Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-12, 20:19   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Gracella - spiser du magnesium? (Magnesium henger tett sammen med spenninger - og jeg fikk hodepine av å ha feil magnesium/kalsium-balanse.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 21:28   #27
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Jeg får ikke "treningshodepine" når jeg konsentrerer meg om og puste rktig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 21:57   #28
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Bra du ikke trener frøkentrening.

Hva slags treningsprogram følger du?

Jeg liker å variere med trening, noen ganger går det i Jillian Michaels, så er det pilates, zumba, bodypump og styrketrening. Sistnevnte er med løsvekter og vi tar armer (biceps) og rygg pluss mave, så er det triceps, skulder og bein.
Og jada, jeg blir pushet til å ta mer og mer og veldig fornøyd med egen framgang. Så noe riktig gjør jeg nok

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:00   #29
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gracella - spiser du magnesium? (Magnesium henger tett sammen med spenninger - og jeg fikk hodepine av å ha feil magnesium/kalsium-balanse.)

Kanskje det, må man ta blodprøve for å finne det ut?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:06   #30
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Jeg skal i allefall få sjekket blodtrykket og være obs på stram nakke og pustingen min.

Kjempetakk til alle dere som har kommet med gode forslag, håper at det er flere som ble hjulpet her

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:23   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kanskje det, må man ta blodprøve for å finne det ut?

En blodprøve forteller kun om magnesium i blodet. Kroppen vil tappe andre områder for å opprettholde magnesiumbalansen i blodet. En blodprøve blir derfor ikke pålitelig. Intracellulært magnesium er mye mer nøyaktig prøve, men vanskelig å få.

Det beste når det gjelder magnesium - for folk flest - er å gå etter symptomer. For min del er det sånn at om jeg strekker foten og lager "balett-tå" og holder den en stund vil jeg kjenne en begynnende krampe under foten. Om dette bare tar noen få sekunder har jeg for lite magnesium. Om jeg kan holde foten slik, spent i 10-15 sekunder eller mer er det bra for meg.

Alle former for muskelkramper/spenninger *kan* være et symptom. Høyt blodtrykk kan være et annet. Lemus og hodepine også.

Om du bruker google finner du mange - fra de tidlige, diffuse - til de seine, og alvorlige symptomene.
http://www.calmnatural.co.uk/magnesium-deficiency
http://www.ancient-minerals.com/magn...ymptoms-signs/
http://www.ancient-minerals.com/magn...ms-signs/#list

Ellers er det greit å vite at et høyt kalsiuminntak krever at man også får i seg mye magnesium da kalsium konkurrerer på opptakspunktene. Så om man har et kosthold med mye melk/ost og lite bladgrønt/frø så står man i faresonen. Diarre vil tappe kroppen for magnesium.

Ja, og så virker magnesium ganske raskt da.... Så om man tar dobbel dose en ukes tid (og ikke får mageproblemer av det) så kjenner man raskt om det hjelper.

Vær oppmerksom på at magnesiumoksid tas dårlig opp. De magnesiumtypene som slutter på -at (magnesiummalat, -citrat, m.fl) tas lettere opp og man kan bruke lavere doser og oppnå samme effekt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:32   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

ja og samtidig eller isteden (helst bør man innta magnesium) kan man redusere på kalsium, som det finnes mye av i ost,(ikke ta kalsiumtilskudd om du er glad i ost) fordi det har motsatt virkning av magnesium, den skaper spenning i musklene.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kraftig hodepine! 2 uker på LCHF |Ingrrid Spørsmål og svar 21 26-01-11 21:00
Et par spørsmål om styrketrening Areola Trening 24 20-01-10 23:02
Styrketrening og lavkarbo Whatneatwhat Spørsmål og svar 19 23-12-09 16:51
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 04:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 22:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no