Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva synes dere om utrensingskurer?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-04, 21:25   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hva synes dere om utrensingskurer?

Jeg har lest om utrensingskuren C-24 i et KK. Jeg var også innom min lokale helsekostpusher og kikket på esken.

Men kjøpte det ikke, tenker 2 ganger over alt jeg bruker penger på nå om dagen. Så er det tilbud på denne utrensingskuren nå, er satt ned med en 50-lapp eller litt mer. Jeg er litt fristet. Vekta har stått i ro i 3 uker, og jeg føler meg tyngre og tregere.
Hva mener dere om slike utrensingskurer? Regner dere med at det er trygt å bruke noen få ganger i året?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 21:30   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg aner ikke hva dette produktet er, men jeg mener at ale faste utrensningskurer ikke er så bra å følge siden de somoftest er høyglykemiske og ikke tillater proteiner; les: nedbrytende.
Så lenge det er et produkt en kan bruke i tillegg til kostholdet en allerede har, så er det vel greit?
Jeg ville (uten å vite hva produktet ditt går ut på da...) heller ha drukket kinesisk balansete. Den er utrensende og virker på det meste tror jeg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 22:26   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Er nok ganske enig med Lise.

I tillegg ville jeg ha sørget for god tarm-flora. Min erfaring er også at såkalte rensekurer skaper STORE ubalanser i tarm-systemet, og da har man jo egentlig fått et nytt problem.

(det var mange ord for å si at jeg ikke har noen tro på sånne kurer, gitt.... )

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 22:38   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har nettopp tatt en 10 dagers rensekur. ..... og merka ikke en dritt, for å si det sånn Da regner jeg med at tarmfloraen min er så sunn og at tarmtottene mine ikke inneholder så mye faenskap, - OG at det er derfor ikke var noe å rense ut. Åffer ikke det da liksom ??

LAVKARBO KOSTHOLD MED MASSE GRØNNSAKER !!



Så jeg tror altså ikke det er nødvendig med rensekur .....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-04, 23:55   #5
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Mamma prøvde seg på en slik en utrenskingskur her om dagen. Noe juice-greier som hun skulle drikke med 2 dl olje eller noe. Hun fikk ned endel av det helt til hun brakk seg og deretter kastet opp alt som mulig var i hele kroppen, så vidt jeg forsto. Stakkars mamman min!!

Snakk om UTRENSKING! Det er vel det de baserer seg på da tenker jeg!!

(dvs jeg trokke no på at sånne kurer er no bra. Humbug og fanteri. Tranebærjuice og olje til 500 kr? Nei, det kunne jeg blanda selv om jeg virkelig var ute etter å pine meg selv!)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 00:01   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg jobber jo i helsekost og er utdannet innen faget, men jeg anbefaler som regel ikke vanlige rensekurer (nå skulle sjefen hørt meg). :P
Jeg syns det er synd at så mange tror at det å ta en rensekur fikser opp i hele helsen deres, mens de pøser innpå meg høy GI mat og annet dritt.....
Kostholdet må fikses først og fremst, og man må drikke mye vann. Vitaminer, mineraler og fettsyrer er jo et must.
Har man dette i orden, trenger man som regel ikke rensekurer.

Unntaket er tarmflorabalanserende produkter, som feks Vita Biosa (jeg kan ikke rose dette produktet nok, det er en revolusjon innen tarmpleie!!!!!!!!!!!). Det sørger for et maksimalt opptak av næringsstoffer og en god tarmflora og fordøyelse.

C24 fraråder jeg faktisk til kunder, da det er en fastekur. Bare 24 timer riktignok, og halvparten av dem sover du, men jeg syns allikevel det er penger i dass for å si det rett ut!

Dette er den aller beste rensekuren:

*Mye vann
*Lavkarbomat
*Mye godt fett
*Vitaminer og mineraler
*Evt en tarmrens ala Vita Biosa
*Mye krydder som inneholder antioksidanter, feks kanel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 18:46   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sitat:

Mamma prøvde seg på en slik en utrenskingskur her om dagen. Noe juice-greier som hun skulle drikke med 2 dl olje eller noe.

Det må være den jeg har lest om, Smosje.

Sitat:

Unntaket er tarmflorabalanserende produkter, som feks Vita Biosa (jeg kan ikke rose dette produktet nok, det er en revolusjon innen tarmpleie!!!!!!!!!!!). Det sørger for et maksimalt opptak av næringsstoffer og en god tarmflora og fordøyelse.

Vita Biosa er en stor brun flaske med grønn etikett? Da har jeg drukket en god del flasker allerede. Jeg sluttet i vår, og har ikke begynt igjen siden jeg tar så mye kosttilskudd nå.
Jeg får heller kjøpe en Cavalier sjokolade, det virket utrensende nok...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 18:48   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mam

Det må være den jeg har lest om, Smosje.
Vita Biosa er en stor brun flaske med grønn etikett? Da har jeg drukket en god del flasker allerede. Jeg sluttet i vår, og har ikke begynt igjen siden jeg tar så mye kosttilskudd nå.
Jeg får heller kjøpe en Cavalier sjokolade, det virket utrensende nok...

