Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 10:42   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Jeg har begynt å trene spinning/zumba/aerobic 3 dager i uka. Og etter at jeg begynte med det har vekten stått bom stille.. Jeg regner jo med at det er fett som omdannes til muskler. Jeg føler meg i hvertfall mye "strammere" og jeg kjenner at jeg greier i mye større grad å holde magen inne Har trent og spist lavkarbo før, og da raste det 18 kg av på 4 mnd.. Den gang også sto vekten stille en stund i begynnelsen. .men jeg husker bare ikke hvor lenge... Noen som vet hvor lenge jeg kan forvente meg at vekta vil stå litt i ro?? Hvor lang tid bruker kroppen på å bygge muskler, før det vil vises i vekttap?? Kanskje veldig individuelt, men hadde vært greit om noen kom med litt info

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:02   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett til muskler.. Hvor lang tid før vekttap??

Har du brukt målebånd ved siden av vekta?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:10   #3
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Fett til muskler.. Hvor lang tid før vekttap??

Det er dessverre en myte at fett omdannes til muskler. Om det hadde vært slik, villejo både overvektige folk og dyr hatt et særdeles heldig utgangspunkt for opptrening.

Imidlertid vil gjerne vekta stå stille,eller tilogmed gå opp, når muskelmassen øker.
Fettlaget kan gjerne bli mindre samtidig, men dessverre er heller ikke dette noen absolutt. Omfanget kan altså dermed øke, selv om man trener for harde livet.

Det viktigste er jo at du faktisk trener - jo mer og riktige muskler kroppen din får, jo bedre vil den trives

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:10   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett til muskler.. Hvor lang tid før vekttap??

Jeg får ikke vekttap med trening... dessverre selv om det er mye og ta av!

Kan det være du bør spise et lite måltid ekstra de dagene du trener? Jeg vet ikke hvor mye du spiser til vanlig da... men hvis du går greit ned uten å trene på samme kosthold - så kan det hende litt justeringer vil hjelpe.

Kroppen min samler vann som en kamel også når jeg trener - og det tar gjerne et par dager å få ut igjen - og da er jo neste trening på gang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:38   #5
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Fett til muskler.. Hvor lang tid før vekttap??

Hva trente du da du gikk ned 18 kg da?
zumba trener sikkert nye musklerhos deg. rolig trening som lange gåturer får fart på vektnedgangen, imens styrke kan stagnere det. men for all del, du får mer muskler, mindre fett og strammere kropp. vekta har ikke alt å si følg heller med på hvordan du krymper i cm og hvordan kroppen forandrer seg istedetfor å miste motet av alt vektmaset

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:23   #6
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Jeg trente spinning og aerobick da også.. Men den gang gikk jeg faktisk på litt mere karbo og litt mindre fett... Hmmm.. jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet. Resultater blir det nok før eller senere

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:27   #7
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Har hørt at proteinene i melkeprodukter kan gi vektstagnasjon på ketolysefor flere her inne. er dette en synder? dette gjelder ost, rømme, fløte osv. prøv å begrens dette å spis mer protein og fett i form av kjøtt og grønnsaker. jeg velger heller nøtter fremfor melkeprodukter

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:34   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Har hørt at proteinene i melkeprodukter kan gi vektstagnasjon på ketolysefor flere her inne. er dette en synder? dette gjelder ost, rømme, fløte osv. prøv å begrens dette å spis mer protein og fett i form av kjøtt og grønnsaker. jeg velger heller nøtter fremfor melkeprodukter

Mens andre igjen opplever nøtter som en stopper
Kan være litt av et puslespill når det først stopper opp...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 12:26   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mens andre igjen opplever nøtter som en stopper
Kan være litt av et puslespill når det først stopper opp...

Om jeg har perioder jeg spiser lite fett stopper vektnedgangen mer eller mindre opp.... Så jo mere fløte, fett kjøtt osv jeg spiser, jo mere går jeg ned....

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt/vann/muskler/fett R0SA Generell ernæringsdebatt 13 07-04-10 18:25
Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 8 16-10-09 07:11
Muskler forbrenner fett ... nellie Spørsmål og svar 1 08-02-08 13:09
Forskjell på fett & muskler Nille Trening 11 14-09-05 22:11
Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?. Miriam Dr Lindbergs 6 16-06-04 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no