Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan jeg spise fisk hver dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-10, 11:39   #1
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Kan jeg spise fisk hver dag?

Hei!

Jeg lurer på om det er greit å spise fisk f.eks 2 ganger hver dag? Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler kjøtt og melkeprodukter. Da får jeg betennelse i huden. Grønnsaker går greit men da får jeg luft i magen hvis jeg spiser bare det. Da jeg spiste kjøtt og grønnsaker sammen i et måltid så var magen helt fin. Derfor tenker jeg på å erstatte kjøtt med fisk og spise det hver dag. Jeg har ikke fått testet om jeg reagerer på kylling enda men jeg skal ta det litt senere.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 12:49   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Hei!

Jeg lurer på om det er greit å spise fisk f.eks 2 ganger hver dag? Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler kjøtt og melkeprodukter. Da får jeg betennelse i huden. Grønnsaker går greit men da får jeg luft i magen hvis jeg spiser bare det. Da jeg spiste kjøtt og grønnsaker sammen i et måltid så var magen helt fin. Derfor tenker jeg på å erstatte kjøtt med fisk og spise det hver dag. Jeg har ikke fått testet om jeg reagerer på kylling enda men jeg skal ta det litt senere.

Spis fisk hver dag du det tror jeg IKKE er noe problem så lenge du også får i deg litt grønnsaker og fett attåt. Er du usikker på om du får i deg alle vitaminer osv - ta i tillegg vitamintilskudd. Ketolysetablettene er laget for å passe til et lavkarbokosthold. Prøv også kylling så du kan få litt variasjon - det gjør godt i hverdagen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 16:00   #3
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Ok, da prøver jeg det! Bør jeg kutte ut olje tilsatt omega 3 da? Jeg pleier å ta en ss hver morgen.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 16:28   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Ja, du kan vel spare de pengene siden du sannsynligvis får i deg nok omega-3 allikevel, men det får du nesten prøve deg litt frem med. Bare pass på å variere så mye du kan med fisk (og skalldyr hvis du tåler det), så kosten ikke blir for ensformig

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 19:19   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Personlig så ville jeg ike ha spist laks/ørret og annen fisk som inneholder mye kvikksølv hver dag.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 21:01   #6
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Personlig så ville jeg ike ha spist laks/ørret og annen fisk som inneholder mye kvikksølv hver dag.

Hvilken fisk er trygg å spise hver dag? Går torsk greit?

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 21:19   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Hvilken fisk er trygg å spise hver dag? Går torsk greit?

Ja, så lenge den er fanget i Barentshavet, og ikke i Norsjøen (...leste jeg nettopp i siste utgave av VOF).


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 21:43   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Personlig så ville jeg ike ha spist laks/ørret og annen fisk som inneholder mye kvikksølv hver dag.

Oppdrettet laks og ørret inneholder IKKE
kvikksølv, for den spiser bare fór som er gjennomkontrollert. Her finner du masse info om trygg oppdrettsfisk:

http://www.mattilsynet.no/fisk/helsemessig_trygg

Jeg anbefaler også at du søker litt inne på www.matportalen.no der finner du også masse nyttig info om trygg mat.

Du kan trygt spise fisk hver eneste dag! Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 06:23   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Jeg forholder meg til rådene som gies gravide.

Selv spiser jeg lite fisk, ikke fordi jeg ikke liker det. Men fordi min kropp klarer ikke skille ut kvikksølv og andre stoffer.

http://hedmark.miljostatus.no/msf_th...px?m=220#40529


__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:33   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Ok, da prøver jeg det! Bør jeg kutte ut olje tilsatt omega 3 da? Jeg pleier å ta en ss hver morgen.

Det kommer jo an på hva slags fisk du spiser, men torsk f eks er mager fisk og gir ikke så mye omega 3. Jeg personlig kutter ut skjea med omega 3 hvis jeg spiser makrell i tomat (en hel boks) en dag.

Enig med kamp her, jeg ville ikke spist (oppdretts-)fisk for ofte. Personlig har jeg bestemt meg for å slutte å spise oppdrettsfisk. Jeg tror ikke at oppdrettsfisken i Norge i dag er trygg for meg. At Mattilsynet konkluderer med at nivåene av dioksiner, PCB og kvikksølv (det siste finnes både i feit og mager fisk) er under grenseverdiene betyr ikke at disse stoffene ikke finnes i fisken. Og spiser man fisk oftere enn det som er "beregnet" får man i seg mer.

Sitat Matportalen:

Sitat:

Negative helseeffekter
Å spise mer enn to måltider fet fisk i uken med dagens nivå av dioksiner og PCB gjennom mange år kan føre til en moderat overskridelse av tolerabelt inntak for disse stoffene. Å holde seg under tolerabelt inntak er viktig for hele befolkningen, men spesielt viktig for jenter og kvinner i fruktbar alder. Men også disse kan øke inntaket sitt av fet fisk da unge kvinner i gjennomsnitt spiser under et halvt måltid fet fisk i uka.


