Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Tine vs. Synnøve Finden

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Se resultatene: Påvirker "TINE-saken" dine valg når du handler nå?
JA! Helt klart - jeg er av de som nå boikotter TINE så langt det lar seg gjøre. 6 19,35%
Jeg handler både TINE-varer og varer fra Synnøve Finden jeg! Kommer an på smaken hva jeg velger. 16 51,61%
Nei.... har ikke tenkt over dette engang jeg.... 5 16,13%
NEI! Nå støtter jeg opp om TINE - det blir for dumt å gjøre noe annet. 4 12,90%
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-05, 21:25   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Tine vs. Synnøve Finden

Jeg regner med at de fleste i dette landet har fått med seg alt styret rundt "Tine-saken" og at Tine erfarer at salget raser - mens Synnøve Finden har gode dager. Dette gjør at jeg lurer litt..... Har denne saken endret dine handlevaner? Er du av de som "boikotter" Tine som best du kan nå - eller tenker du ikke over dette? Eller kanskje du er av de som I HVERT FALL skal støtte opp om Tine nå?

Fortell! Fortell!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:29   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg tror jeg representerer Folket når jeg sier at jeg bryr meg midt i ****.

Men jeg har nå fått et nytt hett navnetips. Hvis jeg noen gang får en datter (eller katt) skal hun hete Tine Synnøve.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:30   #3
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Svarte både og, for jeg glemmer jo selvsagt hele greia når jeg er og handler. Når jeg husker på det så støtter jeg Synnøve Finden

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:31   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg har lagt merke til, når jeg er i butikken nå, at synnøve finden ostene er utsolgt..!

Jeg kjøper med vilje q-melk nå

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:36   #5
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Når dere først nevner navn, så tror jeg min datter skal hete Polly-Ester *uff, den var bløt*

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 22:08   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk



jeg handler det som er billigst... nærbutikken bytter på å ha salg på norvegia og synnøve

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 22:34   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg kjøper coop sin kilos pakke hvit ost,men alt det andre kommer fra Tine.Handler osten fordi den er mye billigere og smaker som Norwegia,er litt skeptisk til nye oster osv. Q meieriene fører vi ikke..Men ja,har lagt ,merke til at Synnøve selger adskillig mer nå,og Tine sliter.Noen av kundene sier det er et bevisst valg de har tatt og kjøper melk annet sted hvor de har Q-melka.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 22:48   #8
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Noen ledere i Tine har sannsynligvis gjort noe dumt.
Men dessverre er det sånn at hvis vi boikotter Tine går det ut over folket "på gølvet", som i værste fall mister jobben. Direktørene tar seg bare videre til nye spennende oppdrag med solid fallskjem på ryggen.

Velg det produktet du syns er best, mht pris og/eller smak. Tine har lært.

DET SYNES JEG

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 22:55   #9
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

heia begge...

Man må jo kjøpe det man liker best!
Og ikke glemme at Tine får melka si ++ fra mange norske bønder..så det er jo ikke sjefene i Tine det går utover, men en ganske stor del av det norske landbruket som får seg en real støyt nå.. ikke at jeg er så veldig engasjert..men bare en solidarisk tanke til de som melker kuene og selger den til tine-produksjon og ikke synnøve.
hm... Jeg håper jeg får en sønn. Tror jeg. Han kan hete Truls.

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 23:20   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Et alternativ manglet, og det er det jeg svarer:

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 00:13   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nei, dette engasjerer jeg meg ikke i. Har andre ting å bruker energien min på. Også spiser jeg ikke gulost..... Kjøper det vi liker og bryr meg ikke om hvem som har lagd det, bare det har lite nok karber !!

Overfladisk ?? Jeg ????

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 08:56   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Støtter norsK landbruk så godt jeg kan. Hvis det blir slik at Synnøve skal leie Tine til å produsere osten for seg så blir det jo en Vinn, Vinn Situasjon. Kjøp mer norsk ost !

