Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 23:38   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Bare et kort hjertesukk før det blir natta... jeg har vært litt "krass" inni meg mot de som forfekter et rent kosthold uten kunstig søtning og snadder (a la lavkarbo) - fordi dette har vært til trøst for meg selv underveis.

Vel - jeg må vel innrømme at jeg har en kropp som "venner seg på" mye rart og ikke minst raskt... nå sliter jeg med fullstendig fravær av matlyst, men kan gumle en atkinsbar eller en lavkalorikakako med mye fløte i - eller litt av nøttekaka med sjokoladetrekk.... og litt pepsimax som ekstra trøst... men lite mat. Har ikke lyst på NOE mat faktisk!

(Det kan ha med at jeg er rimelig syk for tida - men allikevel...)

JEG bør kutte alt "kunstig" og holde meg til ren mat. JEG trigges av søtsmak og vil bare ha mer - eller rettere sagt - jeg spiser da mindre ordentlig mat fordi jeg blir så mett av lavkarbo-søtsaker, men jeg orker ikke en liten entrecote med grønnsaker - er konstant "full" i magen selv når jeg våkner om morran...

Fader altså... drar jo bare med meg gamle dårlige vaner med å spise næringsfattig mat som smaker søtt fra høykarbokostholdet mitt... hjelper ikke at det er lavkarbo altså...

OK - det var meg. Sånn er det Lediggang (og sykdom hehe) er roten til alt vondt - også kostholdsmessig

Takk - det var litt godt og få det ut Natta alle gode folk her inne!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 06:53   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:44   #3
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Jeg har vel i det siste kommet mer og mer frem til akkurat det du sier også. Jeg har bare fulgt lavkarbo siden januar, men har de 3 første månedene holdt meg nesten HELT unna alle søtsaker og erstatninger..

Nå i påsken derimot, ble det en del sukkerfri sjokolade, og litt atkinsbarer. Det er ikke mye det er snakk om, og jeg holdt meg i ketose.. Men likevel har ikke det hatt noen god effekt. Nå i disse dagene etter påske, har jeg konstant hatt et søtsug, og det er SLITSOMT!

Jeg har lett for å tenke "Jaja, det er jo lavkarbokake, så det er lov"... Men jeg orker ikke mer dårlig matlyst, og søtsug. Skal prøve å i aller største grad holde meg unna søtt.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 08:20   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 08:52   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Sympati og forståelse fra denne kanten også. Jeg har vært fryktelig matlei den siste tiden selv (eller egentlig lei av å lage mat) så mange måltider har blitt byttet ut med Öffer og sukkerfri sjokolade Den eneste grunnen til at jeg ikke har gått opp i vekt de siste to ukene er sikkert bare fordi jeg har spist så lite, for jeg har i hvert fall ikke spist bra mat. Men jeg har tatt tak i meg selv igjen nå og holder atter en gang oversikt over hva jeg får i meg på diett.no. Da tvinger jeg meg selv til å spise i hvert fall litt mer riktig

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:20   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare et kort hjertesukk før det blir natta... jeg har vært litt "krass" inni meg mot de som forfekter et rent kosthold uten kunstig søtning og snadder (a la lavkarbo) - fordi dette har vært til trøst for meg selv underveis.

Ehmmm jeg har ikke vært så krass, men jeg har vært ganske misunnelig på de som klarer det. Også blir jeg så irritert på meg selv at jeg selv ikke klarer dette, liker litt søtt i teen og liker pisket krem til bringebærene osv.

Føler med deg jeg Nerthus - Blir nok sikkert bedre når du styr på helsa får vi håpe.