Siden både PCB og dioksin har lang halveringstid i kroppen (flere år) er det inntak over tid som betyr noe, ikke hva man spiser i korte perioder av livet.


Enkelte arter fisk og skalldyr kan imidlertid inneholde betydelige mengder miljøgifter.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:14   #11
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Er det fisk tre ganger i uken som er anbefalt? Kan jeg da spise fisk til alle måltidene den dagen jeg skal spise fisk eller blir det også for mye? Huff, ikke lett dette her. Jeg vil helst ikke være vegetarianer men kjøtt kan jeg ikke spise. Jeg hadde håpet at jeg kunne hive innpå med masse fet fisk til alle måltidene.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:41   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Hvis du leser det jeg siterer over her, så er det snakk om to måltider i uka ... Det støttes også av denne ferske doktorgradsavhandlingen om mat og miljøgifter i blodet.

Nei, det er ikke lett - men jeg tror kanskje uansett at det er bedre å ikke spise altfor mye av én matvare. Skulle du spist laks eller ørret to ganger daglig ville du garantert blitt fryktelig lei - og å spise det samme hele tiden øker også risikoen for å utvikle flere intoleranser. Det er viktig å variere kosten. Får du betennelser kan det høres ut som du har feil fettsyresammensetning i kosten, og at du bør se på hele bildet av hva du spiser. Det kunne kanskje være lurt å få utredet dette nærmere hos en ernæringsterapeut eller lignende?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 11:45   #13
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvis du leser det jeg siterer over her, så er det snakk om to måltider i uka ... Det støttes også av denne ferske doktorgradsavhandlingen om mat og miljøgifter i blodet.

Nei, det er ikke lett - men jeg tror kanskje uansett at det er bedre å ikke spise altfor mye av én matvare. Skulle du spist laks eller ørret to ganger daglig ville du garantert blitt fryktelig lei - og å spise det samme hele tiden øker også risikoen for å utvikle flere intoleranser. Det er viktig å variere kosten. Får du betennelser kan det høres ut som du har feil fettsyresammensetning i kosten, og at du bør se på hele bildet av hva du spiser. Det kunne kanskje være lurt å få utredet dette nærmere hos en ernæringsterapeut eller lignende?

Sorry, jeg leste her at det var snakk om 2-3 ganger i uken.
Jeg har i løpet av de 4-5 siste årene fått rosacea. Det er derfor jeg får betennelser i huden. Så lenge jeg holder meg unna triggerene så kan jeg ha et ganske variert kosthold. Nå har jeg holdt meg unna kjøtt i 2 måneder og har da spist mye grønnsaker, egg og litt fisk. Betennelsene er borte.
Hvis jeg tåler kylling så kan jeg vel spise det de resterende 5 dagene i uken, eller?

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:20   #14
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Sorry, jeg leste her at det var snakk om 2-3 ganger i uken.
Jeg har i løpet av de 4-5 siste årene fått rosacea. Det er derfor jeg får betennelser i huden. Så lenge jeg holder meg unna triggerene så kan jeg ha et ganske variert kosthold. Nå har jeg holdt meg unna kjøtt i 2 måneder og har da spist mye grønnsaker, egg og litt fisk. Betennelsene er borte.
Hvis jeg tåler kylling så kan jeg vel spise det de resterende 5 dagene i uken, eller?

Hei! jeg spiser noe lignende som deg. tåler ikke kjøtt særlig bra.og ikke melkeprodukter. Jeg spiser lite fisk, så jeg kunne øke litt der, men tenkte jeg kunne gi deg noen flere tips til middag.
Her går det i kylling(kjøttdeig, lår), eggeretter(feks omelett m masse grønt) og vegetar. Hvorfor ikke spise mer vegetar? du trenger jo ikke konvertere helt!
jeg pleier lage veldig god tomat-suppe med belgfrukter(variere mellom kikerter og linser). taco m kyllingkjøttdeig er også fint. jeg lager også endel "raw-food"(mandler, nøtter, frø, chia, hamp, proteinpulver sammen med grønt).
Du kan lage MANGE supper/gryteretter. Bruk gjerne kokte egg/scampi ved siden av .
og hvis du varierer på fiskene du spiser så har du variasjon der også. ta gjerne LINFRØ-olje som omega3 -tilskudd

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:42   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Makrell og sild er de feteste fiskene. Har du tilgang på ferskvannsfisk, så er også det glimrende, sei og røye er utrolig gode til å lage fiskekaker av f.eks, og stek abbor er undervurdert . Men, som en liten "advarsel". Jeg spiste laks tre fire ganger i uka i over et år. Jeg elsket i utgangspunktet laks, men nå fikser jeg det ikke lenger. Jeg spiste meg rett og slett fullstendig lei, og det er kun røykelaks jeg klarer å få i meg. Og dette er over to år siden. Ørret er så vidt i grenseland.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 16:53   #16
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Tusen takk for tips!

Chantelle, jeg var vegetarianer i 8 år og foretrekker å ikke være det nå når jeg spiser lavkarbo. Og jeg merker magen min liker bedre at jeg spiser proteiner til grønnsakene. Så hvis jeg tåler kylling så er det jo ikke noe problem å leve på kylling, fisk og grønnsaker!