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 11:01   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Tine har fått ufortjent mye negativ oppmerksomhet i saken. Før saken kom opp fikk vi vite gjennom media at det er helt normalt at produsentene betaler for hylleplass og Tine har selv opplevd å ikke få plass til nye produkt. Konkuransetilsynet ransaket Tine men fant ingenting. Denne power point presentasjonen som Ica hadde forespurt hadde konkuransetilsynet fra før.

Tine har som oppgave å foredle norsk melk og ivareta norske bønders interesse. Synnøve produserer med norsk melk og myndighetene har bestemt at vi skal ha konkuranse, derfor har tine ingen interesse av å skvise ut synnøve finden.
Hvis tine skviset ut synnøve så ville dette bare åpne for at utenlandske aktører kom på det norske markedet med produkter som ikke var laget av norsk melk.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 11:40   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hei Kristian, må si jeg har tenkt litt på deg siden denne saken har kommet opp. Hvordan har det vært for dere ansatte i denne situasjonen?

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 12:35   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Synnøve produserer med norsk melk og myndighetene har bestemt at vi skal ha konkuranse, derfor har tine ingen interesse av å skvise ut synnøve finden.

En merkelig årsaksforklaring

Jeg vil si at konkurranse ikke er noe som myndighetene har bestemt, men noe forbrukerne forlanger. For oss forbrukere er det ett fett om osten kommer fra TINE eller Synnøve så lenge den smaker godt, er fri for skadelige stoffer og sykdom, og ikke minst har en riktig pris.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 13:29   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg handler mest Finden produkter, men det har ikke noe å gjøre med den boikott-saken Tine VS Finden. Jeg kjøper de økopakkene med ferdigoppskjært gulost fra Finden, for den er billigere enn å kjøpe 2 av Tine's enkeltpakker. Også LIKER vi best Findens brunost (OPS! Brunost?? Spiser vi det vi da?? Nei, vi spiser ikke det vi....


Melk kjøperr jeg KUN ffra Gausdal Jæren meierei. Men KUN av den grunn at de har skru-kork! Enkelt og greit...


Yoghurt kjøper jeg Danonino med fruktose til unga og Yoplait 0,1% til meg selv. (Til meg selv?? Spiser jeg mat jeg da? Hmm... Ja jeg gjør vist det for jeg kjøper jo yoghurt, og det forsvinner jo...)

Rømme kjøper jeg fra Gausdal/Jæren.... Ikke for å boikotte Tine, men for å støtte opp om et lite meierei som trenger kunder.....

Det jeg kjøper fra Tine blir smøreoster, kanskje?
Og meierismør da!!!

Også appelsinjuice en gang i blandt.... Men egentlig så er ikke Tine sin juice så veldig god, så jeg vet ikke hvorfor jeg kjøper den egentlig......

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 14:31   #17
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg kjøper bare ett meieriprodukt og det er meierismør, så jeg boikotter TINE nok som det er.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 14:35   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

En merkelig årsaksforklaring

Jeg vil si at konkurranse ikke er noe som myndighetene har bestemt, men noe forbrukerne forlanger. For oss forbrukere er det ett fett om osten kommer fra TINE eller Synnøve så lenge den smaker godt, er fri for skadelige stoffer og sykdom, og ikke minst har en riktig pris.

Las du ikke siste linjen da HP. Hvis Tine skviser ut de norske konkurentene så får vi inn utenlandske konkurenter istedenfor og det er vel ingen norske melkeprodusenter interisert i.
Forbrukerne forlanger konkuranse og derfor har politikerne bestemt at det skal være konkuranse. I Norge har vi importvern som begrenser importen av melkeprodukter til Norge. Om vi mistet de norske konkurentene så ville myndighetene åpne for utenlandsk konkuranse på grunn av at det er vedtatt at det skal være konkuranse.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 14:41   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

Hei Kristian, må si jeg har tenkt litt på deg siden denne saken har kommet opp. Hvordan har det vært for dere ansatte i denne situasjonen?