Jeg bestemte meg her for å kutte ut atkinsbarer her før påsken en periode i tillegg kutta jeg ut cola zero. Endelig klarte jeg det, brukte fremdeles en sukett i tekoppen, men nå er den erstattet med steviadråper (tror nå fortsatt det er bedre jeg ) Det gikk forholdsvis smertefritt og kutte det, men her i påska fant jeg ut at jeg skulle unne meg en iskald cola zero og en atkins bar. Jeg har en totalt motsatt reaksjon enn deg, jeg ble så sulten etterpå at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Bare spiste og spiste den kvelden. Har vel hatt en mistanke om dette før og at spesielt cola zero trigger sult hos meg. Mat generelt trigger sult, men cola z er verstingen. Så nå har jeg kuttet både det og atkinsbarer. Sier ikke at jeg ikke kommer til å benytte meg av det innimellom, men nå er jeg ihvertfall smertelig klar over hvordan det påvirker meg.

Vekta har begynt å bevege seg litt i riktig retning, ikke mye men litt, nå etter et år i stillstand. Det skyldes nok ikke bare at jeg har kuttet på inntaket av kunstig søtning, men en kombinasjon av bedre kontroll av matinntak, økt treningsmengde og kutt av søppel. Synes det er veldig greit å bruke SDS for da slipper jeg å tenke på matlaging. Selv om ikke alltid matlysten er så stor så der det enkelt med rettene også blir det til at jeg spiser det jeg skal allikevel.

Lykke til Nerthus, håper du finner både formen og nøkkelen til videre vektnedgang

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:26   #7
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Jeg er sååå lei av å gå hjemme, så skjønner deg godt. Når en er vant til å småspise gjennom dagen, slik som jeg er, er det ikke barebare å la være. Det sliter jeg veldig med. Jeg har ikke smakt de derre barene, og kaker gidder jeg ikke å bake, men bacon gull er vanskeligt å ligge unna.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:30   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Ikke vær så streng mot deg selv, Nerthus! Ingen, INGEN er perfekte!
Du har satt fingeren på noe som begynner å bli et problem for deg, og det er jo en kjent sak at første steget mot endring er anerkjennelse, så klapp deg selv på skuldra og berøm deg selv for at du har kommet så langt!
Når det kommer til kosthold så har jeg vel egentlig trua på en langsom tilnærming til det optimale enn cold turkey, ikke sikkert det funker for alle, noen foretrekker kanskje å slutte på dagen og bite tenna sammen. Jeg er ikke så veldig machocistisk av meg, og har en følelse av at det er ikke du heller.
Hva med å begynne i dag eller i morra med å spise en ordentlig ren lchf-frokost? Bare det, liksom? Har du fortsatt kake/godteri i huset, spis det om du har lyst, men tillat deg selv både å vurdere det før du spiser det, og ikke minst la det være greit om du i så fall velger å gjøre det. Å ha lyst til å gjøre det er en gyldig grunn, å VIRKELIG ABSOLUTT HIMMELROPENDE MÅTTE det ikke fullt så gyldig ...
Poenget, ta en dag av gangen, tilgi deg selv der du kommer til kort og berøm deg selv for det du gjør riktig.
Vi er jo i en ganske lik situasjon med tanke på sykdom har jeg inntrykket av, og jeg har hatt det sånn i snart tre år nå, og selv om jeg til vanlig er superflink med kostholdet så i blant så bikker jeg litt under den "men det er jo lovlig", og det har jeg gjort særlig i det siste med alt som skjer med utredninger og sånn igjen. Ikke voldsomme mengder, men en cavaliér her, en atkinsbar der, og jeg opplever det samme som deg -det tar fra meg matlysten.

Du gir så mange omsorgsfulle og gjennomtenkte råd her inne, så rett det mot deg selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:35   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du gir så mange omsorgsfulle og gjennomtenkte råd her inne, så rett det mot deg selv.

Veldig enig med Photo!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:54   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

litt hormonell for tiden tror jeg...

Jeg skal gjøre det - jeg skal ta til meg mine egne råd og se hvordan jeg kan omforme de til noe jeg kan leve med...

Startet dagen med røykelaks med eggerøre med en skvett fløte i så FROKOSTEN er ihvertfall berget

Jeg vurderer en ny runde med SDS jeg også - fordi jeg er så matlei og sliten og dårlig at alt er et slit...

