Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye mer klarer jeg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-10, 10:02   #1
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Hvor mye mer klarer jeg?

Jeg må si jeg er overrasket over hvor effektivt denne dietten er!
Jeg startet 1.jan på 81,4 kg og satte målet mitt til 68 kg. Tenkte at det var litt hårete og at jeg egentlig skulle være fornøyd om jeg kom meg ned 5-6 kg..
Nå i dag er jeg nede på 70,9 og jeg er så stolt! det er bare snaue 3 kg igjen til målet og det skal jeg klare.

Men så har jeg begynt å lure litt på å flytte lista. 65 eller aller helst 63 hadde vært fint det! Da er jeg tilbake til bryllupsvekten jeg hadde for 8 år siden..
Men er det mulig? Siden det er en vektregulernde diett er jeg usikke rpå om den kan hjelpe meg så langt ned? Jeg er 170 cm høy. Og i to dager har jeg nå hatt normal BMI. jippi!

Skal jeg flytte målet til 63 kg? Om det er realistisk at jeg kommer dit flytter jeg gjerne målet. Men et urealistisk mål er ikke særlig motivernede... så da lurer jeg på og heller sette en dato? Feks. 1.juni, og det jeg da har klart på 5 mnd får være bra.

Hva tenker dere som har vært i gamet litt lenger enn meg?

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:10   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye mer klarer jeg?

Kjempeflink du har vært!!

Er vanskelig å svare på det du spør om. Når maten er vektregulerende, så er det fordi man gjerne legger seg der kroppen "mener" vekta skal ligge, ut fra en teori om at vi alle har en "perfekt vekt", tilpasset kroppstype og hvordan vi lever (aktive, passive, etc). Da blir det vanskelig å forutse hvor din kropp vil legge seg mht vekt.. Tror nok den vekta vil ligge lavere enn den du har nå, siden du enda går greitt ned, men hvor lavt, se det vet jeg ikke..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:23   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye mer klarer jeg?

Gratulerer

Ja, kroppen er flink å regulere seg selv. Og selv om den da ikke går ned i vekttall, så skjer det ting likevel.
Jeg opplevde sjøl at vekta ikke rikka seg på et år(vedlikehold), men magen minka 4 cm likevel

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:34   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye mer klarer jeg?

Sitat:


... ut fra en teori om at vi alle har en "perfekt vekt", tilpasset kroppstype og hvordan vi lever (aktive, passive, etc)...

Jeg har alltid trodd at det fra naturens side er ønskelig å ha en fettbuffer på kroppen i tilfelle dårlige tider. Det er ikke forenelig med dagens slanke/tynne idealer og dermed har jeg tenkt at LCHF tar meg til "slank-pluss-litt-ish" .
Og så langt ser det ut til å stemme, he, he.

Til trådstarter: det er bare å fortsette med kostholdet hvis du trives med det. Vekten vil nok regulere seg og det er ingen vits i å stresse med å "skulle" komme ned på en bestemt vekt.
Husk at vekt er bare et tall!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer jeg dette selv? martine Mer enn 30 kg overvekt 2 12-07-09 23:55
Konkurranse, vinn gavekort.. Hvor mange klarer du? mofe Generell diskusjon 38 17-10-07 14:29
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Hvor mange klarer å fullføre en EURO-diett synne Eurodiett 9 08-12-04 15:06
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no