Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sug på ettermiddag/kveld

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 19:59   #1
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sug på ettermiddag/kveld

Glad for at jeg har funnet dette forumet!

Får et sånt grådig sug etter noe - det begynner rundt ettermiddagen.
Hadde ikke dette når jeg lå høyere i karbo enn jeg gjør i dag - selv om jeg får i meg mer kalorier nå enn da. Ligger på max 25 kh om dagen

Drikker bøttevis med vann for å se om det er tørst men det er ikke det heller. Eneste kunstige søtstoffe jeg får i meg er gjennom Fribol-drops; spiser kanskje 4 i løpet av dagen + to tyggis

I tillegg er det litt sukrin i noen av produktene fra SDS som jeg bruker.

Har forresten målt blodsukkeret når jeg har dette suget og det er ikke over 6 - det er vel ok?

Håper noen har råd til meg!

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:36   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: SUG og ettermiddag/kveld

Hvor mye fett og protein får du i deg i løpet av dagen da? Vet mange sliter med sug om de ikke har nok av dette.
Karbohydratene du spiser skal jo helst komme fra grønnsaker; jeg pleier og ha litt rå grønnsaker i ei skål når jeg er svafsen på noe.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:08   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: SUG og ettermiddag/kveld

Spis middag senere, og spis mer protein og fett i måltidet. Evt lag deg en kveldssnacks feks med babybel ost og spekeskinke, eller min favoritt, eggesalat MED spekeskinke i! To store skjeer så er jeg ihvertfall fornøyd en god stund til

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:52   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Om du får produkter fra Spis deg slank, så er det så vidt jeg vet en del søtning i dem ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:11   #5
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du får produkter fra Spis deg slank, så er det så vidt jeg vet en del søtning i dem ...

Ja, det er visst litt mer enn jeg var klar over. Det er sukrin i de og jeg trodde ikke det trigget meg.. men mulig det gjør det

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:21   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av el_le, her.

Ja, det er visst litt mer enn jeg var klar over. Det er sukrin i de og jeg trodde ikke det trigget meg.. men mulig det gjør det

For noen er det nok at det er søtsmak, og det kan trigge noen senter i hjernen, selv om blodsukkeret holder seg stabilt. Så jeg vet ikke hva løsningen kan være, stå det ut? Spise litt mer? Adde litt fett til maten? Skal ikke oppfordre deg til å droppe SDS da jeg ikke vet noe om motivet ditt for å velge ferdigretter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:26   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Støtter forslaget om kveldssnacks. Slet med det samme som deg i begynnelsen, men tror like mye det var "gammel vane" og psykologisk prosesser i hodet som tvang frem "suget".

Cottage cheese med hjemmelaget jordbærsysltetøy hjalp meg. Men også et aldri så lite speilegg med litt grønnsaker var heller ikke å forakte.

  Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:12   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Jeg ville droppet de produktene og lagd egen mat og spist grønnsaker som kilde til karbohydrater bare. Det minsker søtsug å spise skikkelig mat.Med søtt i alt du spiser er det ikke rart du blir smårar

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 08:15   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Også er det en annen ting med den ferdigmaten, det er veldig få kalorier pr porsjon, det meste ligger faktisk på mellom 100 og 150 kcl pr måltid og proteininnholdet er lavt. I tillegg til lite fett. Så det er kanskje ikke rart man får sug heller? Masse søtt og lite mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:38   #10
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Også er det en annen ting med den ferdigmaten, det er veldig få kalorier pr porsjon, det meste ligger faktisk på mellom 100 og 150 kcl pr måltid og proteininnholdet er lavt. I tillegg til lite fett. Så det er kanskje ikke rart man får sug heller? Masse søtt og lite mat.

