Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da er jeg i gang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 20:13   #1
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Da er jeg i gang

Slanking har jammen meg vært vanskelig for meg. Jeg er en kvinne som er i starten av 30 årene, og jeg har 3 flotte barn. Jeg var ikke overvektig i barndommen og ungdommen. Men for hvert svangerskap har vekta hatt en stigende linje. BMIen min er langt over 30 dessverren(ca 38!). Har hatt et dårlig år med stor vektoppgang(røykeslutt). Lavkarbo har funket før, men jeg visste jeg trengte litt ekstra da jeg skulle kutte min verste fiende og beste venn.... Så jeg bestemte at jeg fikk bare ta det som det kom, og selv om det er deilig å være røykfri så er det nesten som jeg angrer litt...
Har total veieangst så jeg har bestemt meg for å starte lavkarbo fra i morgen, også skal jeg veie med før den 1 desember.

Da jeg sluttet å røyke benyttet jeg meg av de forbedrede luftveiene mine, og begynte å trene en del Merkelige greiere, å bli tyngre og likevel kjenne at formen er stigende(spesielt bedre pust da). Uansett, må vel bli enda bedre når det går av noen kilo igjen. Målet mitt er å fortsette å trene, det må jeg bare. Så jeg er spent på hvordan ketose går sammen med treningen.

Jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Tenk om jeg kunne klare å være røykfri, normalvektig og trene regelmessig. Det hadde være fantastisk. I morgen skal jeg kjøpe meg noen stix, og jeg tenkte kanskje at det var greit å ha en tråd jeg kunne oppdatere litt i.

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:28   #2
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er jeg i gang.

Gratulerer med røykeslutt!
Og lykke til med ny livsstil. Du er jo allerede godt i gang med trening, så jeg heier på deg

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:37   #3
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang.

Hei Nelly! Så flott at du er i gang med ketolysekur Det første steget er allerede tatt, og det virker som om du er godt motivert! Jeg startet på ketolysekuren for 3 uker siden, og i likhet med deg så har jeg også total veieangst :P Jeg veier meg dog hver mandags morgen, etter å ha mannet meg opp til å gå på vekten. Min største frykt er at jeg ikke har gått ned noen ting når jeg går på vekten, men hittil har den vist et stabilt nedrykk på 1kg i uken, noe jeg syns er helt fantastisk om det fortsletter slik!

Angående trening: Det jeg oppdaget når jeg startet på ketose var at den første uken så var jeg helt sinnsykt daff og at trening kom virkelig ikke på tale. Dette er helt normalt ettersom kroppen må komme i ketose, og man føler seg veldig slapp i denne perioden. Men nå når jeg skal til å begynne på min 4. uke har jeg aldri følt meg bedre og jeg tror at jeg skal starte å trene igjen ettersom jeg føler at jeg har energien til det nå. Så når det kommer til treningen så anbefaler jeg rett og slett at du bare ser det helt an på dagsformen, og at om du bare holder ut og kommer over den "kneika" der du føler deg slapp så vil du ha energi til å kunne trene i moderate former i sammenheng med dietten

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 20:29   #4
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Trente i dag og det gikk greit. Men det er jo masse karber i kroppen fra i går. Er litt sliten nå ja, og utrolig sjesken.... Men det er ikke noe jeg kan ha som jeg har lyst på. Jeg tåler ikke sukkererstatningprdukter. Kroppen min tror det er sukker...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 21:50   #5
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Ja, det tar noen dager før kroppen kvitter seg med alt av karbohydrater. Men hva med lightbrus? Går ikke det heller? Noe jeg pleier å gnaske litt på når jeg vil ha noe søtt er faktisk: kokoskrem! Jeg tar en skje, og det pleier å väre nok I kokoskremen er det 4kh pr 100, så i en skje er det ikke stort Men ja, når du er godt i gang med kuren så vil du neppe føle søtsug, eller väre särlig sulten for den saks skyld (skriver på svenskt tastatur, derfor ä'ene :P)

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 22:08   #6
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Jeg går ikke ned i vekt når jeg drikker lightbrus dessverre. Kan starte uten så jeg kan jeg kanskje prøve etterhvert... Lurer på om jeg klarer dette. Leste i en tråd at du hadde stagnert i vekt, det har skjedd meg også tidligere, men det er utrolit kjedelig...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 22:14   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da er jeg i gang

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Jeg går ikke ned i vekt når jeg drikker lightbrus dessverre. Kan starte uten så jeg kan jeg kanskje prøve etterhvert... Lurer på om jeg klarer dette. Leste i en tråd at du hadde stagnert i vekt, det har skjedd meg også tidligere, men det er utrolit kjedelig...