Klart alt hadde vært lettere om man hadde vært frisk! I jobb! Med rutiner og ting man må gjøre i løpet av dagen! Istedet for å slepe seg gjennom dagene og småputle med småting.... får jo med meg hundehviskeren 10.20 da Og har et stort fotobokprosjekt på gang fordi mamma fyller 60 og jeg har fått maaaasse bilder av henne fra hun var 16 - 19 (da hun giftet seg med pappa og fikk meg 5 mnd etterpå hehe) fra bestevenninnen hennes så jeg skal "dokumentere" livet hennes siden vi alltid har tatt så sinnsykt mye bilder i min familie

Fra og med neste uke står besøkene hos spesialisthelsetjenestene i kø - så da blir det kanskje slutt med bevisstløs tilstedeværelse og redsel for hva som egentlig feiler meg - etterhvert? Tror jeg trøstespiser jeg egentlig - men jeg HAR ikke matlyst og jeg har mistet mye av smakssansen også. Stekte meg litt snurring i går fordi det har mye smak - men den var så salt at jeg måtte bare gi den til sambo... æææsj!

Alle sammen - tuuuuusen takk for klemmer og gode råd! For å si det litt klissent "I love you all" .... og vit at det å kunne komme her og skravle, prøve og gi råd og motivere, kommentere er en av de viktigste tingene som holder meg engasjert og ikke så mye tenkende på helsa for tida - så www.lavkarbo.no er pt ren mental hygiene

ps - siste hjertesukk: Kjære GUDER la den stae samboeren min komme seg til legen og få tatt allergisprøyte nr 2 før han gjør at jeg blir helt gal... han oppfører seg som et snufsende, nysende, øye-gniende, bjeffete, grinete og hormonelt mareritt for tida! Mr Scrooge kan bare gå hjem og legge seg! Ps - på forhånd takk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:52   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Bare forståelse fra denne kanten og. Begynner å skli ut her, tror jeg har spist ketogent litt for lenge og blitt litt for lei. Lever omtrent på kremfløte for tiden, er det eneste jeg gidder stappe i meg.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:56   #12
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Dette er du ikke alene om. Etter å ha lest innlegget ditt, gikk det et lys opp for meg, om hva det er jeg egentlig driver med for tiden. Vel har jeg klart å holde en lavkarbo-livsstil i flere år og også klart å holde vekten stabil, men de siste to årene har den mentale biten falt helt tilbake til gamle synder. Ordentlig og ren mat er nesten fraværende, og jeg både trøster og straffer meg selv med å spise, nesten bare Atkinsbarer, sukkerfri sjokkis, mandler og graddost.
Nerthus; du ga meg et røsk! Nå skal jeg gå i hva det er jeg trenger i livet. Her må det ryddes

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:00   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Dette er du ikke alene om. Etter å ha lest innlegget ditt, gikk det et lys opp for meg, om hva det er jeg egentlig driver med for tiden. Vel har jeg klart å holde en lavkarbo-livsstil i flere år og også klart å holde vekten stabil, men de siste to årene har den mentale biten falt helt tilbake til gamle synder. Ordentlig og ren mat er nesten fraværende, og jeg både trøster og straffer meg selv med å spise, nesten bare Atkinsbarer, sukkerfri sjokkis, mandler og graddost.
Nerthus; du ga meg et røsk! Nå skal jeg gå i hva det er jeg trenger i livet. Her må det ryddes

Litt trøst at det ikke bare er meg At du fikk en røsk - røsker litt i meg også faktisk! Takk for tilbakemeldingen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:05   #14
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Litt trøst at det ikke bare er meg At du fikk en røsk - røsker litt i meg også faktisk! Takk for tilbakemeldingen!

