Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dag 3 - tisser hele tiden!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 20:06   #1
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Dag 3 - tisser hele tiden!

Jeg er ny her. Startet på ketolysekuren på mandag etter å ha lest masse om lavkarbo/ketolyse.Måtte bli skikkelig inspirert før jeg kom i gang.

Har fyllt oppp kjøleskapet med tusenvis av kalorier - før levde jeg på light-produkter. Nå jobber jeg med å tenke på nytt, må "glemme" kalorier og tenke fett

I går kveld (2. dag), var jeg på do og tisset sikkert 6 ganger. Våknet 3 ganger i natt for å tisse . Den ene gangen var jeg også så sulten at turen gikk innom kjøleskapet (enda jeg la meg god og mett). Spiste en skive røkt laks med majones - midt på natta!

Jeg har egentlig ikke drukket mer enn før (kanskje litt mindre?), vet at jeg må drikke masse vann. Er ikke så glad i vann, men har puttet en skive sitron i vannet nå, det hjalp.

Uansett. Betyr denne tissinga at jeg reagerer bra på ketose (hvis jeg er i ketose nå)?

Skal kjøpe stix i morgen

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:09   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Karbohydrater binder til seg en viss mengde vann og når du da kutter dem ut, så slipper kroppen på mengder med vann Helt naturlig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:10   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Karbohydrater binder til seg en viss mengde vann og når du da kutter dem ut, så slipper kroppen på mengder med vann Helt naturlig.

og derfor er det også viktig å drikke mye vann. Gjerne farris i starten, pga. saltene som forsvinner fra kroppen (ref. ketolyseboka)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:27   #4
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Det er bare å tisse ivei, det gir seg litt. Nå tisser jeg bare en gang i timen, til å begynne med var det kanskje 2-3 ganger i timen. Og de første nettene kunne jeg likegodt ha sovet på badegolvet!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:43   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Vi har...*host* satt campingdoen opp på rommet vi..Fordi jeg er opp 3-4ganger hver natt

I begynnelsen er det ekstremt, men jeg har nå alltid drukket ganske mye vann og stått opp flere ganger hver natt.. 1-3ganger i timen på dagtid er helt normalt for meg...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:52   #6
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Takk for svar!
Da er dette normalt og jeg må regne med å tisse MYE oftere enn før - også i fremtiden.
Skal på hytta i helgen - med utedo. Tror jeg må ha ei tissebøtte i hytta

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:59   #7
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Hvis denne tissingen varer ved, for eksempel i to uker, er det ok å redusere på vanndrikkingen. Ja, man skal drikke mye, men ikke tvinge i seg. Drikk når du er tørst. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg har lest masse forskning på temaet. Nyrene filtrerer ca 1200 liter i døgnet - blodet passerer igjen og igjen, og de trenger ikke et overinntak av drikke fra eieren av nyrene.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:23   #8
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Hvis denne tissingen varer ved, for eksempel i to uker, er det ok å redusere på vanndrikkingen. Ja, man skal drikke mye, men ikke tvinge i seg. Drikk når du er tørst. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg har lest masse forskning på temaet. Nyrene filtrerer ca 1200 liter i døgnet - blodet passerer igjen og igjen, og de trenger ikke et overinntak av drikke fra eieren av nyrene.

Ekstra salt kan også hjelpe siden det binder vann

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:06   #9
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Jeg opplevde også denne hyppige vannlatingen den første uken på kuren. Og når jeg måtte så MÅTTE jeg, helt plutselig. Noe som var uvant da jeg vanligvis har god tid fra jeg begynner å kjenne det til jeg må. Etter den første uken har alt vært som normalt

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:49   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Opprinnelig lagt inn av Mighty, her.

Jeg opplevde også denne hyppige vannlatingen den første uken på kuren. Og når jeg måtte så MÅTTE jeg, helt plutselig. Noe som var uvant da jeg vanligvis har god tid fra jeg begynner å kjenne det til jeg må. Etter den første uken har alt vært som normalt

Varierer veldig hos meg - noen dager tisser jeg KONSTANT (festlig i jobb-møter... ) - andre dager er det mer normalt. Tror nok kroppen min slipper mer eller mindre avhengig av hvor i syklusen jeg er. Drikker minst 4 liter på en vanlig dag - er kronisk tørst, og har svært tørr luft på jobb.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:55   #11
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Jeg var også veldig tørst. Jeg gikk i skytteltrafikk frem og tilbake for å hente vann på jobb. Men kan ikke si jeg har merket noe til dette i det siste

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:41   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Hvis denne tissingen varer ved, for eksempel i to uker, er det ok å redusere på vanndrikkingen. Ja, man skal drikke mye, men ikke tvinge i seg. Drikk når du er tørst. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg har lest masse forskning på temaet. Nyrene filtrerer ca 1200 liter i døgnet - blodet passerer igjen og igjen, og de trenger ikke et overinntak av drikke fra eieren av nyrene.

Jeg mener også at man bare skal drikke når man er tørst om man får i seg nok væske. Noen har visst faktisk problemer med å få i seg en liter drikke i døgnet og da må man passe på å få i seg nok.
Jeg er tørst hele tiden og drikker mye ( og må også passe på å få i meg nok salt!), jeg kan ikke bare slutte å drikke fordi jeg paserte 4 liter.. Jeg har alltid vært veldig tørst uansett kosthold.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:09   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dag 3 - tisser hele tiden!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg mener også at man bare skal drikke når man er tørst om man får i seg nok væske. Noen har visst faktisk problemer med å få i seg en liter drikke i døgnet og da må man passe på å få i seg nok.
Jeg er tørst hele tiden og drikker mye ( og må også passe på å få i meg nok salt!), jeg kan ikke bare slutte å drikke fordi jeg paserte 4 liter.. Jeg har alltid vært veldig tørst uansett kosthold.

Ditto!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slavisk HELE tiden? Sol-Angelica Lavkarbo generelt 14 21-06-10 16:34
Er sulten hele tiden ... milja Lavkarbo generelt 4 22-04-10 16:34
Sulten hele tiden Tingeling62 PCOS og karbohydratkontroll 1 12-03-09 22:03
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
sulten hele tiden.... nita58 Ketolysekuren 13 01-11-06 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no