Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 13:58   #9851
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

På pcen min, har DELL med w.7, så har det skjedd noe rart. Hver gang jeg klapper igjen lokket så blir bildet feil vei, dvs at bildet ligger 90 grader feil vei, altså sånn at jeg må snu pcen for å se bildet korrekt. Da må jeg trykke F1 og jeg får opp en meny hvor jeg får fire valg, koble fra prosjektor, duplikat, utvid og bare prosjektor. Jeg må trykke på utvid sånn at bildet blir korrekt og jeg kan bruke pcen på normalt vis.

Noen som vet hvordan jeg får dette bort? PS: det har ingentingtingelig med kontrollpanel-strømforsyning-batteri å gjøre.

Det kan høres ut som om laptopen din er satt opp til å vise innhold på ekstern skjerm når du lukker lokket. Innstillingene på ekstern skjerm er da tydeligvis ikke de samme som på selve laptopskjermen. Kan du se om du finner innstillinger for ekstern skjerm og sette de likt din egen skjerm, evt om du kan disable bruk ekstern skjerm?

Du får vel opp et valg som heter koble fra prosjektor, hva skjer med skjermbildet når du gjør det - og kan det evt settes som "default"?

Bare drodler litt, googlet kjapt og de fleste som opplever at bildet er annerledes når de åpner lokket har opplevd det i sammenheng med bruk av ekstern skjerm (selv om jeg ikke har funnet noen som får VRIDD skjermbildet 90grader da )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 03-09-11, 14:05   #9852
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det kan høres ut som om laptopen din er satt opp til å vise innhold på ekstern skjerm når du lukker lokket. Innstillingene på ekstern skjerm er da tydeligvis ikke de samme som på selve laptopskjermen. Kan du se om du finner innstillinger for ekstern skjerm og sette de likt din egen skjerm, evt om du kan disable bruk ekstern skjerm?

Du får vel opp et valg som heter koble fra prosjektor, hva skjer med skjermbildet når du gjør det - og kan det evt settes som "default"?

Bare drodler litt, googlet kjapt og de fleste som opplever at bildet er annerledes når de åpner lokket har opplevd det i sammenheng med bruk av ekstern skjerm (selv om jeg ikke har funnet noen som får VRIDD skjermbildet 90grader da )

Jeg har fantastisk ingen anelse om hvordan den har satt seg opp selv, jeg vet bare at det driver meg fra konseptene siden jeg ikke finner ut hvordan jeg slår det av

Når jeg trykker på koble fra prosjektor så flipper skjermbildet 90 grader. Når jeg bruker duplikat blir skjermbildet smalere - sånn om man endrer bildet fra wiedescreen på tven sin, trykker jeg utvid blir skjermbildet sånn som det SKAL være og trykker jeg bare prosjektor så blir skjermen svart til jeg trykker på musa og da er bildet flippa 90 grader.

Har ikke brukt pcen med ekstern skjerm, og dette skjedde etter at pcen hadde låst seg en gang. Har nølt med å søke pclegehjelp også siden jeg har bilder på den som ikke egner seg for alle

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 03-09-11, 14:56   #9853
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Jeg har handlet derfra flere ganger.
Super nettbutikk, og ikke noe tull Det tar ca 1,5 uke å få varene, de bruker UPS til transport, så du kan følge pakken hele tiden.
Min absolutte favorittbutikk faktisk

