Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere med små barn

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-10, 09:33   #1
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Dere med små barn

Dere som har små barn, dvs alle som ikke har voksne barn.. hehe..

Gir dere de kunstig søtede produkter, f.eks heistadgele? Eller lager dere gele til dere og lager en annen til resten?
Og reagerer ungene på at dere spiser annen mat enn dere?

Vi skal på skitur i dag og som kos har jeg laget 4 små skåler med heistad gele (for det var det vi hadde i skapet). Skal ha pølser med på termos.

Og fra mandag begynner jo jeg på eurodiet og i halvannen måned skal jeg spise en annen middag enn resten av gjengen. Jeg har en svært observant og smart fireåring så er redd hun kommer til å lage et nummer av at jeg ikke spiser det samme som henne, og vet ikke helt hva jeg skal svare henne...
Selv er det helt vanlig at vi ikke har poteter, ris, pasta og slikt til middag. De er vant med masse grønnsaker da, og reagerer ikke på at jeg ikke spiser brødskiver til frokost med de..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 20:00   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere med små barn

Jeg tenker at det er bedre med sukker enn med aspartam til barnet.
Det blir ikke så mye sukkergodteri heller, så jeg synes ikke det er farlig.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 20:29   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dere med små barn

Mye heller sukker enn aspartam, der er jeg streng.

En sjelden gang får de krem søtet med sukrin, men aspartam er noe jeg selv prøver å holde meg unna.. Jeg gir ikke ungene noe som er kategorisert som nervegift.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:34   #4
Bokormen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 5
Bokormen er på en erverdig vei

Sv: Dere med små barn

Tja, min treåring får ikke kunstige søtningsstoffer hjemme, men er vi på besøk hos noen med bare lightbrus, så lager jeg ikke noe nummer av det om hun blir tlbudt et glass. Pga melkeallergi har jeg alltid spist litt annerledes enn henne og min mann, hun synes ikke det er noe rart. I motsetning til mange fordomsfulle voksne!

Bokormen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:39   #5
Bubbi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 35
Bubbi er på en erverdig vei

Sv: Dere med små barn

Vi prøver også å holde guttungen unna søtningsmidlene.. Har en boks med krem i kjøleskapet, så han fikk dette i en bolle i dag, mens vi lagde egen med splenda.. Han får ordentlig bolle, mens jeg lagde fra en oppskrift jeg fant på nettet her.. Hvis vi skal ha dessert, tar vi det etter at barna har lagt seg.. Også spiser vi den samme maten som regel.. Kjøtt, masse grønnsaker(som han ikke er sååå glad i) også hender det at jeg koker litt pasta til han. Vi pleier å spise eggerøre/omelett til frokost, mens han synes det er helt greit å spise brødskiver.. men vil han smake på vår mat, får han det.. også lager jeg ofte havregryns-grøt på kvslden til han (hvis ikke middagen blir sen).

__________________


Ser frem til å nå mine mål
Mamma til 2 flotte barn, f.07 & f.09
Bubbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Ketolyse.... Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:07   #6
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Dere med små barn

Takk for svar. Jeg har også prøvd å holde mine to unna kunstig søtning. Endte med at vi ikke spiste den geleen på tur likevel.
Jentene her får aldri light brus (egentlig får de ikke brus i det hele tatt...).

satser på at alt ordner seg med matvarene. det er bare halvannen måned med fase 1 på eurodiet og så begynner jeg å spise vanlig middag igjen...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hvordan kombinere dere barn og "kurene"? cozymum Optimal Ernæring 4 16-03-07 22:10
Til dere som jobber med barn guro Generell diskusjon 18 22-04-06 09:04
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no