Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Cultura Jordbær

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-05, 21:27   #1
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Cultura Jordbær

Jeg elsker Cultura Jordbær (melk) Er dette feil i forhold til Atkins? Jeg er ikke på intro. Kjører heller en jevn redusert lowcarb løsning som skal gi resultater over tid.

Har vært flink to dager nå - å merker det allrede. Er ikke så trett lenger, energien kommer sakte men sikkert... Deilig.

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 21:35   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Jeg elsker Cultura Jordbær (melk) Er dette feil i forhold til Atkins? Jeg er ikke på intro. Kjører heller en jevn redusert lowcarb løsning som skal gi resultater over tid.

Har vært flink to dager nå - å merker det allrede. Er ikke så trett lenger, energien kommer sakte men sikkert... Deilig.

Hvis du ikke er i induksjonsfasen, må du bare beregne hvor mange g netcarb du får i deg med den melka vil jeg anta. Hvor mange g om dagen beregner du at du skal ha og hvor mange av disse har du "råd til" å bruke på cultura? Selv med jordbær?

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 21:41   #3
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Det står 10 g karb pr 100 gram på kartongen. Jeg drikker 1 glass om morgenen og et glass om kvelden. Mulig jeg skal kuttet ut kveldsglasset.. Spiser ellers kun grønnsaker, kjøtt, ost, Fiberrik, kylling og salat i løpet av dagen. Må finne på nye retter/råvarer etter hvert, men foreløpig blir det enkel mat

Blir glad hvis noen gir meg SUPER enkle mattips..Særlig middag og kveldsløsninger som ikke tar tid å lage. Lunsjen blir Fiberrik med pålegg, halv kylling og diverse salater..

Opprinnelig lagt inn av Alfie

Hvis du ikke er i induksjonsfasen, må du bare beregne hvor mange g netcarb du får i deg med den melka vil jeg anta. Hvor mange g om dagen beregner du at du skal ha og hvor mange av disse har du "råd til" å bruke på cultura? Selv med jordbær?

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 21:48   #4
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan får jeg forresten en sånn vektgreie som du har? Med den sneglen som går nedover etter hvert som du mister vekt..Den er sikkert veldig motiverende å bruke.

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 21:53   #5
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Hvordan får jeg forresten en sånn vektgreie som du har? Med den sneglen som går nedover etter hvert som du mister vekt..Den er sikkert veldig motiverende å bruke.

her

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 22:05   #6
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Det står 10 g karb pr 100 gram på kartongen. Jeg drikker 1 glass om morgenen og et glass om kvelden. Mulig jeg skal kuttet ut kveldsglasset.. Spiser ellers kun grønnsaker, kjøtt, ost, Fiberrik, kylling og salat i løpet av dagen. Må finne på nye retter/råvarer etter hvert, men foreløpig blir det enkel mat

Blir glad hvis noen gir meg SUPER enkle mattips..Særlig middag og kveldsløsninger som ikke tar tid å lage. Lunsjen blir Fiberrik med pålegg, halv kylling og diverse salater..

Er du i ketose?
Hvis du har droppa induksjonsfasen til Atkins, bør du kanskje tenke på å følge vedvarendestigen?
Stoff om fasen for vedvarende vekttap finner du her og her

"Vedvarende stigen" er det en link til her
Poenget er som du veit å ha kontroll over hvor mye karbohydrat du tar inn i løpet av dagen og hvor grensa di går for fortsatt vektnedgang. Når du når den grensa, bør du bevege deg et trinn ned stigen igjen. Gode hjelpemidler: Karboteller (Atkins sin finnes ihvertfall på Meny på Kolsås) og digital kjøkkenvekt (Lefdal, Elkjøp. Stensbak osv.)
Ellers er det mange gode idéer å hente til greie måltider i oppskriftsdelen av forumet, dessuten i ulike dagbøker/journaler. Ta en titt på dagsmenyene inne i Notebooken min foreksempel (sa hun usjenert )
Lykke til

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 22:36   #7
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Bra. Nå har jeg laget en sånn greie. Åssen får jeg lagt den til her inne a? Har tatt kopi av url adressen, men vet ikke helt hvor jeg putte den inn her..



Opprinnelig lagt inn av Alfie

her

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 22:39   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

du kopierer fra den boksen hvor det står bb kode (tror jeg) kopier fra [img til og med img]
så kan du lime den inn i signaturen (trykk på kontrollpanel og endre signatur på venstre side )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 23:01   #9
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Juhu, nå begynner det å linke på noe Det toget skal ned til blyantspissen innen 4-5 mnd. Gleder meg.. I dag klarte jeg til og med å si nei til godterier og kake på jobben.