Ingenting å lure på om du klarer det - du har jo tatt avgjørelsen om å gjøre det! Da tar man EN dag av gangen - og EN ting av gangen Man lar seg ikke affisere av et sidestepp i ny og ne, men skriver det på kontoen for læring

Ønsker deg så masse lykke til!

Ps - du MÅ ikke gå på vekta vet du - samtidig er det helt rått når du når jul og VET du har gått ned en del - men du vet ikke akkurat hvor mye

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 22:58   #8
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Da er jeg i gang

Ønsker deg lykke til

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:41   #9
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Hei igjen Nelly!
Ja jeg hadde stagnert i vekt en uke her. Det var skikkelig kjedelig, men jeg er veldig sikker på at grunnen der var de c-vitaminene jeg tok hver dag (av og til to, selv om dagsporsjonen bare var en:P) som inneholdt sorbitol som var synderen her. Jeg sluttet å ta de nå på mandag, og nå ser jeg vekten fortsetter å gå nedover. Mistenker også en del væskeansamling pga syklusen min o.l. spilte inn her. Men det tusler nå nedover, og jeg er fast bestemt å ikke gå utav dietten før jul. Selv om man stagnerer litt, så er det bare til å se om det er noe man kan ha gjort feil, for å så prøve å rette det opp igjen. Og noen ganger står man bare stille også, uten at det trenger å være noe negativt. Kroppen må jo få litt tid på seg å venne seg til hele omstillingen. Jeg har slått meg til ro med at alt vekttapet mitt er noe som kommer til å ta sin tid, og at jeg skal ha tålmodighet med det. Så til sommeren håper jeg på å ha en smashing kropp som jeg ikke skammer meg over

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:37   #10
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Jeg begynner og komme i ketose nå tror jeg. Hadde en rosa stix midt på dagen. Skal vel egentlig være rosa på kvelden, men jeg måtte bare prøve da jeg hadde kjøpt i dag. Får prøve igjen i morgen. Hvor ofte bruker dere egentlig stix?

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:37   #11
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Da er jeg i gang

Du er nok i ketose allerede.

Jeg brukte mine de første par dagene, og siden har jeg ikke brukt dem.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 19:18   #12
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Brukte stix de 2 første ukene, og siden bare når jeg lurer på om jeg fremdeles er i ketose.

Og btw, Nelly: Jeg har nå gått ned igjen det kiloet jeg gikk opp forrige uke + litt til Så her er det begynt å bli fart på ting! Håper det går bra for deg i din ende også

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:59   #13
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Opprinnelig lagt inn av Luca, her.

Brukte stix de 2 første ukene, og siden bare når jeg lurer på om jeg fremdeles er i ketose.

Og btw, Nelly: Jeg har nå gått ned igjen det kiloet jeg gikk opp forrige uke + litt til Så her er det begynt å bli fart på ting! Håper det går bra for deg i din ende også

Jepp, det går greit nok. Har veid meg og resultatet er noe verre enn jeg hadde regnet med..
Så er jeg så i tvil da. Skal jeg klare det denne gangen? Statistisk sett er jo sjangsen liten. Det er vel 5% sjangs for varig vekttap når man slanger seg. Jeg er god på å slanke meg, men jeg klarer ikke holde vekten nede. Denne gangen må jeg virkelig lage en slagplan på hvordan jeg skal klare det. Men det blir nok ikke før om lenge for jeg skal ned over 30 og jeg regner med å bruke 1 år på det...(kanskje mer).

Uansett, kanskje skrive hva jeg har spist i dag

1. skinkesalat fra lenabeatrice.net
2. maulet noen ribbebiter jeg kjøpte ferdigstekt
3. pølsegryte(ketolysepølser, løk, paprika, knuste tomater på boka,ost)
så tenkte jeg at jeg skulle lage meg kyllingsuppe i kveld

Merker at jeg tørster veldig. Tror jeg har drukket 3 liter i dag...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:37   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da er jeg i gang

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Jepp, det går greit nok. Har veid meg og resultatet er noe verre enn jeg hadde regnet med..
Så er jeg så i tvil da. Skal jeg klare det denne gangen? Statistisk sett er jo sjangsen liten. Det er vel 5% sjangs for varig vekttap når man slanger seg. Jeg er god på å slanke meg, men jeg klarer ikke holde vekten nede. Denne gangen må jeg virkelig lage en slagplan på hvordan jeg skal klare det. Men det blir nok ikke før om lenge for jeg skal ned over 30 og jeg regner med å bruke 1 år på det...(kanskje mer).

