen. Og nei det regnes ikke som hensiktsmessig god trening å løpe i sirkel i 10 min, gjøre noen hokuspokusbevegelser for deretter stå og slå i løse lufta i en liten time og så avslutte med litt pushups og situps.....
Du må trene hardere, løpe mer, sparre mye mer, sparke slå på sekk, slagputer, crosstraining osv. Det er tung kamptrening med fokus på kvalitet. Så kan du gå kata og mønster som restitusjonstrening. Tradisjonell karate teknikktrening er altså ikke nok. Spenn på deg et pulsbelte på treninga di og så måler du. Gir deg en god pekepinn på hvor mange ganger du er over i terskelsone og hvor lenge.

Neste punkt er kosthold. Kutt alt overflødig som ikke gir kroppen din effektiv næring. Skal du over på lavkarbo? Kutt ut all ferdigmat, lag ting fra bunnen. Ps! En suppepose fra Toro er altså ikke å lave ting fra bunnen....Spis mye fisk, grønnsaker erstatter poteten, kylling, rødt kjøtt, egg og andre reine proteinkilder. Karbonadedeig går jo an, kyllingkjøttdeig. Kutt ut alt som heter lettprodukter, bruk ren mat naturlig fett. Rømme, smør, melk, fløte osv.
Gjør dette noen mnd samtidig som du begynner trene kvalitet i kampsporten din så går du ned. Av de jeg trente i klubben som var overvektige så var det ingen som ikke mistet mange kilo ila de årene jeg trente de. Men vi løp mye, hadde masse sparringkamper, trente med sekk og slagputer, hadde alltid 15-20 min styrketrening av typen superintensiv etter hver eneste økt. Alle treningene var på minst 1,5 hele klokketimer.
Karategien var gjennomvåt av svette hos samtlige som ga maks. Men som du kanskje vet så er Kyokushinkai viden kjent for sin spesielt harde trening i kampsportmiljøet.


Ok. kult da! Trener du fremdeles? Så isteden for en banan etter trening, så kan jeg feks drikke noe Hel melk? Hvor mye fett er "normalt" å spise på lavkarbo, egentlig?

Trener Muay Thai og MMA, så treningen er rimelig harde, så tror problemet ligger i matinntaket mitt:P

Gjestis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav/Null karbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 17:55   #10
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Gjestis, her.

Ok. kult da! Trener du fremdeles? Så isteden for en banan etter trening, så kan jeg feks drikke noe Hel melk? Hvor mye fett er "normalt" å spise på lavkarbo, egentlig?

Trener Muay Thai og MMA, så treningen er rimelig harde, så tror problemet ligger i matinntaket mitt:P

Ok, kan se ut som at kosten er problemet ditt ja. Leser deg dit hen at som 75 kg kar på 1,68 så er du overvektig ja og bør vel ligge ned mot 65-68 kg innenfor din sport antar jeg. Muai Thai fightere er ikke kjent for å være spesielt muskuløse og feite, men snarere skrapet og senesterke. MMA fightere er en god blanding ser jeg fra den feite til den typisk topptrente K1 utøveren à la Andi Hug.

Banan kan du ete så klart etter trening, ikke bedre med melk vil nå jeg si.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt som ikke viser vekt ... NinaOp Generell diskusjon 18 28-02-12 22:07
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt Foxen Spørsmål og svar 2 19-05-10 23:58
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no