Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Hjemmelaget leverpostei

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-08, 13:12   #1
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Hjemmelaget leverpostei

har samlet noen leverpostei oppskrifter, og lavkarbofisert dem litt.. har ikke testet dem ut enda, men det skal jeg fortløpende, og høyst sannsynlig iløpet av neste uke

Netts leverpostei

300 g svinelever
200 g spekk
1 løk
2 egg
1/2 dl fløte
1 ss salt
1 ts pepper

-Rens og finhakk lever, spekk og løk (jeg bruker nok kjøkkenmaskinen)
-Spe med egg først og så melk
-Smak til med salt og pepper, og sikkert litt andre krydder også!
-Stekes i vannbad (i brødform el.) 180 g ca 30 min
-Serveres med stekt bacon og sopp til



Mammas leverpostei· 1 kg svineleverrenses og vaskes· 280 gr svinekjøtt · og 400 gr spekk,eller hønsekjøtt,eller flesk· 8 ansjosfileter (og sausen)· 80 gr løk
Alt males 2 gangerHvit saus:· 120 gr margarin· jbkm til passe tykkelse· 1 l fløte
Smak til med salt og pepper· 4 halv piskede eggAlt blandes og fylles i dobbelt smurte aluminiumsformer. Stekes i vannbad på 200°C i 1,5 – 2 timer. Dekk med smurt papir fra starte av.

Godmors leverpostei600 g okse eller svinelever300g spekk50 g løk4 ss smør1 jbkm til passe tykkelse4-5 dl fløte3 s egg2,5 ts salt, 1ts pepper, 0,5 ts nelllik, 0,5 ts allehånde etter smak

Mal lever, spekk og løk i en foodprosessor. Lag saus av smør, jbkm og melk. Avkjøles. Bland sammen med leverblandingen og krydder. Tilsett egg, ett om gangen.Stekes i vannbadet med godt smurte former på 130-150 grader i ca 2 timer.Legg bakepapir over forma, men ta av papiret mot slutten slik at overflata brunes litt. Avkjøles helt før den hvelves ut. Pakkes i aluminiumsfolie i porsjonsbiter, og frys ned. Ta opp en porsjonsbit etter hvert som du trenger det.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:56   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hjemmelaget leverpostei

Ikke mange svar på denne - men jeg skal nå prøve meg på leverpostei siden lever er så sinnsykt billig for tiden Blander lammelever med spekk og billig svinekjøtt i strimler fra rema og masse spennende krydder så får vi se hvordan det blir!

Takk for at du delte selv om det er VELDIG lenge siden!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 11:16   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: hjemmelaget leverpostei

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

Netts leverpostei

300 g svinelever
200 g spekk
1 løk
2 egg
1/2 dl fløte
1 ss salt
1 ts pepper

Jeg er sånn halvveis på vei ut for å handle lever og spekk - har så lyst på leverpostei! - men jeg lurer på om det går an å gjøre dette meieriproduktfritt? Hvordan blir resultatet om jeg bytter ut fløten med... noe annet? Evt hva går det an å bytte med? Kanskje jeg skal teste med majones, hehe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 11:23   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hjemmelaget leverpostei

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg er sånn halvveis på vei ut for å handle lever og spekk - har så lyst på leverpostei! - men jeg lurer på om det går an å gjøre dette meieriproduktfritt? Hvordan blir resultatet om jeg bytter ut fløten med... noe annet? Evt hva går det an å bytte med? Kanskje jeg skal teste med majones, hehe.

Soyafløte? Buljong? Aner ikke bare gjetter

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:01   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: hjemmelaget leverpostei

Bytt ut fløten med en god, nøytral matolje

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:12   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget leverpostei

At det ikke skulle finnes spekk frossent i større matbutikker er meg en gåte... "neste gang si fra så skal vi BESTILLE..." - må sjekke med leiv vidar i morgen for å høre om de har ... ellers går levra til spille! Heldigvis var den billig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 21:55   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget leverpostei

Jeg handla på slakter Strøm-Larsen, jeg - fikk 600g svinelever og 400g spekk til den nette sum av 65 kr. Synes ikke det var for dyrt.

Og takk, Nannah - sitter og stusser på om ikke leversmaken er kraftig nok til at det går an med en skvett kokosmelk, også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:18   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget leverpostei

Nåå har jeg prøvd å bruke denne oppskriften (julepostei... gjør ikke meg noe, jeg liker nellik og allehånde hele året, jeg ) - bytta ut kremfløten med en halv desiliter rapsolje og en desiliter kokosfløte. Har bare smakt en liten munnfull ennå, men det ble bra!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget Leverpostei Nett Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 27-04-11 17:14
Leverpostei Charlotte88 Frokost og kveldsmat 14 14-12-10 15:34
Test av leverpostei knh Generell ernæringsdebatt 14 07-11-10 19:46
Veldig god leverpostei Adriane Annen mat 2 04-01-09 18:32
Leverpostei Daizy Lavkarbo generelt 9 24-01-07 10:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no