Photobscura: Jeg får prøve å variere fisken ofte da så jeg ikke går lei av noe! Hadde vært ufattelig trist hvis jeg ble lei av stekt laks!

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 18:34   #17
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Det er mange "nordlendinger" som er oppfostra på fisk hver dag, og kjøttmat kun på søndager. Det har bl.a. ført til at jeg elsker fisk! Det gjør barna mine også
Man kan variere fiskemat like godt som kjøttmat; ulike typer fisk og ulike fiskeretter (fiskekaker, grateng, fiskelasagne med squash som "plater", stekt tørrfisk, bacalao m.m.).

Greit med kylling, men dersom du ikke kjøper økologisk produsert kylling inneholder de massevis av hormoner. Ikke å anbefale mer enn en gang i uka.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:04   #18
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Er vel ikke lett å finne økologisk kylling? Er klar over dette med hormoner men hvis jeg tåler kylling så bryr jeg meg ikke. Jeg har nå kjøpt inn kylling og tenkte at denne planen kanskje kan fungere?

Mandag: Kylling, grønnsaker, egg
Tirsdag: Fisk, grønnsaker, egg
Onsdag: Vegetardag. Mye grønnsaker og egg som proteinkilde
Torsdag: Kylling, grønnsaker, egg
Fredag: Fisk, grønnsaker, egg
Lørdag: Vegetardag. Mye grønnsaker og egg som proteinkilde
Søndag: Kylling, grønnsaker, egg

Jeg lager da 2-3 måltider på en dag og bruker kylling/fisk og grønnsaker til et måltid og bare grønnsaker og egg de to andre måltidene.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 21:08   #19
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Mener bare å hjelpe; hva med å lage en god kyllingsalat til lunch? Hiver du i avokado og noen nøtter, metter den godt

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 23:55   #20
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Tusen takk for tips! Det skal jeg prøve.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:13   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Å spise mye fisk fremfor kjøtt må da være det beste! Supermat for slankere. Om du i tillegg kan variere fiskesortene slik vi nordmenn kan er det jo bare så bra! Har du prøvd alt slags kjøtt? Hva med hval og reinsdyr? Tåler du ikke ost heller? Hvit geitost? Tofu(soyaost)?Nøtter er supert da!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:14   #22
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Det er ikke så lett å få tak i hvalkjøtt og reinsdyrkjøtt her jeg bor. Tofu tåler jeg men det er heller ikke lett å få tak i her. Jeg liker ikke å teste for mye hva jeg tåler for det er så vondt med betennelsen i huden og det tar evigheter å få det bort og det setter merker i huden. Så jeg tar det ganske sakte. Tusen takk for alle tipsene jeg har fått.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:50   #23
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Det høres ikke godt ut med de betennelsene, veldig flott at du er fri for dem med det du spiser nå! Jeg tror fortsatt litt på det med fettsyrer jeg da, ut fra det jeg har lest er fettsyresammensetningen viktig i forhold til at det dannes betennelsesstoffer. Det er jo forskjellige fettsyrer i kjøtt og fisk, noen gunstige og noen ugunstige. Og det er muligens den sammenhengen du har funnet gjennom å forske på din egen kropp. Men det som er interessant er jo hva du har funnet ut om hva som funker og ikke funker for deg

Hvis du er interessert skriver Fedon Lindberg skriver en del om det , bl a om arakidonsyre som finnes i rødt kjøtt og som en del ikke tåler, det kan jo være tilfelle med deg. Barry Sears (Sone-dietten) har også mye om fettsyrer og betennelsestilstander, men litt mer teknisk.

Ville absolutt anbefale deg å fortsette med omega 3-tilskudd i alle fall. Det er veldig betennelseshemmende.

Lykke til!


Sist redigert av Huldr : 05-11-10 kl 21:56.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:36   #24
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Det var interessant! For jeg merket for noen år siden en bedring i huden hvis jeg tok noen skjeer med olivenolje hver dag. Det var før jeg fant ut at jeg hadde rosacea. Så begynte jeg å ta olje tilsatt omega-3 og det hjelper veldig på betennelsen. Så jeg får bare fortsette med det iallefall. Jeg skal lese mer om det Fedon skriver og sone-dietten. Det virker jo som det stemmer med mitt tilfelle.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:22   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Men arakidonsyre påståes det her http://www.alternativ.no/art/?id=168 finnes i egg og fisk også, Frøy.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om du måtte spise det samme hver dag ... sæterjenta Ketolysekuren 50 04-11-10 09:33
Må jeg spise fisk? kei29 Spørsmål og svar 14 01-02-10 13:05
Egg hver dag? Chumpsy Ketolysekuren 20 11-11-09 09:32
Når det gjelder å spise fisk, hver dag Megvel Spørsmål og svar 4 01-03-08 22:19
Hvilken måte er sunnest å spise fisk på? Aadna Spørsmål og svar 8 16-09-06 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no