Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan ser dette ut?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-10, 09:06   #1
trebarnsmor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
trebarnsmor er på en erverdig vei

Hvordan ser dette ut?

Jeg holder på med en egenkomponert lavkarbo da jeg ser at ved å kutte de største koarbokildene, så går jeg sakte men sikkert ned i vekt og at magen fungerer mye bedre.

Nå er jeg jo litt grønn på om jeg får i meg et fullverdig måltid og om jeg bør begynne å ta tilskudd av vitamin/kalsium

Jeg jobber i bhg og derfor er det begrenset hvor mye "spesial" mat jeg kan spise. Vi skal jo gå forran som gode eksempler og skape gode spisevaner

Tenkte jeg kunne føre inn her en helt normal dag for meg og håper da å få en liten pekepinne fra dere om det jeg holder på med er lavkarbo og om kostholdet mitt ellers ser greit ut.

Frokost kl 08:1 skive hjemmelaget brød (oppskrift herfra 2.24karbo pr 100gr) med smør og hvitost. 1 fiber pluss knekkebrød med skinke og lett majones. Vann til drikke

Lunsj kl 11.15: 2 skiver hjemmelaget brød (samme som frokost) med skinkepålegg/hvitost.Bruker smør eller majones

mellommåltid kl 1430:noen få fruktbiter sammen med ungene (eple/appelsin)

Mellom måltid kl 16: 1 atkins Advantage sjokolade bar (tidligere spiste jeg 2 knekkebrød men vet ikke hva som er best?)

Middag: Kjøtt/fisk/kylling sammen med wooket grønsaker eller grønsakspurre. Av og til har jeg litt bønner (salat og grytebønner fra landlord 12karb pr 100gr) Av grønsaker så spiser jeg alt men prøver å begrense meg for kålrabi og gulerøtter.

Kveldsmat:1 egg med meierismør og 1 fiberpluss knekkebrød. Noen ganger spiser jeg salat med kylling og en dæsj crem fraishe i stedenfor.


Jeg har jo tidligere gått på Grete Rhode uten resultat men likevel klarer jeg ikke helt å gi slipp på tanken om jeg har for lite frukt og melk.....
Hva tenker dere? mangler jeg fett? Bør jeg kanskje spise litt nøtter til mellom måltid?

Jeg har metallsmak i munnen, er veldig tørst selv om jeg drikker ca 3 liter hver dag og sukkerbehovet mitt er helt forsvunnet.
Kaffilysten er også borte og jeg har gått gjennom en periode hvor jeg har vært veldig trøtt. Nå er det mye bedre.
Jeg er ikke sulten mellom måltidene og det jeg spiser her holder meg mett og god.

Er jeg på rett vei?

trebarnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:14   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser dette ut?

Så lenge du føler deg vel og vekta går nedover ser jeg ingen grunn til å forandre så mye jeg
Her er en oppskrift på hjemmelagde og skummelt gode knekkebrød som jeg hadde byttet ut bar`n med Er ikke noe fan av slike barer, finnes jo så mye godt og naturlig man kan spise i stedet

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:51   #3
trebarnsmor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
trebarnsmor er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ser dette ut?

jeg har byttet til meg en slik bar da jeg ofte trenger å snike til meg et kjapt måltid. Det blir noen biter innimellom og ofte i bilen på vei hjem

Skal sjekke ut oppskriften på de knekkebrødene. Lurer på om det er de jeg har laget før. Hvor manger karbohydrater er det i disse?

Tusen takk for kjapt svar!

trebarnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er dette mulig? Atalanta Lavkarbo generelt 2 28-08-09 13:29
Hvordan kan dette ha seg? Vimpane Ketolysekuren 19 12-02-09 13:58
Hvordan ser dette ut? !Skrammel! Ketolysekuren 5 07-04-08 11:56
Hvordan ser dette ut ? Pipp Dr Lindbergs 9 05-03-07 13:52
Hvordan skal dette gå? paprika Lavkarbo generelt 8 19-08-06 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no