Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Sliten og veldig gul urin

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-08, 14:35   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sliten og veldig gul urin

Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende. Har ligget på max 30g til dagen. Utenom sist lørdag når jeg blekka i meg et karbo måltid som siste måltid på dagen. Uansett jeg har slått meg til ro med en filosofi nå og har gått på den 3 dager. Jeg spiser ca. 50g karbo til dagen nå. Det jeg lurer på er, hvorfor er urinet mitt så gult hele tida? er det pga vitamin og kosttilskudd tablettene jeg tar? jeg tar Multivitamin, c vitamin og krom. Jeg er også veldig slapp for tida, ikke sånn super sulten men veldig dau i kroppen og hode. Trener 2 ganger om dagen 3 ganger i uka og resten 1 gang. 3 ganger hard styrke, resten løping. Noen som har svar på dette galskapet? har lyst å spise mer også, men føler ikke jeg kan dytte i meg uendelig med mat og havne på 5000 kalorier mange dager. Er ikke overvektig eller noe, skal bare ha av meg noen få kilos kroppsfett

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 14:38   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Mørk urin kan tyde på for lite vann, så da er det bare å bøtte på

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 14:48   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliten og veldig gul urin

Vann vann vann og litt mere vann :-)

Etter at jeg la colaen på hylla, drikker jeg vann i en eller annen form til alle måltider.

Favoritten er vann med store skiver sitron og peppermynte-blader. Smaker digg og gjør underverker for magen!

For å avslutte med litt piss-prat, så har jeg omtrent ikke gjort annet enn å pisse blankt siden jeg la om kosten i oktober i fjor!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 14:53   #4
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

hehe jasså, men gjør vann at jeg ikke blir så dau også eller? mange liter snakker vi til dagen her?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 15:01   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Kosttilskudd gir urinen neongul/knallgul farge.
Er den veldig mørk er det lite vann...

Drikke du masse masse vann er det lysegult....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 15:19   #6
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

jaja får bare bøtte innpå da og drokne nyrene og alt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 15:25   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

hehe jasså, men gjør vann at jeg ikke blir så dau også eller? mange liter snakker vi til dagen her?

Jeg tror man blir deffinitivt bedre opplagt av å ha en bra væskebalanse (sa han i det han slukte i seg en boks Pepsi Max, er jo tross alt fredag )

Hvor mye jeg drikker vet jeg ikke, men det blir nok en par tre liter om dagen ++

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 17:50   #8
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

hehe jeg gikk å trente styrke nesten rett etter jeg posta og var faktisk veldig mye futt i meg, både da og nå når jeg sitter her. vet ikke hva det kom av. men men kan ikke klage når formen er grei

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:22   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende. Har ligget på max 30g til dagen. Utenom sist lørdag når jeg blekka i meg et karbo måltid som siste måltid på dagen. Uansett jeg har slått meg til ro med en filosofi nå og har gått på den 3 dager. Jeg spiser ca. 50g karbo til dagen nå. Det jeg lurer på er, hvorfor er urinet mitt så gult hele tida? er det pga vitamin og kosttilskudd tablettene jeg tar? jeg tar Multivitamin, c vitamin og krom. Jeg er også veldig slapp for tida, ikke sånn super sulten men veldig dau i kroppen og hode. Trener 2 ganger om dagen 3 ganger i uka og resten 1 gang. 3 ganger hard styrke, resten løping. Noen som har svar på dette galskapet? har lyst å spise mer også, men føler ikke jeg kan dytte i meg uendelig med mat og havne på 5000 kalorier mange dager. Er ikke overvektig eller noe, skal bare ha av meg noen få kilos kroppsfett

Vet du; med treningsmengden din tror jeg ikke 5000kcal er altfor mye. Har du prøvd å regne det ut?

Og, gjør som de andre sier og drikk mer vann

  Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 20:28   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Ikke gå sulten i alle fall

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 17:47   #11
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Vet du; med treningsmengden din tror jeg ikke 5000kcal er altfor mye. Har du prøvd å regne det ut?

Og, gjør som de andre sier og drikk mer vann

Regne ut ? hvor mange kalorier jeg forbrenner på en dag? nope har ikke gjrort det

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 17:48   #12
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

er ikke sånn mega sulten, eller jo litt.1-2 timer etter noen måltid er jeg sulten, selv om jeg spiser veldig godt med mat til hver måltid og med mye fett. Men største problemet er at jeg er sånn merkelig i hode. Svimmel og ekkel, helt sånn rar å daff. Hva kan dette komme av?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:07   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Tar du kosttilskudd? Medisiner? Noe ganske "spennende" ekstratilskudd? Hvor mange dager siden du begynte med ketose?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:11   #14
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

jeg tar kosttilskudd, vitamin C, multivitamin og magnesium. Jeg vet ikke om det er ketose jeg er i, er i så fall ikke meninga. Jeg bør kanskje øke karbo inntaket bitte litt. Eller fordele det mer på måltiedene. Slik at jeg har 10-20g hvert måltid så jeg får i meg ca. 50g.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:17   #15
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sliten og veldig gul urin

spiser du grønnsaker?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:09   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Men med så mye trening, er du sikker på at du ikke er blitt overtrent da? Det går jo an det og!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:44   #17
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

ikke så mye grønnsaker, eller spiser poteter men spiste kanskje litt for lite karbo.
Joda har hørt ordet overtrent før men føler ikke jeg er det. Tror kanskje at jeg bare spiste for lite karbo faktisk. Eller at jeg fordelte det feil, tror at hvis jeg ligger på 50g karbo om dagen skal det gå bra. Er det forresten noen regel for karbo inntak når man trener mye? at det går opp?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 01:34   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Jeg vil vel bare tro at det generelle energibehovet går opp, men mer protein er jo også bra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 12:21   #19
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

jeg skal helst ligge på 80g protein kanskje mer siden jeg trener så mye. Men skal litt opp på protein og karbo så skal jeg rapportere tilbake hvordan det går

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 12:50   #20
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliten og veldig gul urin

Flere som har rar farge på urinen,ja..
Jeg går på ketolyse, og har nesten siden starten hatt helt knallgul/neongul urin.
Drikker 2 liter vann om dagen, og urinen er altså ikke mørk.
Tar kosttilskudd.
Har også undret meg over dette fenomenet iblant.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:02   #21
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliten og veldig gul urin

Om du ikke gjør det, magnesium skal tas før leggetid, for man blir helt sløv av det. Bra som sovemed... Jeg tok det på dag i svsk, og ble enda teitere i pappen enn hormonene allerede gjorde det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 14:12   #22
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

jasså, jeg pleier å ta magnesium om morningen også ? bør jeg heller ta 2 tabletter før jeg legger meg?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 16:29   #23
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Sliten og veldig gul urin

tror søren meg det er magnesium tabletten som gjør at jeg blir helt døsemikkel. Tok en i dag morges og etter 1 time så kom den ekle følelsen i hodet igjen.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 17:18   #24
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliten og veldig gul urin

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

tror søren meg det er magnesium tabletten som gjør at jeg blir helt døsemikkel. Tok en i dag morges og etter 1 time så kom den ekle følelsen i hodet igjen.

Magnesium er et mineral som absolutt ikke bør overdoseres... Tror jeg hadde prøvd å kutte dem helt ut en stund, evt bare tatt en til kvelden og sett det an.

  Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 18:30   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sliten og veldig gul urin

Om du har leggkramper er det et tegn på magnesiummangel, om du ikke har leggkramper så er det ikke sikkert at du må ta dem.
Det er magnesium i seltin også, så om du bruker salt i maten, så bytt til det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no