Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-05, 22:03   #1
LSH
Nytt Medlem
 
LSH sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 4
LSH er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Jeg lurer på hva jeg gjør galt og vil gjerne ha noen tilbakemeldinger. Startet med Atkins kosthold for noen uker siden, med introduksjonsperioden, og har gått ned kun to, TO, kilo . Jeg følger opplegget nøye og spiser kun varer fra listen over hva som er lov. Jeg teller karbene nøye og har prøvd både å fordele gronnsakene utover dagen og å kun spise de til ett måltid. Da jeg bare hadde gått ned de to kiloenen etter 3 uker på dietten tok jeg en pause. Gikk da ned to kilo til. Startet på dietten igjen og gikk da OPP de to kiloene jeg hadde mistet. Kanskje det er noen av dere som kan gi meg noen tips om hva jeg skal gjøre got å få dette til å fungere? det vil jeg nemlig gjerne for kosten er flott for mitt candidaproblem. Legger til at jeg har tatt medisiner for candidaen og at det problemet nå er minimalt.

Et lite spørsmål til slutt. Jeg har hittil vært veldig nøye med å kun få i meg de typer søtstoff som anbefales, men lurer veldig på hvor viktig dette er. Kan jeg spise/drikke andre søtstoff også så lenge det er "falskt", ikke gir energi.
Takker på forhånd for alle svar, tar de imot med stor glede.

LSH

LSH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:06   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Har du mange kilo du skal ned? Jo færre kilo man skal ned, jo vanskeligere er det å ta dem av.

Jeg synes to kilo er veldig bra resultat jeg!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:12   #3
LSH
Nytt Medlem
 
LSH sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 4
LSH er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Jeg skal helst ned 14 kilo da og hadde liksom hørt at vektnedgangen var ganske stor i starten på introduksjonsperioden. Da synes jeg liksom ikke at 2 kilo på 3 uker er mye. I allefall ikke når jeg tenker på at jeg faktisk gikk opp før jeg gikk ned. Du har ikke noen tips til meg vel ???

Vet du noe om dette med søtstoffene??

LSH

LSH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:39   #4
salamandra
Nytt Medlem
 
salamandra sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Alder: 55
Innlegg: 1
salamandra er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Hei
Jeg opplever også å gå seint ned i introfasen. Jeg gikk litt opp igjen forrige helg. Jeg tror at jeg kanskje har inntat for mange kalorier. Jeg tror også at det har med ens metaboliske motstand å gjøre som enten er høy, middels eller lav. Min mann og jeg spiser akkurat det samme, men han går ned mer enn meg. Jeg har gått ned 4kg mens han har gått ned 6kg. Det må ha noe med motstanden å gjøre tror jeg. Jeg begynte å gå ned igjen når jeg justerte litt på kaloriene. Så det som jeg går sakte men sikkert ned på er:
Frokost: 1 morning shine bar
Lunsj: Salat av issalat, purre, agurt, løk, osteterninger, kjøtt (kylling eller tunfisk) og en dressing av pisket fløte og majones.
Middag: ommelett: til 2 personer: 5 egg, litt fløte, seltin, purre, ost og skinke eller salami på toppen. Lykke til!

__________________
salamandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 23:20   #5
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Bruk målebånd i tillegg til vekta! Det kan være at kroppen krymper, uten at det vises på vekta... Færre cm en god motivasjon til å fortsette når vekta har låst seg. Ellers er det noen som ikke 'tåler' søtstoff, slik at det hindrer vekttap. Du må nesten prøve deg frem, kanskje en uke uten søtstoff? Tror også meieriprodukter kan hindre vektnedgang...

Good luck, stå på!

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 00:16   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

det går nok ikke så fort som noen skal ha det til ... sjekk signaturen min f.eks.....
lykke til videre på din lavkarbo vei

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 08:46   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Hvor mye søtstoff spiser du? Har du kun lest den norske boka? For der står det at aspartam er anbefalt (det søtstoffet som er i bla. lettbrus, det vanligste vi har), men Atkins frarådet det på et senere tidspunkt og i de reviderte amerikanske utgavene av boka står det på "forbudt"-lista!
Noen opplever at de ikke går ned et GRAM når de spiser søtstoffer som lettbrus, barer og slikt, tilogmed Atkins' egne varianter.

Jeg har ei venninne som ringte meg og spurte om råd fordi hun bare gikk ned 2-300 gram etter 2 uker på induksjonen, og hun kom ikke i ketose, hun spiste minst en Atkins-bar daglig og drakk litt lettbrus også. Jeg ba henne kutte UT ALT kunstig søtet, og det gjorde hun. Etter EN dag var hun i ketose, og etter 3 dager hadde hun gått ned 2 kg...
Det sier litt om hvordan søtstoffene virker inne på enkelte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 11:43   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Gir snart opp.....

Skal ikke si mer om søtstoff, det har Iset dekket flott her ! Jeg er en av dem som ikke tåler Atkins-barer eller mye kunstig søtstoff om jeg skal gå ned. Samler helst vann av dem....

Når det gjelder vektnedgangen din så er 2 kg på to uker, dvs. 1 kg i uka, helt flott. Det er også helt normalt. De fleste ligger rundt 0.5 - 1,5 kg pr uke. De som ha mye å gå ned - tar av mest og fortest virker det som. Med dine 14 kilo er du nok ikke tung nok for å oppnå 3-4 kilo i løpet av de to første ukene. Når du har gått på induksjon et par uke vil kroppen ta seg en "pause" for å områ seg litt. Det erogså helt vanlig å få et platå på et par uker. Cluet her er å vente til den finner seg i at den får mindre og annen mat enn tidligere. Den vil etterhvert oppdage dette og begynner å slippe kilo igjen. Hvis du gir opp og begynner å spise normalt, så vil den oppfatte at en får mat og slipper kiloene, men så er det full stopp.

Når du så begynner å spise lavkarbo igjen begynner kroppen å bli forvirra. Den skjønner ikke ha som skjer, og så begynner den å spare igjen. Det verste du kan gjøre er å gå av og på - du ødelegger forbrenningen din og kroppen reagerer negativt - fordi den ikke skjønner hva som skjer.

Du må gi kroppen din ro og fred.
Mitt råd er at du fortsetter med induksjon et par uker til, slik at du kommer igang. IKKE VEI DEG FØR DET HAR GÅTT 14 DAGER. Spis minst 3 måltider pr dag, gjerne med et par mellom måltider. Ikke la det gå mer enn 6 våkne timer uten å spise noe. Kutt ut lettbrus og lettprodukter/snop/godteri. Ikke spis Atkins sjokolade / barer. Spis kun det som står på tillatte matvare lista og les reglene for induksjonen en gang til. Det er lett gjot å ha glemt noe. De som vi har ført inn her er de siste og riktige:

Drikk 2.5 til 3 liter vann pr dag (gjerne med en sitronskive i, da blir det litt friskere).

Og ikke gi opp, du er ikke alene. Flere av oss har prøvd oss frem i de uendelige før vi har funnet VÅR måte å gjøre det på. Vi er alle forskjellige og liker/tåler forksjellige ting !

Ikke vær redd for å spørre om du har spørsmål. Vi skal hjelpe deg så godt vi kan !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no