Godt poeng! Begynte jo å spise det for at jeg skulle få i meg mer mat enn tidligere når jeg stort sett levde på yoghurt naturell og fjordland. Da hadde jeg faktisk ikke noe sug så det er jo mer og mer som peker mot søtstoff siden jeg faktisk får i meg flere kalorier nå

Kommer rett og slett til å teste litt og se

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 17:52   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Også er det en annen ting med den ferdigmaten, det er veldig få kalorier pr porsjon, det meste ligger faktisk på mellom 100 og 150 kcl pr måltid og proteininnholdet er lavt. I tillegg til lite fett. Så det er kanskje ikke rart man får sug heller? Masse søtt og lite mat.

Her må jeg kommentere - siden jeg har erfaring med SDS. Jeg trodde også at måltidene var fettfattige for å komme så langt ned i kalorimengde, men jeg har regnet ut karbo/protein/fett på ganske mange måltider på SDS og kommer til en perfekt 5/20/75 e% fordeling av næringsstoffer. For min del ble jeg også overrasket over at det var nok protein også for min kropp, selv om det ikke er for MYE proteiner.

Selvsagt kan det være for lite mat for TS sin kropp - så en økning i inntaket kan være verdt forsøket Man må ofte justere kostholdet for å finne sin komfort-sone, både når det gjelder sult, vektnedgang, fysing, helse osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:03   #12
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Det stemmer vel ikke at det er 100-150 kcal per måltid........per 100 g blir vel rettere?
Ifølge SDS så skal man ikke under 1300 kcal per dag, hvis ikke jeg tar helt feil.....

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:10   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Det stemmer vel ikke at det er 100-150 kcal per måltid........per 100 g blir vel rettere?
Ifølge SDS så skal man ikke under 1300 kcal per dag, hvis ikke jeg tar helt feil.....

Det stemmer nok bedre, dagsinntaket mitt lå på 12-1300 kalorier pr dag ca - med 5 måltider (en av de dessert) den gangen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:03   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Kanelpannekake: 163kalorier pr porsjon
Biffsnadder med remulade: 137.5 g kalorier pr porsjon
Kylling i karrisaus: 172kalorier pr porsjon
Kyllingstroganof: 201 kalorier pr porsjon
Cappucinosmoothie: 140kalorier pr porsjon.

Nå hadde jeg faktisk sett feil og sett på pr 100g, men nå regent jeg på 5 porsjoner her, og kalorimessig ender jeg på 814 kalorier. Jeg vet at noe av maten inneholder flere kalorier( som pizza, pizzabollen og lasagnen), men det er alikevel veldig fort gjort å gå i fella og bestille mat man synes høres godt ut og ende opp med en dagsmeny med temmelig få kalorier.

Jeg fikk med en lang blekke da jeg bestile mat fra SDS og det sto faktisk IKKE NOE om at man burde spise 1300kalorier i døgnet. Faktisk sto det samtidig om en på deres sider som de skulle følge hver måned og hun lå på ca 800kalorier i døgnet( hun fullførte antageligvis ikke, fordi hun forsvant med oppdateringer og det hele, så derfor finner man ikke dette på sidene til SDS).
Så dersom de nå opplyser om at man skal ligge på 13-1400kalorier i døgnet, så er jo det veldig bra! For det fikk ikke jeg noen opplysninger om da jeg bestilte derifra og fikk masse info fra SDS. Og jeg leste såklart alt de sendte med mange ganger.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:29   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kanelpannekake: 163kalorier pr porsjon
Biffsnadder med remulade: 137.5 g kalorier pr porsjon
Kylling i karrisaus: 172kalorier pr porsjon
Kyllingstroganof: 201 kalorier pr porsjon
Cappucinosmoothie: 140kalorier pr porsjon.

Nå hadde jeg faktisk sett feil og sett på pr 100g, men nå regent jeg på 5 porsjoner her, og kalorimessig ender jeg på 814 kalorier. Jeg vet at noe av maten inneholder flere kalorier( som pizza, pizzabollen og lasagnen), men det er alikevel veldig fort gjort å gå i fella og bestille mat man synes høres godt ut og ende opp med en dagsmeny med temmelig få kalorier.

