Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-10, 16:52   #1
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Desemberskravletråden

2. desember og ingen har starta en tråd. Idag har jeg nesten savna litt fett på kroppen. 22 blå her hos meg i morres, og det var 16 grader i klasserommet. Jeg fryser.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:33   #2
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jeg kjenner litt på samme følelsen som deg sistegang.. Jeg er bare så helt VANVITTIG imponert over deg jeg at jeg har ikke ord engang!

-46 kg!?

Her er det ikke mer enn -14 grader, meeen jeg jobber ute, så er liksom -14 hele forbanna dagen!

Og ja, så var det den hemmelige oppskriften til suksess da?.. Må nesten innrømme at du er mitt store idol her inne!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:35   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

46 kg siden 7.april?????

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:45   #4
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

46 kg siden 7.april?????

Jaaa! Såvidt jeg har forstått!
Mitt idol! ^^,

Også mååå jeg bare spamme denne tråden med dette fantastiske bildet av meg.. ^^,


__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:53   #5
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Oj, ja det er jo desember no. Og eg som liksom satt klar til å starte desembertråden, og når desember først kom så hadde eg gløymd heile greia, LOL!!

Kaldt her også. Men det er jo så fantastisk fint likevel. Så klart og nydeleg. Vi bur ved fjorden, ganske langt inne, så vi ser mykje til frostrøyk. No i dag og i går så var det så tung og tett frostrøyk at han låg heile dagen utan å lette. Innmari fint.

Og eg går ikkje ut meir enn eg må, for eg har av ein eller annan grunn blitt ein frøsenpist, forstår ingenting... Sit her inne i huset med tre lag ull på kroppen og tjukke labbar og lurer på om eg må ha vantar når eg skriv på PCen, liksom... Argh, den som berre hadde hatt ein vedovn å fyre i! Kanskje eg skal kle av meg i staden for å kle på meg, vil eg bruke masse energi på å halde varmen slik at eg går ned i vekt? Nei huff.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:58   #6
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Oj, ja det er jo desember no. Og eg som liksom satt klar til å starte desembertråden, og når desember først kom så hadde eg gløymd heile greia, LOL!!

Kaldt her også. Men det er jo så fantastisk fint likevel. Så klart og nydeleg. Vi bur ved fjorden, ganske langt inne, så vi ser mykje til frostrøyk. No i dag og i går så var det så tung og tett frostrøyk at han låg heile dagen utan å lette. Innmari fint.

Og eg går ikkje ut meir enn eg må, for eg har av ein eller annan grunn blitt ein frøsenpist, forstår ingenting... Sit her inne i huset med tre lag ull på kroppen og tjukke labbar og lurer på om eg må ha vantar når eg skriv på PCen, liksom... Argh, den som berre hadde hatt ein vedovn å fyre i! Kanskje eg skal kle av meg i staden for å kle på meg, vil eg bruke masse energi på å halde varmen slik at eg går ned i vekt? Nei huff.


Har tenkt tanken på å finne frem bikinien selv for litt ekstrem vektnedgang.. Men det blir kanskje LITT over the top?..
Signerer på denne plutselige frysepinne tendensen... Litt slitsomt.. MEN heller det enn å få tilbake mine 23 tapte kg...!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:16   #7
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jeg har gjort tre nye forsøk på å bake lavkarbojulekaker etter oppskrifter her inne. Og har enda ikke funnet noe som er bra nok. Faktisk så var disse så kjipe at karamellkakene jeg laget i går plutselig virker kjempegode i forhold. Kanskje jeg skal holde meg til snop, fudgen var jo i alle fall god.

Jeg er også lei av å fryse! Nå har vi bestilt varmepumpe da, men den kommer ikke før 21. desember.

I morgen skal jeg på julebord med jobben. Blir spennende å se om jeg kan bruke en av de to kjolene jeg har planlagt at jeg kan gå med. Regner i grunnen med at jeg kan gå med begge to. De passet fint i slutten av august, og jeg har ikke gått ned sååå mye siden det. Avsluttet jo slankingen i slutten av september og har stått i ro på vekten siden det.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:22   #8
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Haha, kanskje det er pga all frysinga jeg har gått ned to ekstra kilo :P For det skal ikke stå på det! Nå tror jeg faktisk jeg begynner å bli aklimatisert, for jeg fryser ikke på langt nær så mye som for noen dager siden, enda det er like kaldt...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:25   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Desemberskravletråden

I det siste har jeg fått mange komplimenter på at jeg ser så bra ut, er så slank osv. Men jeg klarer ikke helt å ta i mot dem.. hvordan skal man liksom svare på slikt?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:26   #10
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

I det siste har jeg fått mange komplimenter på at jeg ser så bra ut, er så slank osv. Men jeg klarer ikke helt å ta i mot dem.. hvordan skal man liksom svare på slikt?