Ja det er den. Kjempeeffektiv og knallbra!
Hehe skriver under på det med Cavalier ja, herregud for en mage jeg får av den. Etter en halv plate (ca 50 gram) er det "dear toilet - here I come".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 18:59   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

cavalier er helt klart effektivt! godt smaker det også!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-04, 18:49   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

så bra tråd!

Jeg leste et sted at lever-rensekur skulle være bra.. er det det samme som utrenskningskur? Og er det kjekt å ta?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 02:48   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

C24 i Mat&Helse (02/05)

Det er en artikkel i Mat&Helse nå om c24 - og om en dame som føler seg som et NYTT menneske etter denne kuren..

Iset - jeg er spent på.. hvorfor fraråder du denne kuren?

Noen her som har tatt den?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 10:35   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg tok noe som skulle være en kraftig utrenskningskur for noen mnd siden. Hadde absolutt ingen effekt. Jeg har spurt flere "spesialister" hvorfor - og har fått entydende svar: Fordi tarmene mine allerede har det godt med lavkarbokosthold, mye godt fett, vitaminer, mineraler og mye vann. Tarmtottene mine er rene og friske og behøver ikke renses. Som damen på Oline SPA sa: "Hva er ER det du spiser, du har jo ikke giftstoffer i kroppen !?!"

Når jeg spiser maltitol får jeg ikke diare, jeg får bare kramper, luft og fryktelig vondt ! Og jeg tror ikke diare en en rensing eller sunn måte å gjøre det på. Jeg har tro på like ting som Vita Biosa og ikke sjokk kurer som C24. Sistnevte vurderte jeg da jeg leste om det, men har slått det fra meg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 11:32   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg ble litt fristet til å prøve da jeg leste siste Mat & Helse - så takk for denne tråden...! Er for så vidt midt inne i en "tilsåingsprosess" med melkesyrebakterier - så det ville jo vært idiotisk å skylle dem ut igjen... tenkte at "dette kan jeg prøve senere" - men nå legger jeg det på hylla, tror jeg...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 11:33   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Sistnevte vurderte jeg da jeg leste om det, men har slått det fra meg....

jeg også ble litt fristet, men etter å ha lest om renking her inne, så slo jeg det fra meg... tror jeg heller skal prøve meg på balanse teen som Lise har skrevet om

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 11:49   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins Induksjon etter reglene er en utrensings"kur"

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 11:58   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jepp men personlig så trenger jeg litt flere grønnsaker i reportoiret mitt først

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-05, 13:48   #17
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Renskurer, hva er det da? Hva er det meningen det skal rense? Og hva kan man rense ut i løpet av et døgn?

Nå har jeg lest litt om rensing og avgifting. Et poeng er jo å få renset tarmen skikkelig. Fjerne slagg som hopper deg opp - jeg leste et sted at et normalt menneske har flere kilo rubbish i tarmene som ikke kommer ut . Det er et viktig poeng å ha en relativt ren og vellfungerende tarm, det skjønner jeg. Og jeg tror det er slik at et rent, variert og sundt kosthold, og sunde bakterier er til en viss grad utrensende, og ihvertfall godt vedlikehold.

Men om en har fått i seg mye rart i mange år da? Gjennom luften en puster inn, gjennom huden og ikke minst gjennom maten, hva da? Kanskje har tarmen vært overbelastet lenge og problemet har spredd seg? Kanskje så mye at en har ordenlige helseplager og mer eller mindre merkelige eller uforståelige 'sykdommer'? Når tarmen, levere og galle som rensestasjoner, ikke klarer holde unda lenger da lageres blant annet en del ulumskheter i fettvev, og det kan også skape forstyrrelser i nærvesystemet. Kommer en da til roten av problemet ved bare å legge om kosten? Eller tilsette mer probiotika? Tar det bare lenger tid?

Dette funderer jeg på og leser om. Det ser ut til at min tilstand kanskje kan være resultat av slik langvarig belasting nemlig. Jeg leser om både vestlig og østlige renseprogram som er litt bredere en disse enkle helsekost-kurene. Da bruker man først urter for å løsne og mobilisere disse lagrede giftstoffene. Masasje for å trimme blant annet lymfesystemet og andre transport-kanaler. Rensekurer for både tarm, lever og galle. Tarmskyllinger og dampbad for å få det helt ut. Etter en slik intensiv 2 ukers kur, skal man ha fler måneder med 'hvile' , rent kosthold og rolig livsstil, for så å ta en ny kur. Kuren gjenntas fløere ganger til man har fjernet problemet og blitt 'frisk'. Det hørtes ganske meningsfylt/fornuftig ut synes jeg ... eller er det for fantastisk?

Jeg er litt forvirret i temaet enda. Jeg har tenkt å prøve en sånn litt langvare, sammensatt og naturlig 'kur' og har skaffet meg en dame som skal veilede meg gjennom prosessen.

Noen som har litt mer nyanserte meniner enn ja og nei til kur?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har dere ALLTID i kjøleskapet? mofe Generell ernæringsdebatt 48 30-03-07 16:24
Hva synes dere? (ang. journalbesøk) Summer Generell diskusjon 5 05-10-04 20:53
Hva synes dere??? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 01-09-04 14:37
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13
Hva gjør dere? Skorpia Lavkarbo generelt 0 19-03-04 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no