Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Bringebæriskrem!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-09, 22:56   #26
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Jeg bruker 1/2 dl fløte, 1 egg og heller på med frosne bringebær (stavmikser innimellom) til isen får passe konsistens.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:06   #27
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Bringebæriskrem!

har du ånkli kremfløte da? Hvis den har lang holdbarhet har du kanskje kjøpt matfløte?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:07   #28
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Det var ekte fløte ja Kanksje ikke sånn kjempelang holdbarhet, men ble kjøpt i går, så den har jo holdbarhet en stund til mente jeg. Får prøve igjen, og hvis det ikek funker med resten av den, fårj eg kjøpe ny.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 13:42   #29
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Får prøve igjen, mulig det var noe gale med fløta også Selv om den hadde lang holdbarhet og jeg kjøpte den i dag

Det er faktisk lettere å piske krem om fløten ikke er for fersk!
Moren min kjøper alltid fløte i god tid før hun skal lage noe med krem.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:06   #30
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæriskrem!

Men altså. Kremen skal ikke vispes først. Jeg skrev jo det.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:12   #31
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Fikk det til nå, og det er nammenam!!!!

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:15   #32
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bringebæriskrem!

Min ble nesten litt for fast. Brukte 1/2 pose frosne bringebær og 1 dl kremfløte. Glemte egget. Smakte nydelig likevel.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:05   #33
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Min ble nesten litt for fast. Brukte 1/2 pose frosne bringebær og 1 dl kremfløte. Glemte egget. Smakte nydelig likevel.

For meg hadde dette vært 2 porsjoner, og jeg ville hatt 2 egg oppi i forhold til bær og fløte mengde. Regner med det er 400 g i bringebærposen din? Om det er 1 posjon blir det jo ganske mange karber for et måltid.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:20   #34
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Jeg pleier å lage en ganske stor porsjon, har også oppi litt Anton Bergh- sjokolade, og heller resten opp i plastbegre jeg setter i fryseren.

Da er det alltid litt på lur om jeg har lyst på noe godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:29   #35
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

For meg hadde dette vært 2 porsjoner, og jeg ville hatt 2 egg oppi i forhold til bær og fløte mengde. Regner med det er 400 g i bringebærposen din? Om det er 1 posjon blir det jo ganske mange karber for et måltid.

Oooops. Jeg telte ikke. Sprang og sjekket stiksen. Den var heldigvis ganske mørk. Jeg tror faktisk også at jeg tåler flere gram karbohydrater nå enn ifjor og likevel beholde ketosen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:36   #36
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg pleier å lage en ganske stor porsjon, har også oppi litt Anton Bergh- sjokolade, og heller resten opp i plastbegre jeg setter i fryseren.

Da er det alltid litt på lur om jeg har lyst på noe godt!

Det gjorde jeg også. Hadde sånne ispinneformer som jeg helte oppi. Yum!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:46   #37
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Det gjorde jeg også. Hadde sånne ispinneformer som jeg helte oppi. Yum!

Hvilken konsistens får isen da? Blir den ikke full av krystaller? Jeg spiser denne isen nesten hver kveld, så det hadde vært praktisk og kunne lage opp noen ekstra porsjoner. Datteren min blir heller ikke veldig fornøyd når jeg setter i gang stavmikseren når hun ser på barne-tv

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:48   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Jeg har ikke opplevd "krystallis", nei, og jeg har gjort dette mange ganger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:01   #39
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Bringebæriskrem!

min beste kjøleskapshemmelighet har 1 boks cottage cheese, en boks fløte(krem) og 10-12 bær...vroooom. nam

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:55   #40
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Hvilken konsistens får isen da? Blir den ikke full av krystaller? Jeg spiser denne isen nesten hver kveld, så det hadde vært praktisk og kunne lage opp noen ekstra porsjoner. Datteren min blir heller ikke veldig fornøyd når jeg setter i gang stavmikseren når hun ser på barne-tv

Jeg mener å ha lest her inne en plass at man kan ha gelatin i hjemmelaget iskrem (slik som denne). Da skal det ikke bli iskrystaller og den holder seg myk når du fryser den.

I går lagde jeg slik is med
1 dl fløte
1 egg
1 ts sukrin
en neve bringebær og en en neve blåbær (ca)

N y y y y y y d e l i g !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:17   #41
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Bringebæriskrem!

ååå,denne var veeeldig god!
Blir det mer lik is hvis man putter den i fyseren??

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:44   #42
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæriskrem!

Nei min blir steinhard. Men det gjør jo ikke noe, fordi jeg fryser overskuddet som ispinne.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:23   #43
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Bringebæriskrem!

Nam nam,mannen min sa at dette egenlig kalles "trollkrem". Dette har han blitt servert av farmoren sin plenty av ganger. Noen andre so har hørt trollkrem?? Hehe

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:41   #44
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Cammis, her.

Nam nam,mannen min sa at dette egenlig kalles "trollkrem". Dette har han blitt servert av farmoren sin plenty av ganger. Noen andre so har hørt trollkrem?? Hehe

Trollkrem er krem og tyttebær?? Mulig Skautrollet er rimelig langt utpå jordet her??

Etter diverse forsøk vender jeg tilbake til orginaloppskriften uten egg og begrenset mengde bær Men neste gang prøver jeg blåbær...

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:45   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Cammis, her.

Nam nam,mannen min sa at dette egenlig kalles "trollkrem". Dette har han blitt servert av farmoren sin plenty av ganger. Noen andre so har hørt trollkrem?? Hehe

Wrong, trollkrem er tyttebær og stivpiskede eggehviter
(I alle fall i følge min brennsikre mor. Mormor lagde ofte dette til oss kidsa da vi var små. Mmmm!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 00:20   #46
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Wrong, trollkrem er tyttebær og stivpiskede eggehviter
(I alle fall i følge min brennsikre mor. Mormor lagde ofte dette til oss kidsa da vi var små. Mmmm!)

Word. De serverer det på gamlehjemmet jeg jobber på all the time. Urk!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:29   #47
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Bringebæriskrem!

trollkrem...mmm...stivpiskede eggehviter, splenda og FRISKE tyttebær. (ikke frosne-blir bittert syns jeg)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:02   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Urk? Jaja, jeg skal ikke stå inne for mine smaksløker da jeg var seks sju åtte år gammel, men jeg tenker stadig vekk på at jeg skal prøve å lage det. Jeg kan forsatt kjenne smaken av det i munnen. Vi elsket det i alle fall! Men så elsket vi mormor også, fantastiske kvinnen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:59   #49
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Bringebæriskrem!

OKI,kanskje hun jukset litt på navnet da-for den var visst lagd på skogsbær!!!

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 13:21   #50
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Bringebæriskrem!

Jeg sier bare: SOMMER!!!!



Note to self: Husk å kjøpe kassevis med norske jordbær og fryse i 100-gramsporsjoner til hele vintern!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelbunn med bringebæriskrem - Fedon's Marianne Bakst 9 10-10-11 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no