Ok - hvordan er str i forhold til her hjemme? De har såååå mye kult!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-09-11, 15:14   #9854
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det finnes en GI eller GB tabell på nettet?
Har tabell over en hel del matvarer i ene kokeboka mi, men det mangler så mange ting jeg gjerne ville visst hvordan påvirker blodsukkeret mitt.
Like irriterende med føling fordi maten påvirker senere enn jeg har trodd som det er å plutselig sitte og svette med et veldig høyt blodsukker.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 03-09-11, 15:22   #9855
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det varierer på merkene. For å si det sånn, de er ikke superstore i størrelsene. Jeg er 180, og brukte normalt st.46-48. Jeg har måtte bestille 1XL der. (som endelig har blitt litt store til meg)
Det kommer selvfølgelig også litt an på snittet og stoffet, men måltabellene som står ved hver kjole stemmer forbausende bra.
Det er fantastisk mye kult der.
Det er nesten litt latterlig men de kjolene der er litt av motivasjonen min for å komme igang med å gå ned. Jeg vil ha muligheten til å bestille akkurat hva jeg har lyst på der, ikke bare de som går opp til dobbeltX

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 03-09-11, 15:23   #9856
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som vet om det finnes en GI eller GB tabell på nettet?
Har tabell over en hel del matvarer i ene kokeboka mi, men det mangler så mange ting jeg gjerne ville visst hvordan påvirker blodsukkeret mitt.
Like irriterende med føling fordi maten påvirker senere enn jeg har trodd som det er å plutselig sitte og svette med et veldig høyt blodsukker.

http://www.matoppskrift.no/sider/Glykemiskindex.asp

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 03-09-11, 15:26   #9857
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med hair extensions? Er i Tyrkia nå og jeg har litt dårlig erfaring med syden-frisører. For noen år siden fikk jeg flettet hele håret med hair extensions. De sa at de hadde min farge. Det viste seg at de hadde platinablondt og svart. Og håret ble limt på med limpistol. Var noe herk å få ut... Og de varte i hele to uker før de begynte å gå opp så de måtte tas ut.

Lillesøster tok hair extensions i går. Det ser veldig veldig bra ut, og det virket som en veldig seriøs frisør. Vi fikk et kort og jeg googlet dem. De har 35 frisører fordelt på to salonger. De farget extensionen som skulle i håret hennes slik at den var helt lik hennes hårfarge. Og så brukte de noen ringer med silikon innerst og metall ytterst som de presset godt sammen for å holde hårstrimlen på plass i håret. Hun har ikke mistet noen enda, så det lover bra. De lovte at det skulle sitte i ca fire måneder. Det kostet 1200 kr for de 100-120 strimmlene som de tok i hennes hår. Virker det greit? Er det noe jeg eventuelt bør spørre dem om?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-09-11, 16:55   #9858
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg har fantastisk ingen anelse om hvordan den har satt seg opp selv, jeg vet bare at det driver meg fra konseptene siden jeg ikke finner ut hvordan jeg slår det av

Når jeg trykker på koble fra prosjektor så flipper skjermbildet 90 grader. Når jeg bruker duplikat blir skjermbildet smalere - sånn om man endrer bildet fra wiedescreen på tven sin, trykker jeg utvid blir skjermbildet sånn som det SKAL være og trykker jeg bare prosjektor så blir skjermen svart til jeg trykker på musa og da er bildet flippa 90 grader.

Har ikke brukt pcen med ekstern skjerm, og dette skjedde etter at pcen hadde låst seg en gang. Har nølt med å søke pclegehjelp også siden jeg har bilder på den som ikke egner seg for alle

Samboer har fått til mye rart han også, men han lente seg på tastaturet sitt og vrengte hele skjermen feil vei...

http://www.uio.no/tjenester/it/maski...bility-center/

Prøv og gå inn her, og se om det står presenting eller not presenting der det er bilde av den lille projektoren. Kanskje kan du slå den av om den er på? Evt sjekk om "connect display" også er avslått? Det står litt mer om hvordan snu skjermen i linken over, kan du ikke se om det kan hjelpe deg litt på vei? Jeg har vista på denne pcn, men har win7 på stasjonærpc, har ikke rukket og sette meg heeeelt inn i innstillingene i win7 ennå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 03-09-11, 18:29   #9859
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Samboer har fått til mye rart han også, men han lente seg på tastaturet sitt og vrengte hele skjermen feil vei...

