Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fra lavkarbo til ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 13:09   #1
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Fra lavkarbo til ...

Er det noen som har gått på eit lavkarbo kosthold og over til Grethe Roede kosthold + at en trener 1 time hver dag?
Hvordan gjekk det? gjekk du opp alt du ha gått ned?

__________________
2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:22   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fra lavkarbo til....

Hehe - skjønner ikke spørsmålet ditt jeg

Hvorfor vil noen ønske å gå over til Grete Roede kosthold etter å ha kjent alle fordelene ved lavkarbo??

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:37   #3
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Fra lavkarbo til....

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hehe - skjønner ikke spørsmålet ditt jeg

Hvorfor vil noen ønske å gå over til Grete Roede kosthold etter å ha kjent alle fordelene ved lavkarbo??

Hm. Må først si at eg er veldig pms i dag og soo fysen på alt eg ikke har lov til. Spesielt en grov baguett med kylling/salat det savner eg virkelig no!! Savner ikke potet/ris/pasta, men brødet Har prøvd mange lavkarbo-oppskrifter rundt omkring men det er desverre ingen som i min munn smaker som en god grov baguett fra bakeren
Derfor da mitt spm om noen har erfaringer om å gå fra eit lavkarbo kosthold og over til eit GR-kosthold.

__________________
2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:16   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fra lavkarbo til....

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank?, her.

Hm. Må først si at eg er veldig pms i dag og soo fysen på alt eg ikke har lov til. Spesielt en grov baguett med kylling/salat det savner eg virkelig no!! Savner ikke potet/ris/pasta, men brødet Har prøvd mange lavkarbo-oppskrifter rundt omkring men det er desverre ingen som i min munn smaker som en god grov baguett fra bakeren
Derfor da mitt spm om noen har erfaringer om å gå fra eit lavkarbo kosthold og over til eit GR-kosthold.

Hvor lenge har du holdt på? Spiser du nok mat evt nok fett? Hvis du har holdt på siden januar (jfr medlemskap) er det nok hjernen din som spiller deg et puss - den savner karboene sine og prøver å "lure" deg til å spise noe karborikt.
Jeg vet dette er vanskelig - men om du kan tenke på denne måten - at du fyser fordi hjernen din (som er ganske smart!) ønsker seg lettere tilgjengelig energi - så kanskje det er lettere å stå imot? Du har jo hatt en flott vektnedgang også - og er halvveis til målet nå!

Eventuelt hadde jeg heller villet økt på med karbo fra de magre 15 på ketolyse til ihvertfall det dobbelte for å se om hjernen din blir mer fornøyd. Du kan faktisk spise opptil 72 gram karbo pr dag uten å endre fettmengden iflg Lutz i boka "Bedre uten brød".

Så istedet for å gå over til et lav-fett og lav-kcal kosthold, juster deg heller litt opp på karbohydratene! Jeg er redd for at om du går over til GR nå vil blodsukkeret ditt bli litt tullete i starten (og kanskje over tid), og med lav-kcalori vil kroppen din få for lite næring - som den nå har nytt godt av med det store fettinntaket du har hatt. Ta med også at det er essensiell næring i fett kroppen din må ha for å fungerer optimalt.

Så min SYNSING er at du mest sannsynlig kommer til å bli veldig mye sulten, småfyse MYE oftere enn ved PMS, og hvis du ikke spiser veeeldig lite mat er jeg redd du vil slutte å gå ned i vekt også - og redusere forbrenningen din slik at alt du spiser ekstra vil legge seg på sidebeina...

Jeg synes det er et voldsomt alternativ du skisserer - "fordi jeg ikke kan spise en grov baguett - tenker jeg å gå over til Grete roede..."
Jeg foreslår at du spiser en grov baguett istedet jeg Du har jo ikke pms hver dag heller! Evt kan du spise en grov brødskive eller to - en skive har rundt 12 gram karbo i seg. Samme karbomengde pr 100 gram som en baguett faktisk Så lenge det ikke blir hver dag - ikke gi deg nå som du har kommet så langt med så bra resultat!!

på deg jeg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:27   #5
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Fra lavkarbo til....

Takk for kjempeflott svar
Eg kan i grunnen ikke annet å enn å le når eg ser måten du ser det eg skrev på "eg e fysen har pms å må ha en grov baguett" ha ha ha det hørtest ganske snålt ut, ja ja d e bra folk har humor da. Men ja kanskje eg skal øke litt på karboene for å unngå dette. Men ja grunnen for at eg nevnte GR er fordi at eg vet ikke om annet kosthold der eg kan nyte en grov grov baguett med god smvittighet Takk for at du tok deg tid til å svare en med pms humør

__________________
2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:50   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fra lavkarbo til....

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank?, her.

Takk for kjempeflott svar
Eg kan i grunnen ikke annet å enn å le når eg ser måten du ser det eg skrev på "eg e fysen har pms å må ha en grov baguett" ha ha ha det hørtest ganske snålt ut, ja ja d e bra folk har humor da. Men ja kanskje eg skal øke litt på karboene for å unngå dette. Men ja grunnen for at eg nevnte GR er fordi at eg vet ikke om annet kosthold der eg kan nyte en grov grov baguett med god smvittighet Takk for at du tok deg tid til å svare en med pms humør

Veldig glad jeg kunne hjelpe - av og til hjelper det at andre som står utenfor pms'n ser ting fra en annen side
(Dessuten har jeg jo hatt pms jeg også... pre-lavkarbo ihvertfall )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no