Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Husk å se på Puls

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-11, 19:25   #1
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Husk å se på Puls

Grotingeling skal være med

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:28   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Om lavkarbo eller hva? Uansett spennende!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:32   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Lavkarbo og sukkeravhengighet

19.45 på Nrk 1

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:32   #4
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Husk og se på puls

ja lavkarbo tror det er snakk om søtsug

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 19:43   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Har satt på tv og nrk!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:15   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Må sjå den på nett jeg... sambo ser "gøy på landet"....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:18   #7
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Husk og se på puls

Grotingeling. Var godt å se/høre om hvordan hun opplevde søtsug, og at vi er flere som har holdt på med smugspising og isolert oss... Kjempebra gjort, Gro!

KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:29   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Det er flere som spiser i smug ja... Jeg har til og med sendt mannen inn på butikken i mine verste nedeperioder, for jeg tør ikke gå inn å kjøpe selv, men jeg er helt på gråten etter sjokolade og får helt sammenbrudd av å ikke få sjokolade.

Lavkarbo gjorde overgangen fra masse sukker til ikke noe temmelig lett faktisk, kanskje fordi jeg faktisk ble mett?


Ellers lurer jeg veldig på om Grotingeling kunne fortelle meg hvilken oppskrift hun brukte på pizzabunnen. Den så ut til å være fast.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:38   #9
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk og se på puls

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Må sjå den på nett jeg... sambo ser "gøy på landet"....

hihi, hjemplassen min det<3

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:59   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Så seriøst stolt over dæ Gro!!!

Og del gjerne pizzabunnoppskriften ja, det så godt ut!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 21:08   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Spennende! Dette må jeg se på nett-tv, eller kommer det i reprise en av dagene?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 21:15   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Fantastisk


Nett tv: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/792869/

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:42   #13
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Husk og se på puls

For ei flott dame Gro er! Jeg ble sur hver gang de svitsja over til noe annet i programmet, og letta når de sa "og nå tilbake til Gro"...

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:11   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

For ei flott dame Gro er! Jeg ble sur hver gang de svitsja over til noe annet i programmet, og letta når de sa "og nå tilbake til Gro"...

JEG OGSÅ! Pascal som gnåla om alt med måte hele tiden... bare "en" bit osv... ble litt krasj der for meg - ville bare se Gro jeg fortelle!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 10:21   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Husk og se på puls

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Spennende! Dette må jeg se på nett-tv, eller kommer det i reprise en av dagene?

Kommer i reprise i dag kl. 11.30 på NRK1

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 11:48   #16
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på Puls

Ligger også på nrk.no - på nett-tv.

Akkurat sett programmet, og enig i at Gro er ei flott dame!

Artig at de tok med Stevia i testen, og enig i at den er litt bitter i smaken. Jeg liker best flytende stevia - enten ren, med sitron eller peppermynte

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 11:56   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på Puls

Ang. det med søtstoffene, jeg tror de brukte for mye av de. Jeg bruker i allefall langt mindre av de. Det som gir mest bismak synes jeg er type canderel og sukrin. Sukrin iser og gir en grusom ettersmak lenge..

Jeg synes stevia og splenda er best, i små, små mengder.

Men søter mn like mye som sukker, da blir det nok rare ettersmaker uansett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:06   #18
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Husk å se på Puls

jeg syns sukrinen er good jeg...smakt splenda før og det var ikke godt

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:14   #19
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Husk og se på puls

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

For ei flott dame Gro er! Jeg ble sur hver gang de svitsja over til noe annet i programmet, og letta når de sa "og nå tilbake til Gro"...

Helt enig

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 13:57   #20
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på Puls

Hei folkens, så herlig at dere likte programmet - og takk for alle komplimentene
Deler gjerne pizzabunn-oppskriften, spesielt siden jeg har "rappet" den her fra forumet

Tar utgangspunkt i oppskriften Brød til snitter og andre smørbrød, men steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 13:59   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på Puls

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei folkens, så herlig at dere likte programmet - og takk for alle komplimentene
Deler gjerne pizzabunn-oppskriften, spesielt siden jeg har "rappet" den her fra forumet

Tar utgangspunkt i oppskriften Brød til snitter og andre smørbrød, men steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske

Skal prøve pizzabunnen i kveld, har prøvd den som underlag for ostesmørbrød og det var kjempegodt! Og VELDIG mettende!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:01   #22
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på Puls

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Skal prøve pizzabunnen i kveld, har prøvd den som underlag for ostesmørbrød og det var kjempegodt! Og VELDIG mettende!

kjempemettende faktisk, greier stort sett bare et lite stykke - så det er jo veldig bra at den kan fryses

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:08   #23
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Husk å se på Puls

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei folkens, så herlig at dere likte programmet - og takk for alle komplimentene
Deler gjerne pizzabunn-oppskriften, spesielt siden jeg har "rappet" den her fra forumet

Tar utgangspunkt i oppskriften Brød til snitter og andre smørbrød, men steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske

Tusen takk
Jeg siklet også på den pizzaen du tok ut av ovnen

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Husk vs fiberhusk somaya Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 01-06-10 20:01
Husk å ALDRI elian Livets lyse side 14 14-02-09 21:38
Husk å mål cm! Tittentei Ketolysekuren 11 06-01-08 17:51
Husk Kalium Maz Kosttilskudd 21 09-05-06 13:56
husk meg ? nøtta Spørsmål og svar 9 14-12-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no