Jeg fikk med en lang blekke da jeg bestile mat fra SDS og det sto faktisk IKKE NOE om at man burde spise 1300kalorier i døgnet. Faktisk sto det samtidig om en på deres sider som de skulle følge hver måned og hun lå på ca 800kalorier i døgnet( hun fullførte antageligvis ikke, fordi hun forsvant med oppdateringer og det hele, så derfor finner man ikke dette på sidene til SDS).
Så dersom de nå opplyser om at man skal ligge på 13-1400kalorier i døgnet, så er jo det veldig bra! For det fikk ikke jeg noen opplysninger om da jeg bestilte derifra og fikk masse info fra SDS. Og jeg leste såklart alt de sendte med mange ganger.

Alle måltidene du ramser opp unntatt kylling stroganoff er beskrevet som lunsj/mellommåltid i de ferdige oppsatte menyene, middagsporsjonene pleier å ha rundt dobbelt så mye kalorier. Det avhenger også av hva slags pålegg/smør man har på de to (eller flere) brødskivene man spiser hver dag

Jeg kjøpte en ferdig sammensatt meny og lå aldri under 1200 kalorier i løpet av to uker. Det er mulig det blir vanskeligere når man skal sette sammen menyen selv? Ta med at jeg spiste 5 måltider om dagen, med kun ett brødmåltid Det står at pakkene deres er sammensatt med kaloriinnhold fra 1100-1300 avhengig av passiv/aktiv valgt.
Jeg syntes det var god informasjon om menyene og hvordan dette fungerer - men jeg hadde da spist generell lavkarbo i 1 år før jeg spiste SDS mat, OG jeg bestilte ferdige menyer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 20:41   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Med brødmåltider er det mye lettere å komme opp i kalorier, men nå sier jo hovedinnlegger her at det spiser hun ikke. Og de rettene jeg skrev over her er tatt fra økonomimeny, den man kan velge selv, uten brød. Så fort gjort er det å havne under 1000kalorier i døgnet. De anbefaler faktisk 1100-1400kalorier står det på hjemmesiden.. Og jeg vet at med min vekt hadde ikke 1100kalorier vært nok.
Det er ikke noe feil med maten fra SDS, men jeg liker ikke at den er søtet så mye og at de ikke oppgir kalorier i bestillingsmenyen når man skal velge, for det er så fort å få for lite energi i maten.
Poenget er jo at noen får søtsug så man det bunne i både litt mye søt mat og litt lite energi i maten, i tillegg til at som vi alle vet kan vi jo være ekstra sultne i overgangen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 21:04   #17
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Kutt ut tyggis før du kutter noe annet. For meg trigger tygging på tyggis matbehov/tyggebehov noe helt enormt. Det samme gjør cola zero. Ingenting av dette påvirker blodsukkeret mitt, men jeg blir allikevel enormt fysen.

Når det gjelder SDS har jeg bare gode erfaringer med det og ingen problemer hverken med å få nok kcal eller fett/protein. Skulle du allikevel føle deg litt småsulten/fysen. Ha litt ekstra olje/smør over enkelte av rettene, spe gjerne på med ekstra grønnsaker (jeg pleier ofte å dampe litt brokkoli og ha litt god olivenolje og salt over til middagene). Evt spis et egg eller to med litt smør som et tilleggsmåltid dersom du fyser.

