Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har plutselig ingen motivasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-10, 20:02   #1
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Har plutselig ingen motivasjon

Jeg har klart å gå ned 5 kg siden jeg startet kuren 4 januar. Og er kjempe fornøyd! Samboern har gått ned 7,5 kg, så det er jo kjempe bra!

Men vil ikke mer. Hater å tenke på hva jeg spiser, vil bare spise akkurat det jeg har lyst på. Vil dra i butikken å kjøpe masse godt og stappe det i meg.

Jeg VET at det er mange gode ting man kan lage og spise, men er ikke det jeg tenker på. Føler meg så "låst" av regler i kostholder mitt. Går ikke på at jeg vil ha noe søtt eller vil ha brød, jeg vil bare kjøpe og spise det jeg har lyst på når jeg vil!

Jeg vet jeg er teit, og skjønner ikek hvorfor jeg teker sånn, for jeg går nedover og det er masse å spise.

Men av en eller annen grunn følte jeg at jeg var mye mer lykkelig når jeg åt MENGDER med godis og kaker i helgene(og hverdagene), selv om jeg haaaaaaata kroppen min....

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vil jo ikke fortsette å ha den kroppen jeg har. Og fortsetter jeg med det gamle kostholdet kommer jeg til å bli smellfeit.

De siste dagene har jeg snopa kokesjokolade hver dag. Så fått i meg sikkert 20-50 gram karber hver dag (muligens litt mer 1 dag). Og vekta står jo nå selvfølgelig stille( muligens litt opp)......

Er vel ikek så mye dere kan si, jeg bare vet ikek hva jeg skal gjøre?
Kan jo kjøpe meg sånne sukkerfrie sjokolader og knaske hele dagen. Men er jo verken økonomisk eller sundt...

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:10   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Kokesjokoladen uansett om de ikke får deg over karbogrensa di er jo ikke bra, for det øker blodsukkeret, får deg snopesjuk og det går utover kosten.

Spiser du nok fett og energi totalt? Mulig du spiser for lite siden du tenker på mat hele tiden. Jeg har hatt noen slike perioder, og ser jeg tilbake så ser jeg at jeg åt alt for lite fett og for mye ulovligheter. En bit sukkerfri sjokolade hver dag er definitivt for mye for de fleste.

Hva spiser du i løpet av en dag? Mengder?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:12   #3
Ledestjerne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 25
Ledestjerne er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Eg kjenner meg så godt igjen. Ikkje på denne maten - lavkarbo - men då eg gjekk på Grete Roede. Sleit skikkelig psykisk i starten. Syntes så synd på meg sjølv at eg kjente at det var rett før eg ville starte å grine i kassa på butikken når eg ikkje kunne kjøpe sjokolade og andre ting som var kos og trøst. Men etter kvart som eg gjekk ned og eg merka endring på kroppen, følte meg fin osv, så forsvant dette psykiske problemet. Då vart det ein seier å holde seg vekk frå usunn mat og eg følte mestring og syntes kroppen var skikkelig fin. Berre så synd at Grete Roede opplegget krevde streng disiplin og telling/veging av mat, og eg klarte til slutt ikkje å følge opplegget lenger. Så etter å ha tatt av 27 kg, så la eg på meg igjen 29 kg.....

Denne gongen, etter litt over 3 veker, kjenner eg ingen sug etter snop eller andre søte ting. Av og til er det godt med ein halv Atkins bar, det må eg innrømme, men ellers så vil søtsuget forsvinne. Finn gode erstatninger i oppskriftene her inne! Ikkje gi opp! Suget vil forsvinne hvis du følger opplegget og et nok fett.

Lykke til!