http://www.uio.no/tjenester/it/maski...bility-center/

Prøv og gå inn her, og se om det står presenting eller not presenting der det er bilde av den lille projektoren. Kanskje kan du slå den av om den er på? Evt sjekk om "connect display" også er avslått? Det står litt mer om hvordan snu skjermen i linken over, kan du ikke se om det kan hjelpe deg litt på vei? Jeg har vista på denne pcn, men har win7 på stasjonærpc, har ikke rukket og sette meg heeeelt inn i innstillingene i win7 ennå

Joda, takk

Hjelpesenteret der sa at den skjermrotasjonstingen som de på DELL-forumet snakka om var der, men JEG har den ikke på mitt mobilitetssenter. Jeg må utforske litt. Jeg kommer til å få anurisme og høyt blodtrykk av dette.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 04-09-11, 00:43   #9860
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ble fortalt her inne at for eksempel magefett kan endre form slik at man en dag kan se tynnere ut enn andre, selv om vekten og cm er den samme. Celler som går inn og ut av hverandre. Vil det da si at dersom jeg bruker et korsett eller trange klær så kan jeg forme kroppen? For om det forandrer seg så fort, men det ikke har noen plass å dra, så må det jo finne en annen vei vel?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-09-11, 10:07   #9861
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er den beste øvelsen for å trene magen ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-09-11, 11:07   #9862
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg ble fortalt her inne at for eksempel magefett kan endre form slik at man en dag kan se tynnere ut enn andre, selv om vekten og cm er den samme. Celler som går inn og ut av hverandre. Vil det da si at dersom jeg bruker et korsett eller trange klær så kan jeg forme kroppen? For om det forandrer seg så fort, men det ikke har noen plass å dra, så må det jo finne en annen vei vel?

Om man mister vann ser man jo slankere ut. Kan forveksles med fett.Om du ikke går inn i livet kan korsett presse fettet inn og til sidene. Prøv og se om det blir fint,da vel? Du trenger ikke ta det så stramt at det blir bulker på sidene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 04-09-11, 11:21   #9863
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Noen som har erfaring med hair extensions? Er i Tyrkia nå og jeg har litt dårlig erfaring med syden-frisører. For noen år siden fikk jeg flettet hele håret med hair extensions. De sa at de hadde min farge. Det viste seg at de hadde platinablondt og svart. Og håret ble limt på med limpistol. Var noe herk å få ut... Og de varte i hele to uker før de begynte å gå opp så de måtte tas ut.

Lillesøster tok hair extensions i går. Det ser veldig veldig bra ut, og det virket som en veldig seriøs frisør. Vi fikk et kort og jeg googlet dem. De har 35 frisører fordelt på to salonger. De farget extensionen som skulle i håret hennes slik at den var helt lik hennes hårfarge. Og så brukte de noen ringer med silikon innerst og metall ytterst som de presset godt sammen for å holde hårstrimlen på plass i håret. Hun har ikke mistet noen enda, så det lover bra. De lovte at det skulle sitte i ca fire måneder. Det kostet 1200 kr for de 100-120 strimmlene som de tok i hennes hår. Virker det greit? Er det noe jeg eventuelt bør spørre dem om?

Jeg syns det virker bra. Det koster jo mye mer i Norge med extensions. Det virker jo som om de gjør en grundig jobb. Jeg har aldri tatt extensions annet enn 2 blå striper i håret når jeg var 13 :P Om de holder i 4 mnd så er jo det det som er vanlig om man har vært hos en flink frisør også. Hva du bør spørre om vet jeg nok ikke... Pushet litt på spm ditt ved å svare deg, så får se om andre har noe å legge til

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 04-09-11, 12:04   #9864
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva er den beste øvelsen for å trene magen ?