Man smiler, og så sier man takk..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:27   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

TAKK! skal du si da og så skal du fortsette som du har gjort Til du selv er fornøyd også

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:31   #12
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Desemberskravletråden

Jammen, jeg får ikke det helt til.. :/ Føler det blir så feil!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:45   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Dem hadde ikke sagt det om dem ikke mente det vel Da kunne dem jo bare holdt kjeft

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:10   #14
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

StineH: Enormt forskjell på deg! MIlde måne du er FLINK!!!!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 01:31   #15
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jammen, jeg får ikke det helt til.. :/ Føler det blir så feil!

Øvelse gjør mester! Smil og si takk til de. Hadde de syntes du var feit enda hadde de ikke sagt at "jaggu er du blitt slank!" uoppfordret.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 05:18   #16
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Desemberskravletråden

Hei, jeg har gått ned 21 kg. Har holdt på siden 10.juli. Jeg har 31 igjen å gå ned igjen, minst... Dere er kos

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 06:30   #17
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Hei, jeg har gått ned 21 kg. Har holdt på siden 10.juli. Jeg har 31 igjen å gå ned igjen, minst... Dere er kos

Så flink du er!
Du er jo snart halveis!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 08:11   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

I det siste har jeg fått mange komplimenter på at jeg ser så bra ut, er så slank osv. Men jeg klarer ikke helt å ta i mot dem.. hvordan skal man liksom svare på slikt?

Smil og si (tusen) takk... Hvis du vil, så kan du jo legge til "det var hyggelig/fint å høre" eller noe i den duren.

Jeg synes ikke at man skal prøve å gi et kompliment tilbake, det blir lett litt krampeaktig. Jeg tenker at de fleste som gir komplimenter, mener de oppriktig og da er det nok å si takk .
Så får man heller gi et oppriktig kompliment tilbake en annen gang!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:27   #19
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Desemberskravletråden

før så fikk jeg og mange komplimenter, som: nei, så slank du har blitt (men så har jeg egentlig lagt på meg to kg), så er vell det som ligger litt igjen ennda, føler ikke de mener det ordentlig, men at de føler de bare må si det..

Men, prøver å si takk hvertfall

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:28   #20
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Etter å ha lest en del her inne så har jeg skjønt at en kjøkkenhjelper er kjekt å ha. Har et monster av en kjøkkenmaskin som aldri brukes, så lurer da på om jeg skal kjøpe stavmikser eller foodprossesor, eller begge deler.... Hva har dere, og hvor fornøyde er dere med det dere har?

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:46   #21
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jeg har også et monster av en kjøkkenmaskin stående i skapet. Den er så tung at min samboer må løfte den ned, om jeg skal ta den i bruk! Derfor har jeg kjøpt meg en fin liten stavmixer, og bruker den overraskende hyppig! Men vurderer også å kjøpe meg en mindre kjøkkenmaskin ala kenwood(eller hvordan det nå skrives...), som vi hadde på skolen. Gu som jeg savner de maskinene! hehe

ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:56   #22
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Tenker at det er kjekt med en maskin som kan vispe, raspe, hakke osv. Men alt det gjør jo en stavmikser også, men i litt mindre volum enn en foodprossesor. Lånte en foodprossesor av ei venninne, og dæven så lettvint alt var med den Men så var det alt detta utstyret som skal stables en plass også da

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:04   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Etter å ha lest en del her inne så har jeg skjønt at en kjøkkenhjelper er kjekt å ha. Har et monster av en kjøkkenmaskin som aldri brukes, så lurer da på om jeg skal kjøpe stavmikser eller foodprossesor, eller begge deler.... Hva har dere, og hvor fornøyde er dere med det dere har?

Jeg har denne:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser

Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:04   #24
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Ja det er noe med det også.. Jeg er hvertfall fornøyd med stavmixeren min, bruker den mye mer enn "monsteret" oppi skapet.. Men så hadde det vært greit med en litt mindre, nyere maskin som gjorde det stavmixeren ikke gjør. Fikk et tilbud i posten der en maskin som hadde kostet nesten 6000 var satt ned til litt over tusenlappen. Den hadde alt jeg ville ha + Kjøttkvern! og det må vel være greit når man skal lage feitest mulig kjøttkaker..

ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:08   #25
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har denne:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser

Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte.

Ojoj, den så jo bare lekker ut! jeg og vil ha... litt mer fancy enn min hvertfall!

ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Desemberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 90 31-12-09 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no