Takk kjenner at jeg er litt hormonell i dag, jeg også (sipp-sipp)

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:11   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Takk kjenner at jeg er litt hormonell i dag, jeg også (sipp-sipp)

Vi kan sippe litt sammen vet du

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:18   #16
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Herregud som jeg skjønner deg Nertshus. Desverre har jeg da rett og slett gitt opp i perioder, men det er jo lite hjelp i
For min egen del vel jeg at det er forfærdelig slitsomt å gå alle rundene i utredningsprosessen nesten tar livet av folk. Mange som gir opp og lever ett "halvt" liv, rett og slett fordi det er for møe greier å måtte overbevise, om du skjønner. Jeg måtte selv igjennom samma greiene, selv om det er en medfødt og arvelig syndrom.
Kanskje du rett og slett er litt for tøff med deg selv om dagen, at du faktisk bør la deg få kjenne litt på følelser og spise litt dumt. Du vet jo at dette kostholdet er det du vil komme til å ende på etter en uke eller 2 med tøffe tak...
Nei, du har ihvertfall vært møe til støtte for meg, og takker for det så du vet tydeligvis hva du snakker om.
Ha en fin dag!!!!! Klem

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:58   #17
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Kjenner meg virkelig igjen i det du skriver. Begynte selv i januar og det har blitt en del kunstig søtning, lavkarbo kaker o,l. Ikke rart vekta mi har vært jojo siden jeg begynte. Men bestemte meg nå rett etter påske meg å kutte ut alt, så får vi se hvordan det går.

Sender over en stor klem

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 18:10   #18
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Åh, jeg tror du setter fingeren rett i en vanskelig greie der, altså. Hjelper jo egentlig ikke at det er lavkarbo, når det er videreføring av gamle vaner. Det er en imponerende egenskap å klare å sette fingeren på problemet hos seg selv på den måten. Å gjøre noe med det er jo minste føre!

Og altså, stakkars, stakkars, stakkars samboeren din. :allergisk og lidende:

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 08:19   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...

Jeg føler med deg Nerthus, sliter med mye av det samme. Jeg har også klart å falle tilbake til dårlige vaner fra høykarbo-kostholdet som overspising, trøstespising, snacksing osv. Det er så utrolig lett å gjøre det og det sniker seg på uten at man tenker over det i særlig stor grad. Synes det er bra at du faktisk har klart å se dette selv, er lettere å ta tak i det da. Men som alle andre sier ikke vær så streng med deg selv da har ting en tendens til å bare bli enda verre for skyldfølelsen blir så stor også må man trøstespise litt mer.

Ser at denne feilspisingen skjer når jeg føler meg litt nedfor og trenger trøst, ikke har rutiner, som i ferie og ved sykemelding også kommer jeg inni dårlige vaner og bare fortsetter på det. Ikke rart at jeg ikke går ned i vekt, selv om jeg tilsynelatende spiser riktig.

Du er tross alt ikke helt i form om dagen og har nok behov for en del trøst og for deg er det nok kanskje viktigere å fokusere på de forestående utredningene og at du har det bra, selv om det må en atkinsbar til for å oppnå det. Du har så mye som skjer nå og da er det viktig å prioritere og fokusere riktig slik at den mentale biten ihvertfall er på plass.

Jeg heier på deg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:20   #20
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Synes det er veldig greit å bruke SDS for da slipper jeg å tenke på matlaging



Hva er SDS????
ble nyskjerrig

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 07:45   #21
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av huldra99, her.

Synes det er veldig greit å bruke SDS for da slipper jeg å tenke på matlaging



Hva er SDS????
ble nyskjerrig

spis deg slank - lavkarbo ferdigretter som bestilles på nett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertesukk ... diadora Lavkarbo generelt 19 15-03-10 13:50
Forbudte søtsaker?! Dazeman Ketolysekuren 2 29-01-10 11:19
Hvilke søtsaker kan man unne seg? Tette80 Ketolysekuren 8 17-04-07 20:05
SØtsaker Og Stagnering... Hyper Spørsmål og svar 2 09-09-06 13:23
Søtsaker og oppskrifter... Kanel Generell diskusjon 14 13-11-04 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no