Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva skal vi fylle påskeegget med?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-09, 11:47   #1
madisa
Juniormedlem
 
madisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 28
madisa er på en erverdig vei
Wink

Hva skal vi fylle påskeegget med?

Det nærmer seg påske med stormskritt. Jeg for min del skal noen dager på fjellet Vi pleier alltid å ha med våre egne påske egg som vi koser oss med foran peisen Har dere noen gode tips til hva lovlig jeg kan putte oppi mitt? Så slipper jeg å bli missunelig på de andre, og faren for å sprekke blir minimal.

madisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 11:54   #2
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Helsekosten har ofte godt utvalg i godteri uten sukker og noen gode proteinbarer er jo heller ikke å forakte

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 12:43   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=p%E5ske

Husker godt denne tråden til Summer jeg mmmm, påske egg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:06   #4
Afrodithe
Seniormedlem
 
Afrodithe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus vest
Alder: 61
Innlegg: 664
Afrodithe er veldig godt liktAfrodithe er veldig godt liktAfrodithe er veldig godt liktAfrodithe er veldig godt liktAfrodithe er veldig godt liktAfrodithe er veldig godt likt

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Driver å planlegger litt diverse til påske...
Jeg har vært på Nille og kjøpt en masse påskeegg her forleden (kun 7 kr pr stk)... Ingen vet jo hvor påskeharen hopper.. og jeg liker jo å legge ut en haug med egg (påskehøne??) med flere egg til hver enkelt (jepp har vært verpesjuk ) av familien og de vi ellers er sammen med i påsken..
Gjemmer påskeeggene litt rundtomkring (inne/ute) der jeg vet at de små og store kommer til å finne dem (navn på eggene så alle får sine da...) Trenger jo bare legge litt overraskelser i hvert egg alt ettersom hva den enkelte liker... (hva med Babybel, små taffeloster, små avocado, cherrytomater, nøtter av ymse slag osv) og alt trenger jo ikke være spiselig heller da(krem/småsåper osv)... Til kjæresten ruger jeg nok ut et ekstra deilig egg med både godis og litt mer ala skumbad og massasjeolje...... så kan jo jeg være "Bunny"

Afrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:42   #5
madisa
Juniormedlem
 
madisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 28
madisa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Så Koselig Afrodithe Hørtes ut som en super plan. Skal jammen legge ett gavekort på massasje til mannen Hmmm.. skulle ønske jeg kunne få ett tilbake
Du hadde jammen mange gode ideer!

madisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 10:03   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Søk på marsipan her inne (den med cognac er goood) og lag marsipankuler dyppet i sukkerfri sjokolade eller 70% mørk sjokolade.

Jeg lagde et par testposjoner, men de er borte nå, he, he.

For litt variasjon kan man ta saften fra en appelsin og koke den inn så den blir skikkelig konsentrert. Så blander man den i den smeltete sjokoladen før man bruker den på marsipanen.

Marsipan er skikkelig enkelt å lage: Skåldede mandler males opp eller du bruker stavmikserkniven. Ha oppi eggehvite og kunstig søtning. Smakes til med f.eks noen teskjeer cognac, rom eller hva man måtte like. Settes i kjøleskap noen timer, så er den lettere å jobbe med.

Jeg brukte disse små "muffinsformene" av aluminium som man egentlig skal sette i lysestakene, de er supre som konfektformer. Trillet ut små marsipankuler, la de oppi formen og helte over litt smeltet sjokolade.


Tror det var 200 g mandler, en eggehvite og 1-2 dl "sukker", men søk etter marsipan selv for sikkerhets skyld

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 10:42   #7
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Dette har jeg lurt på også, for en påske uten påskeegg er veldig trist! Fikk ikke spise sukker de siste to mnd av svangerskapet mitt, og påska var en prøvelse! (Det kan nevnes at det første jeg gjorde når vannet gikk var å kjøpe masse godteri, og det var bra for jeg hadde 23 timer å spise det på)

Jeg tenkte kanskje jeg skulle lage et lite utvalg av desserter jeg har funnet her. Prøvde meg på Gerds ostekake i går, og gleder meg til ettermiddagskaffen på jobb i dag, da den skal prøvesmakes (osterøra smakte himmelsk!)
Litt gele, litt fromage, litt sjokolade delice, og en egenkomponert vaniljesaus av fløte, vanilje, splenda og johannesbrødkjernemel. Da kan man kose seg litt inne i mellom

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 11:00   #8
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Sv: Hva skal vi fylle påskeegget med?

Pappa pleier alltid å koke egg, og å pynte dem ved å tegne eller male på dem. De blir faktisk veldig vakre, og da blir det jo litt ekstra morsomt å spise dem. Det kan jo være så enkelt, hardkokte egg er godt synes jeg. :P Sukkerfri sjokolade og de dropsene man kan kjøpe på apoteket har jeg hvertfall planer å kjøpe til egget mitt!

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg fylle opp med? Jabba Spørsmål og svar 4 17-11-08 15:18
Skal, skal ikke? marquise Ketolysekuren 3 04-06-08 11:21
Snop i påskeegget eller ikke? Dolly Barns kosthold 26 03-04-07 21:39
Fylle tomhet burberry Fysisk og mental helse 5 27-07-06 09:50
Den skal tidlig krøkes som god kvinne skal bli Albertine Livets lyse side 0 31-10-05 08:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no