Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

6 dager på, 1 dag av

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 21:01   #1
Ordinary
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
Ordinary er på en erverdig vei

6 dager på, 1 dag av

Hei.
Jeg er litt ny her. Jeg ønsker å kutte ned på karbohydrater og våge å spise sundt naturlig fett - ikke flere lettprodukter!

Jeg er normalvektig og har derfor ikke behov for å gå ned i vekt. Utfordringen med lavkarbo er først og fremst sosiale: Fredagspils på jobben, besøke familen... Litt vanskelig å skulle legge ut om kosthold - de fleste ville mistenke anoreksia i mitt tilfelle.

Det jeg lurer på er om noen har noen tanker om en slags 6 dager lavkarbo og en dag "normalt" kosthold som fast opplegg. Da kan jeg spise svigermors hjemmebakte rundstykker - slipper å utfordre en stolt husmor. Noen som har forsøkt noe lignende?

Ordinary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men ønsker ikke vektnedgang. 64kg/178cm Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:11   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: 6 dager på 1 dag av

Du er redd for at noen tror du har anoreksia fordi du skal kutte ut sukker, raske karbohydrater, snop, øl og annen drittmat? haha, den var ny

se litt på fedon, det er ikke så ekstremt.. mye fokus på lav gi... da kan du spise rundstykker også, bare mor di ikke baker hveteloffrundstykker og serverer med sirup eller brunost.

du må lese deg litt opp hva lavkarbo egentlig er. hvilken helsegevinster det har og bestemme deg for at dette er noe du skal gjennomføre. drit i hva alle andre sier.

ta deg heller ett fullkornsrundstykke med laks på, også bruker du skikkelig smør i stede for skokremmargarin.

i stede for fredagspils, ta deg heller en fredagsflaske rødvin

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:25   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 6 dager på 1 dag av

Opprinnelig lagt inn av Ordinary, her.

Hei.
Jeg er litt ny her. Jeg ønsker å kutte ned på karbohydrater og våge å spise sundt naturlig fett - ikke flere lettprodukter!

Jeg er normalvektig og har derfor ikke behov for å gå ned i vekt. Utfordringen med lavkarbo er først og fremst sosiale: Fredagspils på jobben, besøke familen... Litt vanskelig å skulle legge ut om kosthold - de fleste ville mistenke anoreksia i mitt tilfelle.

Det jeg lurer på er om noen har noen tanker om en slags 6 dager lavkarbo og en dag "normalt" kosthold som fast opplegg. Da kan jeg spise svigermors hjemmebakte rundstykker - slipper å utfordre en stolt husmor. Noen som har forsøkt noe lignende?

Prøv det ut! Se hvordan kroppen reagerer på en dags høykarbomat i uka, kanskje går det helt greit, kanskje blir du så uvel at du må gjøre dette litt mer forsiktig Pass vekt og mål over et par mnd og se om det faktisk fungerer.

Ellers tenker jeg at istedet for TO rundstykker, spis ett og lur deg til mer pålegg. Spis godt før du drar bort. Velg vekk MYE øl, ta en om du må og drikk heller vin eller vodka osv med lettbrus.
Alt dette fordi 1) du kan bli dårlig av det, 2) det er lett og trigge fysing på søtt og godt over lengre tid og kombinert med lavkarbos fettinntak kan du legge på deg...
I tillegg kødder du litt med hormonene dine - men er du normalvektig og ikke har insulinresistens - dvs ikke er så følsom for karbo - kan du jo finne en mellomting som fungerer for DEG i ditt liv

Måtehold og den gyldne middelvei kommer man ofte langt med

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:45   #4
Ordinary
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
Ordinary er på en erverdig vei

Sv: 6 dager på 1 dag av

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Måtehold og den gyldne middelvei kommer man ofte langt med

Eller så blir man påkjørt midt i veibanen

Jeg skal prøve å se hvordan det funker. Fedon høres bra ut, med unntak av "lett og magert"....spiser meg heller mett på en omelett med ost som holder helt til lunsj, enn å ende opp med å stappe i meg tre boller på 7 elleven rett før lunsj, som jeg ofte gjør..Ketose tror jeg ikke er noe for meg. Merker at jeg blir mindre fysen om jeg ikke spiser så mye karbohydrater. Og mindre slapp på jobben. Forhåpenligvis får jeg litt bedre tannhelse også

Ordinary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men ønsker ikke vektnedgang. 64kg/178cm Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:27   #5
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: 6 dager på, 1 dag av

Det er bedre med 6 dager på og 1 dag av enn 7 dager av
Noe endring er bedre enn ingen endring, og det smaker jo såååå mye bedre med de ekte fete produktene enn lettvariantene

Finn det som passer for deg Hvis du ikke blir dårlig av å ha en dag av innimellom vil ikke dette mest sannsynlig ikke gjøre noen stor skade.

Jeg har noen dager av innimellom hvis jeg har lyst til det, og merker ikke noe ubehag. Men det betyr jo ikke at jeg tar heelt av heller Men hvis jeg er bedt bort, eller skal spise ute spiser jeg det jeg får servert, men tar litt mindre poteter f.eks. Så jeg har det alltid i bakhodet å redusere litt selvom jeg er litt "av". Men dette fungerer ikke for alle, mange blir dårlig av en dag med mye karber innimellom, og bør derfor unngå det. Men dette er jo veldig individuelt.

Det beste er jo selvfølgelig å holde seg til lavkarbo hele tiden. Men som sagt hvis dette fungerer for deg, og du ikke blir dårlig av litt mer karber innimellom vil du nok oppnå en helsegevinst uansett Det er jo myye bedre enn å leve på høykarbo hele tiden.
For mange kan vektstagnasjon være et problem når man har sånne dager, men dette er jo ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Prøv deg frem

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
2 dager.. men.... ninasov Lavkarbo generelt 3 27-05-10 19:00
Våre ED-dager! Distrea Eurodiett 483 13-04-09 23:10
Ned 3,5 kg på 6 dager Cathrine83 Ketolysekuren 20 02-02-09 14:08
4kg på 3 dager? LilNoor Ketolysekuren 4 25-02-05 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no