__________________




Det løsner, smått om senn!
Ledestjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:17   #4
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

JEg er ikke sulten og har ingen stor sug etter godteri.
Det som er problemet er vel heller det at siden jeg var liten så representerte god(les: usunn) mat og godis det å kose seg og ha det godt. Så jeg klarer ikkeå kose meg selv om jeg er mett...
Høres det kanskje teit ut....huff....skjønner ikke meg selv en gang jeg...føler bare at dette ikke funker

HAr ikek lyst på mat, har ikke lyst på noenting. Men vil ha sjokolade, kun fordi jeg vet at det er kos å spise godis og at jeg da har det "bedre".....
Nei...nå høres jeg vel bare teit ut..

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:25   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Opprinnelig lagt inn av Skrulla86, her.

Nei...nå høres jeg vel bare teit ut..

Nei, men det høres ut som du må gå noen runder med deg selv og bestemme hva som betyr mest. Og husk at sjokoladen gir kunstig lykke (som røyk og alkohol gjør), mens å ta kontroll over disse impulsene vil gi naturlig lykke!
Les denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713
Og denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923
I tillegg må du få i deg nok fett og ordentlig mat, og kutte kokesjokoladen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:26   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Hei,
Det er akkurat for slike dager jeg har samlet disse:

Sitat:

Når stress og/eller motløsheten tar overhånd så er dette obligatorisk lesning:
Dette er IKKE en sjampo reklame!, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713
Tålmodighet og slankestress, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464
100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923

Denne er også fin å lese:
En kjempefin refleksjon over livet med lavkarbo kosthold:
Ett år med lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29971

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970


arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:32   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

nei du høres ikke teit ut,,, det tar bare litt lang tid føre tankene forandrer seg,,veldig lang tid føler jeg i alle fall

som du sier du er ikke sulten ,men tenk og kunne spise hva en vil uten og tenke
skjønner deg så godt,har det sånn selv mange ganger
men så er det nå sånn at vi med vektproblemer ,kan ikke det om vi vil ned i vekt og holde oss der,,, hele livet blir og tenke over hva man spiser
det har det tatt meg over førti år og skjønne
vi har et valg ,, god helse og slank ,, godt humør ,, eller feit og sur,
og likevel så bommer jeg gang på gang,etter hver slankekur , sier jeg aldri mer opp i vekt ,,gud hvor mange ganger har jeg ikke sagt det,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:40   #8
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Hei .
Prøv å gjøre opp en status.Du sier du har lyst til å spise hva du vil,men hva har det ført til hittentil?
Overvektige tåler IKKE å spise hva man vil hele tiden.Ihvertfall om man vil gå ned i vekt.Er det det du vil?I så fall må jo mat vanene endres.Prøv å få tak i en lavkarbo kokebok og lag noe nytt flere ganger i uken.
Minn deg selv på hele tiden hva du vil oppnå.
Hvis du ikke trener så begynn med det et par ganger i uka.Finn på noe nytt å være opptatt av så går fokuset bort fra mat.
Har selv gått 10 dager på pulver nå så jeg vet alt om å ha lyst på ting, men prøver å tenke på at jeg har lyst på en bedre helse og fine klær.
Lykke til

__________________


frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:51   #9
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Har plutselig ingen motivasjon:(

Opprinnelig lagt inn av Skrulla86, her.


Men av en eller annen grunn følte jeg at jeg var mye mer lykkelig når jeg åt MENGDER med godis og kaker i helgene(og hverdagene), selv om jeg haaaaaaata kroppen min....

Hvis det å spise mengder med kaker og godis til daglig er viktigere enn å elske kroppen sin, så er jo valget enkelt. Da velger man mengder med godis.

Men, jeg anbefaler deg å gi det litt tid. Etter hvert blir du kanskje vant til en ny måte å spise på , og får følgelig ikke de samme behovene som du trodde du hadde. Gi deg selv en måned til før du kapitulerer!!! Er ting lettere om en måned, så kan du regne med det blir enda lettere jo lenger du holder på.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:24   #10
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon

Takk for litt info og "spark i baken"
Jeg vet jo at jeg tenker veldig negaivt, og har nok en spesielt dårlig dag idag.
Har alltid hatt et forferdelig kosthold, og levde på minst 1 potetgull pose hver dag og litt mat. Men var sylslank da, frem til jeg ble 18 år. Veide vel 50 kg tror jeg...

