Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 08:00   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Etter et lengre opphold i sommer hvor jeg helt ramlet av både lavkarbo og trening, har jeg nå gjenopptatt livsstilen... Har trent hardt (zumba og spinning) annenhver dag nå i fjorten dager.. Var på vekta for en uke siden.. Da viste den - 2 kg. .Selv med menstruasjon... Og i dag viser den plutselig 4 kg +???? Jeg lar meg ikke stresse så voldsomt.. Til og med JEG forstår at jeg ikke legger på meg 4 kg rent fett på en uke, når jeg trener og spiser riktig... Men blir utrolig sjokka over at vekta flakser slik opp da. men er vel støle muskler som lagrer vann.... men er det vanlig å flakse sååå mye opp??
Jeg lager ikke direkte lister over hva jeg spiser, men jeg spiser hvertfall ingenting som tilsier at jeg burde LEGGE på meg... Jeg lever ikke ketogent da jeg føler jeg må tilføre kroppen min noe mere karber, fordi jeg trener såpass mye.. Her om dagen holdt jeg på å besvime i dusjen etter trening, og jeg har begynt å innføre en frukt om dagen.. Halvt eple før trening, halvt eple etter... Og jeg spiser endel grønnsaksblandinger, og der er det jo gulrot.. Men tror ikkke jeg spser noe annet som ikke burde være på et ketogent kosthold.... Nå¨har jeg heller ingen formening om å være i ketose jeg da, så jeg er ikke like streng på dette..... Så lenge jeg går ned, og jeg blir fastere og finere så er jeg happy... Men 4 kg pluss pga trening hmmmm....

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 10:02   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Ojsann, her flakser vi OPP i vekt ja..

Når du går fra å være relativt sittestillende til å plutselig trene intensivt annenhver dag, i tillegg til å ha helvendt kostholdet, tolker kroppen det som stress og frigir kortisol som også lagrer vann i kroppen, i tillegg til vannet som ellers lagres i de støle musklene. Hvis det plager deg kan du jo vurdere å trappe opp treninga gradvis. F.eks. begynne med 2 økter i uka og øke intensiteten og hyppigheten på treninga litt og litt, mens du ser an formen, så kroppen får tid til å venne seg til "stresset". Syns igrunn det høres lurt med gradvis opptrapping, med tanke på at du holder på å besvime etter treninga

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:23   #3
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Ojsann, her flakser vi OPP i vekt ja..

Jeg trente jo mye i vinter og våres, så Kroppen er jo ikke helt ukjent m trening. Men når jeg bare hadde spist grønnsaker og rent kjøtt, så merket jeg at jeg var fullstendig tom og tappet for energi og holdt på å gå i bakken. Fikk i meg et eple og da ble formen bedre... Har ikke lyst til å trappe ned treningen heller. Liker følelsen av at musklene blir strammere og at jeg i større og større grad greier å holde magen inne.. er bare å finne den gyldne middelvei for hva som passer for meg og mitt kosthold...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:28   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Bare en kommentar, om du bare spiser rent kjøtt og grønnsaker og minimalt med fett er det kanskje ikke rart du føler deg utafor?

Ellers er jeg enig med resten, det kan nok ta noen uker før kroppen får stabiliserte hormonene som påvirkes av trening, og får balanse i vanninnholdet i kroppen
Jeg går også gjerne opp i vekt når jeg starter og trene mye, og det er av og til uutholdelig og "vente" på at vekta skal begynner og gå nedover igjen...

Kjenner du på kroppen at det er vann? Skoene mine blir trange og det kjennes på vanligvis løse bukser med en gang. Slik som i dag... men det skyldes for min del lite inntak av vann. JEG må tydeligvis bøtte innpå med vann for at kroppen ikke skal holde på væsken.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:48   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Ved siden av daglige turer med hundene har jeg begynt å svømme 3 ggr pr uke. Resultatet er opp drøyt 3 kg ;p

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:58   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Jeg gikk opp ca. 1kg eller drøyt da jeg startet å trene ganske tett, unngikk vekta i en måned for å slippe stresset og da var den heldigvis på vei i riktig retning...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:14   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oisann, her flakser vi OPP i vekt, ja ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ved siden av daglige turer med hundene har jeg begynt å svømme 3 ggr pr uke. Resultatet er opp drøyt 3 kg ;p

Må huske å lukke munnen når du svømmer så du ikke svelger så mye vann...hehe
Men, som andre sier så er det ikke unaturlig at kroppen reagerer på uvant/annen type aktivitet enn normalt ved å lagre noe vann i vevet ("sparemekanisme" i kroppen kan man vel si)

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Mer ned i cm nå enn i vekt Balalaika Mer enn 30 kg overvekt 2 07-06-10 21:08
Går opp i vekt! Siljevanilje22 Spørsmål og svar 6 15-01-10 15:49
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no