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 23:02   #10
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

tuna melt

denne fant jeg i lita84s tråd

(skrevet av princess me)

Sitat:

Tuna-melt er godt... Hvis du liker alle indigriensene så liker du sikkert sammensetninga I boks tunfisk, 1/2 rødløk, 4 ss majones (alt ettersom) -mix mix. Ha på et ildfast fat og legg osteskiver over. Stekes/grilles i ovnen til osten har smelta. "Skrap" det av ildfast-fatet og legg det på et fat med salat... Nyyyytes! Jeg spiser ca 2/3 av tuna-melten til middag også gjemmer jeg resten

laget en variant for første gang i dag
blandet tunfisk med hvitløk og majo. kokt brokkoli på toppen og gratinerte i ovnen med ost. VELDIG godt, synes jeg.

liker du tunfisk kan denne sikkert varieres i det uendelige.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 07:32   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Det står 10 g karb pr 100 gram på kartongen. Jeg drikker 1 glass om morgenen og et glass om kvelden.

Det blir ca. 20-25 karber i et normalt glass på 2 -2,5 dl det da ? 100 gr = ca. 1 dl. Det må jeg måle gitt,- kunne godt tenkt meg å drikke biola med noe godsmak i om morgenen. For å få litt variasjon. I dag har jeg hatt Carbolite kyllingsuppe med urter til frokost (i mangel på noe annet). Det var godt det......

Ellers kan jeg anbefale smoothies...... en flott måte å få i seg næring på, - ta en titt HER ... namnam !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 10:23   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Alle biolaene med smak/drikkeyoghurt ble slaktet i en stor test i Mat og Helse pga sukkerinnhold. Det er TEMMELIG mye sukker i dem, så jeg holder meg iallefall unna.

Nå har de jo redusert sukkerinnholdet i endel ting da, har du feks smakt den nye vaniljeyoghurten? Den i små begre (4-pakning). Jeg bruker en slik i smoothiesen min om morgenen.

(Deler den med datteren da, så egentlig blir det vel et halvt beger på meg totalt).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 11:39   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

...så egentlig på karbeinnholdet at det var mye sukker i den Culturaen ja. 20 karber for et glass tar jo halve kvoten min ! Ikke verdt det !

Skal teste ut vanilje yoghurten. Har brukt kesam vanilje i min smoothie, men kuttet det ut for å spare på karbene ....

Kjøpte gresk (naturell) yoghurt i England i sommer, det var sååååå godt.... har sjekket flere innvandrerbutikker her i byen men finner det ingen steder.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 12:44   #14
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys

Creme fraiche er også veldig bra... gir den syrlige smaken, men er kun 1.6 gr. karber..:-) Jeg bruker creme fraiche til alt fra smoothies til sauser til kaker..

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 13:04   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg har også forelsket meg i vaniljeyoghurten nammis i smoothien!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 13:10   #16
Calla
Juniormedlem
 
Calla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sandnes
Alder: 43
Innlegg: 30
Calla er ny på veien

Jeg kjøpte engang en kartong vaniljeyoghurt med Tine sans merket, som jeg brukte i smoothien. Er det den samme som er i 4 pakningen? Var veldig god ihvertfall...

__________________
Calla
Calla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda... Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 13:12   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vet ikke om det er samme, men jeg skal jammen sjekke karb innholdet i den når jeg skal i butikken sikkert litt billigere med en literskartong enn de små begerene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 13:27   #18
Calla
Juniormedlem
 
Calla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sandnes
Alder: 43
Innlegg: 30
Calla er ny på veien

Her er den, tror jeg betalte litt over 20 kroner for kartongen!

http://www.tine.no/sans_yoghurter/29203/


Men det ser ikke ut som at den er noe bedre enn cultura.. Det var dumt

__________________
Calla
Calla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda... Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 17:22   #19
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Er nok det samme innholdet i Cultura ja. Men hva med yougert naturell? Den er vel bedre? Tenker å tilsette Fedon musli og litt bær (jordbær eller bringebær) Funker som frokost det?


Opprinnelig lagt inn av Calla

Her er den, tror jeg betalte litt over 20 kroner for kartongen!

http://www.tine.no/sans_yoghurter/29203/


Men det ser ikke ut som at den er noe bedre enn cultura.. Det var dumt

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-05, 19:25   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Calla

Jeg kjøpte engang en kartong vaniljeyoghurt med Tine sans merket, som jeg brukte i smoothien. Er det den samme som er i 4 pakningen? Var veldig god ihvertfall...

Nei de nye små vaniljeyoghurtene har sterkt redusert sukker- og fettinnhold.

Nille: hva med den nye MATYOGHURTEN fra Tine? Den er jo mye tykkere, slik som gresk yoghurt. Jeg har brukt den til Tzatsiki, trenger ikke å la den renne av.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprø tarteletter med kardemommekrem og jordbær Marianne Kake/dessert og snacks 0 21-10-04 16:26
Trenger råd og hjelp! Matodextrin og jordbær Carbokiller Lavkarbo generelt 2 17-06-04 21:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no