Så begynte jeg å bli glad i mat, og spiste både usunn mat OG godis. DA kom kiloene da!
Så når jeg syns jeg veide litt for mye tok jeg bare 1 måned eller 2 hvor jeg kun spiste godis og gik ned en del kilo.
Og nå har jeg vært gravid + bekkenløsning og gikk opp 20 kilo(!) under graviditeten.

Og her sitter jeg da....har egentlig lyst til å gå på godis-slankekuren min som jeg kaller den. Men vet jo at den er veldig usunn og at vekta bare går opp og ned hvis jeg fortsetter sånn. Itillegg blir jeg kjempe slapp og irritabel når jeg bare får i meg sukker, og kan jo ikke det når jeg har en baby å ta meg av.

Så vet jo at jeg må gjøre dette. En sjokolade gir meg godfølelse for en kveld eller noen timer, men å bli slank gir jo meg konstant godfølelse.
Huff må bare skjerpe meg!!!!!
Dere har hjulpet meg masse da, for når jeg skrev dette var jeg 99% sikker på at jeg skulle drite i hele greia, men nå føler jeg at jeg iallefall skal klare noen uker til.
Har fortsatt 9 kilo til som skal av:S

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:48   #11
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon

Jeg har også det slik at jeg kosespiser og trøstespiser. Ikke rart at jeg i løpet av de siste 13 årene og to svangerskap har lagt på meg 55 kilo.
I løpet av denne tiden har jeg gått på utallige slankekurer så totalt har jeg nok lagt på meg nærmer 100 kg.

De kurene jeg har hatt mest suksess på (tatt av mest kg) er de jeg har greid snudd kosen/trøsten mot noe annet en mat.
Den ene kuren (før jeg fikk barn), "straffet" jeg meg selv med å gå en times tur hver gang jeg tok meg selv i å snike på kjøkkenet.
Etter at ungene kom, har jeg ikke hatt denne friheten, og jeg har istedet belønnet meg med et håndarbeidsposjekt.
Disse snart 4 ukene jeg har gått på ketolyse har jeg lest utallige bøker og kost meg med det. Jeg har ikke hatt tid til å ha lyst på sjokolade. Og ikke er det sjokoladereklame hvert 10 min. slik som det er på TV.

Så mitt tips til deg er å belønn deg selv med noe som du har lyst til/på. Husk at dette er penger som du engang brukte på snop. Brukte du bortimot 200 uka, så har du fort tjent opp en 1000 lapp. Røykerne gjør det, hvorfor skal ikke vi som er på slankern gjøre det

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:11   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Har plutselig ingen motivasjon

Hei,
Dersom du er fysen på noe så kan det være at du får i deg for lite fett...
Min erfaring er at dersom jeg får i meg nok fett i løpet av dage så er tankene på godis langt, langt borte...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 07:05   #13
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Har plutselig ingen motivasjon

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Dersom du er fysen på noe så kan det være at du får i deg for lite fett...
Min erfaring er at dersom jeg får i meg nok fett i løpet av dage så er tankene på godis langt, langt borte...

Jeg er fysen på noe uansett hvor mye fett jeg få i meg(og igår fikk jeg i meg MASSE fett). Har som sagt ikke noe med sultenhet å gjøre, men vaner. Pleide alltid å snackse mellom alle måltid før, og eeeeeeelsket å sitte å knaske på noe dagen lang

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 15:49
Det gikk plutselig et lys opp for meg safran Ketolysekuren 4 04-02-09 21:28
Plutselig ut av ketose Gobolla Ketolysekuren 4 06-01-08 14:07
Plutselig gåsehud... MorStine Fysisk og mental helse 0 13-08-07 01:41
Plutselig ut av ketose Ametyst Lavkarbo generelt 9 03-10-05 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no