Alt dette stod i den blekka jeg fikk, i tillegg til anbefalt kcal mengde. Det finnes ganske mye info om dette på nettsidene også, selv om jeg skal innrømme at disse sidene er utrolig "krøkkete" å finne frem på. Ser forresten at du bruker "modifisert" SDS hva nå enn det betyr? Kcal innhold står ikke direkte i bestillingsmenyene, men det er bare å klikke seg videre inn på produktet så finner man all info. Kanskje mye arbeid synes noen, men sånn er det jo generelt når man først starter på en ny diett. Det er en del arbeid med å veie og registrere maten på diett.no også, inntil man er trygg på hva man holder på med.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 21:06   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Om jeg har sug er det sult. Jeg kan av og til se det bare er to-tre timer siden jeg har spist, men hva så? Er jeg sulten skal jeg ha mat. Ferdig med den saken. Å titte etter alternativer da, som snop, er helt vilt. At jeg er sulten så kort tid etter skyldes gjerne at jeg har spist senere enn vanlig den dagen og er på etterskudd kalorimessig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 21:13   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om jeg har sug er det sult. Jeg kan av og til se det bare er to-tre timer siden jeg har spist, men hva så? Er jeg sulten skal jeg ha mat. Ferdig med den saken. Å titte etter alternativer da, som snop, er helt vilt. At jeg er sulten så kort tid etter skyldes gjerne at jeg har spist senere enn vanlig den dagen og er på etterskudd kalorimessig.

Det er jo mange som ikke klarer å skille mellom sug og sult og da er det lett å trykke i seg for mye. Jada det kan bli for mye også på lavkarbo

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 22:18   #20
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Mulig jeg som er litt trøtt og uoppmerksom her?.....for jeg kan faktisk ikke se at hun har skrevet noe om HVA hun spiser annet enn at det er fra SDS.

For som ved alle andre kostretninger er det viktig og gjøre seg kjent med hvordan det fungerer. Enten ved å gå kurs eller lese seg godt opp på BØKER. For forum som dette hvor man leser en tråd her og en tråd der, kan fort føre til litt for raske og ofte feiltrukne konklusjoner. Det gjelder uansett hvilken kostholdsfilosofi man velger å følge. Å stole blindt på hva jeg sier, foreksempel, er kanskje ikke alltid like lurt

Så hvis du forteller hva du faktisk spiser, så er det lettere for folk som har erfaring med SDS å gi deg tips og råd

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:13   #21
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Tror faktisk at det var støtstoffet, jeg

Etter at jeg har sluttet å spise mat fra sds som har søtstoff langt oppe på listen så har søtsuget kommet seg veldig. Oppdaget at det var søtstoff i det mest utrolige

Her er eksempel på en dagsmeny for meg:

Frokost: Frokostkrem med bær og nøtter (sds) - 2g karbo, 6g protein, 6 g fett. 1-2 dl soyamelk, søtet (4 karb/dl) eller usøtet (<1 karb/dl)

Eller f.eks rundstykke fra sds - 2,5g kh, 12g fett, 9g kh

Lunsj: Enten et eller annet fra sds eller f.eks salat med kylling og feta/mozarella el.l, eller serranoskinke (er de to jeg liker best i øyeblikket) Bruker olje og nøtter

eller rundstykke fra sds med pålegg (ost/skinke/fårepølse)

Middag: Ferdigrett fra SDS f.eks - der er det veldig mye forskjellig å velge i. Felles er at de har høyest fettinnhold, og bare noen få kh. Eller jeg spiser det samme som lunsj over (men da har jeg spist noe annet til lunsj den dagen) eller egentlig hva som helst som har bra fett- og proteininnhold og lite eller ingen karbo. Svinekjøtt, oksekjøtt, kylling.
Ikke alltid jeg er like flink med grønnsakene når jeg lager mat selv men det blir gjerne en ferdig salatpakke og noen tomater
Eeelsker å bruke karbonadeig og tacosalat er en favoritt.

Spiser noen nøtter utenom (f.eks valnøtter) og bruker gjerne pinjekjerner i salat. Tar 1ss tran hver dag

I tillegg spiser jeg ihvertfall en shake fra sds eller en proteinshake jeg lager selv.

Spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett
Noen dager er det flere måltider enn andre

Tror jeg har fått med det meste nå :-)

Vekten går nedover og jeg har utslag på ketostix'en. Drikker ihvertfall 2 l vann for dagen.