Uansett, kanskje skrive hva jeg har spist i dag

1. skinkesalat fra lenabeatrice.net
2. maulet noen ribbebiter jeg kjøpte ferdigstekt
3. pølsegryte(ketolysepølser, løk, paprika, knuste tomater på boka,ost)
så tenkte jeg at jeg skulle lage meg kyllingsuppe i kveld

Merker at jeg tørster veldig. Tror jeg har drukket 3 liter i dag...

Ikke tenk slanking, tenk endring av livsstil. Les deg opp igjen, bruk kunnskapen din... tenk lavkarbo-alternativer på "alt" - sånn at du har gjort litt mental hygiene fram mot du skal "stabilisere" - altså når du er ferdig med vektnedgang. Nyt maten - kjenn hvor godt det gjør for kroppen... mål deg i tillegg til vekten sånn at du ikke går på veggen når du står stille...
Synes du er kjempeflink - det er alltid starten som er verst! Klarer du å holde på en mnd - to mnd... så vil ting gå mer av seg selv!
For min del så blir jeg så uvel av karbomat nå at jeg tenker ikke særlig på det. MEN det krever at hodet er med

Og du - statistikk bestemmer ikke om du skal klare dette eller ikke - DU bestemmer det! Dette klarer du kjempefint! Vi er mange her som heier på deg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:22   #15
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

En uke på ketolyse er over. Trente i dag og det gikk veldig bra Synes ikke jeg merker stor forskjell. Kanskje jeg er litt treg i fisken, men det er ikke det som betyr så mye. Det viktigste for meg er at jeg kommer meg opp i puls og få svettet et pat ganger i uka, ikke mest for å forbrenne kalorier, men rett og slett fordi kroppen har VELDIG godt av det, og det merkes.

Jeg er veldig glad for at jeg er i gang med slankingen Jeg holder rett og slett på å spy av meg selv, og jeg ser ikke på meg selv når jeg går forbi et speil. Heldigvis har jeg speil på badet som jeg bare kan speile ansiktet i... Uff, det er grusomt å ha det slik. Blir stresset når noen tar fram et kamera for jeg ønsker ikke å bli tatt bilde av... Men, men, det er jo slik jeg ser ut, og jeg kan ikke gjemme meg for andre så jeg burde jo bare se sannheten i øynene...

En virkelig positiv ting i dag var at jeg fikk knall lilla ketolyse stix daSååååå glad for det. Nå er jeg i gang!!!

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:29   #16
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Da er jeg i gang

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

En virkelig positiv ting i dag var at jeg fikk knall lilla ketolyse stix daSååååå glad for det. Nå er jeg i gang!!!

Det er ingen "grader" av ketose... viser ketostixen utslag, er du i ketose - ferdig med det.

Det lureste (dvs for å få mest nøyaktig resultat) er å teste på morgenen, før du har spist noe, for da er det ikke noe matinntak som påvirker det. Om du tester rett etter en veldig fettrik middag, for eksempel, vil stixen være mørkere.

Ellers kan for mørkt utslag bety at du er dehydrert - så drikk masse vann! Gjør ingenting om du har lyst utslag, for du er likevel i ketose. Ketostix viser bare det som er i urinen (dvs om det er ketoner der eller ikke), ikke hva som skjer i kroppen.

Men flott start - fortsett slik!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:00   #17
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Da er jeg i gang

Jeg drikker veldig veldig mye. Minst 3 liter om dagen.
Synes jeg har lest i ketolyseboken at jeg skal teste om kvelden, 2 timer etter siste måltid.....
Jaja, jeg er jo ketose som du sier, og jeg hadde blitt fornøyd med rosa stix også, så lenge jeg har vektnedgang. Men det var gøy å se den så lilla må jeg innrømme...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:03   #18
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Da er jeg i gang

Nelly..... stemmer det at Torkil mener du får sikrest resultat om du måler to timer etter siste måltid på kvelden.

Men ikke tenk på fargen. Som andre har sagt. Er det utslag, så er du i ketose.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da er jeg i gang lillegull Ketolysekuren 9 12-01-09 20:05
Da er jeg i gang Smiline Ketolysekuren 6 08-01-09 14:44
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no