Det er jo ikke noe stort problem for den enkelte av oss, men jeg blir stadig forbauset over at folk flest mangler evne til å lese imellom linjene. Mediene har banket det samme budskapet over oss gang på gang uten å lete etter nyanser. Dette har ført til litt svikt i salget hos tine men heldigvis så vet vi at folk glemmer fort. Om tre måneder så er det ingen som husker saken og da har tine sannsynligvis fått tilbake markedsandelen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 14:48   #20
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det som var merkelig med årsaksforklaringen din Kristian, var at du skrev at TINE konkurrerer fordi myndighetene har bestemt det, og at konsekvensen om TINE ikke konkurrerer er at importvernet faller.

Det den forlkaringen sier meg, er at TINE er en monopolist i ordets negative forstand - som har blitt et offer som må innordne seg etter det "de andre" sier. Stakkars

Den faktiske konsekvensen om TINE skviser ut konkurransen er at de får misfornøyde kunder som vil etterspørre andre varer fra andre leverandører, og dermed vil vi få først en sideimport - så faller importvernet

Konkurranse er i TINEs beste interesse - og konkurranse handler ikke bare om pris.
Kvalitet betyr etterhvert mer enn pris alene

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 15:11   #21
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har en mistanke om at alle bedrifter helst vil være monopolister, så Tine skiller seg ikke ut i så måte.

Det værste som kan skje er at Tine går konk , hvem skal bøndene levere melk til da?
Nå tror hverken jeg eller noen andre at det faktisk vil skje, men det ville vært en katastrofe for norsk landbruk hvis det hadde skjedd. Og etter min mening svært ugunstig både for forbrukerne og samfunnet generelt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 15:18   #22
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Melkebøndene får levere melk i norge så lenge nordmenn drikker melk og spiser melkeprodukter. Er det noen som har smakt utenlandsk melk? *phy!*

Alle bedrifter ser helst at de har alle kundene, men de fleste er klar over at de også er avhengig av konkurransen - uten så blir på produkt og bedrift korrupt

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 15:39   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Melkebøndene får levere melk i norge så lenge nordmenn drikker melk og spiser melkeprodukter. Er det noen som har smakt utenlandsk melk? *phy!*

Alle bedrifter ser helst at de har alle kundene, men de fleste er klar over at de også er avhengig av konkurransen - uten så blir på produkt og bedrift korrupt

Det er ingen problem for svenske, danske og tyske meierier å forsyne østlandsområde med fersk melk til en lavere pris. Hvis vi fikk fri import så ville det bli kroken på døra for halvparten av de norske melkeleverandørene og meieriene. Hvorfor de utenlanske kan levere til lavere pris er på grunn av at de får mer subsidier enn de norske.

Mener du at Tine var mer korrupt før da de hadde mindre konkuranse
Hva med vinmonpolet, er de korrupt? Ja de har fått seg noen sponsorturer men hva så. De er ikke alene om å ha fått det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 16:24   #24
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det er ingen problem for svenske, danske og tyske meierier å forsyne østlandsområde med fersk melk til en lavere pris.

Da kan dere tenke dere hvordan tilstanden blir her oppe. Melkeprodukter kommer til å øke enormt i pris.

  Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 16:39   #25
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg kjøper "ikke Tine" produkter når jeg kan. (Samme går for Prior og Gilde btw) Hvorfor? For at de andre bedriftene skal få litt mer markedsandel. Jeg liker ikke de monopol situasjonene som har vært i Norge i så mange år. Jeg vil ha mulighet til å velge, og det får vi ikke uten å støtte de mindre.

Dessverre er det få produkter her i bygda som er Ikke Tine...

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbomat fra Tine Anne Generell diskusjon 11 02-07-04 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no