BTW, de rettene du nevner, Imse, er desserter og småretter. Har brukt småretter et par ganger til lunsj og de metter skikkelig godt - men f.eks kylling i karri er faktisk full av søtstoff! I middagsrettene er kaloriinnholdet stort sett fra 400 og oppover. Og for meg som er bare 61 kg så må jeg passe litt på kaloriene for å gå ned de siste kg i vekt :-)

Mht sult vs sug så kjenner jeg meg godt igjen i den. For meg er sug når jeg ikke er sulten i magen men får en sånn "psykisk" lyst på noe.. en sånn ubestemmelig sultfølelse. Drikker da først vann for å se om det er det kroppen vil ha. Er jo stort sett ikke det ;-) Ved sug har jeg ikke lyst på middag eller skikkelig mat, har lyst til å gå å småspise og kikke litt

Sult er når det begynner å rumle i magen og jeg kjenner jeg har lyst på mat.

Prøver å være bevisst på å skille mellom de to.

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:23   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det er jo mange som ikke klarer å skille mellom sug og sult og da er det lett å trykke i seg for mye. Jada det kan bli for mye også på lavkarbo

Er ikke sug sult? Sultsug. Tenker du på lyst på søtt utenom måltidene pga vane med søtt eller lavt blodsuker?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:33   #23
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

For meg er sult et tegn på at kroppen trenger MAT....noe som er nødvendig for å oprettholde liv. Sug mener jeg er lysten på noe som ikke er nødvendig. Eks. søtt og røyk......

Siden begge disse følelsene og mange andre følelser "sitter i mellomgulvet", er det for mange vanskelig å skille de fra hverandre. Jeg foreksempel har problemer med å skille ensomhet og kjedsomhet med sult og sug. Og det tror jeg ikke jeg er alene om.

For meg er det for mye tilsetning i måltidene som er med på å opprettholde SUGET. Jeg blir akkurat passe mett etter et måltid (selv om de ser fryktelig små ut), men får fort lyst på noe mer etterpå.

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:23   #24
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

For meg er sult et tegn på at kroppen trenger MAT....noe som er nødvendig for å oprettholde liv. Sug mener jeg er lysten på noe som ikke er nødvendig. Eks. søtt og røyk......

Siden begge disse følelsene og mange andre følelser "sitter i mellomgulvet", er det for mange vanskelig å skille de fra hverandre. Jeg foreksempel har problemer med å skille ensomhet og kjedsomhet med sult og sug. Og det tror jeg ikke jeg er alene om.

For meg er det for mye tilsetning i måltidene som er med på å opprettholde SUGET. Jeg blir akkurat passe mett etter et måltid (selv om de ser fryktelig små ut), men får fort lyst på noe mer etterpå.

Det er akkurat sånn det er for meg også - eller at jeg rett og slett bare kjeder meg, har ikke noe å gjøre på og går og sniker i skapene. Er forøvrig helt på nett ift det mef tilsetningsstoffer

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 19:06   #25
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Sug på ettermiddag/kveld

Jeg har faktisk nettopp vært og kjøpt heklenål og garn........Så nå kan jeg forsøke å bruke de timene jeg kjeder meg på å lære meg å hekle, istedet for å lure på "hva kan jeg putte i munnen nå mon tro?"

Har funnet ut at nøkkelen til å vedlikeholde vekten etter man har kommet dit man vil, er å lære seg selv å kjenne. Og å prøve å finne ut av hvilken "tomrom" man fyller når man går går og snoker i skapene om kvelden

Og da er det jo en god anledning å finne ut disse tingene når man venter på å nå matchvekten Jeg skulle hvertfall ha god tid til å komme et stykke på vei....siden dette ikke akkurat går i rasende fart

Kokte egg er ofte noe som virker.....Mye bedre å ta seg et kokt egg eller to enn noe annet (mener jeg da....) Tilnærmet 0 karbo, så det ødelegger ikke for ketosen (tvert imot).....og så er det fullspekket i næringsstoffer og et stoff jeg ikke i forbifarten husker hva heter, men som er bra for fettforbrenningen

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
God kveld, jeg er ny her SuperMarion Mer enn 30 kg overvekt 8 03-03-09 18:07
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no