Ikke situps i hvert fall!
Tror det er en egen tråd her inne om det, faktisk!
Fant den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-09-11, 12:39   #9865
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Båten er tøff. Den skal man holde stillingen i gjennom fem pust gange 5.
Navasana (boat pose)

Demonstrated by Mr Iyengar. "Nava" means boat in sanskrit. This is an abdominal and deep hip flexor strengthener.
Benefits:This pose strengthens the abdomen, hip flexors and spine. It also stimulates the kidneys, thyroid and digestive system.


Caution:
Avoid this asana in case of: Heart Problems, menstruation and pregnancy.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 04-09-11, 16:39   #9866
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trenger vi egentlig sink når vi går på lavkarbo ("viktig for insulin og hormoner"), eller spiller det ingen rolle om diett.no viser at jeg spiser for lite av dette?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-09-11, 16:47   #9867
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg ble fortalt her inne at for eksempel magefett kan endre form slik at man en dag kan se tynnere ut enn andre, selv om vekten og cm er den samme. Celler som går inn og ut av hverandre. Vil det da si at dersom jeg bruker et korsett eller trange klær så kan jeg forme kroppen? For om det forandrer seg så fort, men det ikke har noen plass å dra, så må det jo finne en annen vei vel?

Det kan du På 1800-tallet brukte kvinner så stramme korsetter at de gikk inn MANGE cm. Dronning Maud hadde f.eks midje på 45 cm(!), men det var også kvinner som hadde enda mindre. Det anbefales ikke å ha så stramt korsett da du kan sette innvoller i klem, men et vanlig korsett må vel være greit? Bare å spørre på en undertøysbutikk

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-09-11, 18:45   #9868
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg kommer til å få anurisme og høyt blodtrykk av dette.

Beste er å ikke kjøpe dell.... De er ikke kjent for hverken å være enkle, eller å gi god kundeservice.

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva er den beste øvelsen for å trene magen ?

svømming.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-09-11, 19:54   #9869
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva er den beste øvelsen for å trene magen ?

Ikke-statisk planke er bra Planken i segselv er liksom litt sånn.. NOT. Helt greit om man er nybegynner da. Men hvis du flytter på litt armer og bein og vrir og ordner litt så er det ille bra.

Ellers skjønner jeg ikke helt detta situpshatet som går rundt. Situps er helt OK, så lenge man gjør de riktig. Men ville ikke basert hele magetreninga på situps akkurat. Fint som suplement til en magerutine.

Men jeg vil helst anbefalt å slenge deg på litt pilatesøvelser for magen. F.eks følge denna videoen. Eller andre fine videoer som ligger ute på youtube hvis du søker på "pilates abs".

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 04-09-11, 22:09   #9870
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ellers skjønner jeg ikke helt detta situpshatet som går rundt. Situps er helt OK, så lenge man gjør de riktig. Men ville ikke basert hele magetreninga på situps akkurat. Fint som suplement til en magerutine.

Jeg har alltid hatet situps! Vondt i ryggen, vondt i nakken....... Og jeg har trent siden før jeg begynte på skolen og lærte tidlig å gjøre dem riktig. Uansett hvor sterk jeg har vært i magen, har vanlige situps på gulvet vært helt drepen fo rmeg. Gjør dem gjerne sittende på en stol el, men ingen får meg ned på gulvet for å gjøre tradisjonelle situps igjen, ALDRI!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-09-11, 23:43   #9871
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan bruke sukrinmelis i stede for melis i hvert fall. Ellers er det jo vanskelig å svare uten å se oppskriften. Mange varianter av den også!

Altså jeg har ikke noen oppskrift på sånn krem, jeg lurte bare på om det var noen lavkarbovariant

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 05-09-11, 00:28   #9872
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Trenger vi egentlig sink når vi går på lavkarbo ("viktig for insulin og hormoner"), eller spiller det ingen rolle om diett.no viser at jeg spiser for lite av dette?

Mangles sink blir funksjonen av enzymene dårlig, hvilkt medfører langsommere sårheling, nedsatt dannelse av antistoffer og nedsatt thymusfunksjon. Sink er nødvendig for å fjerne melkesyre og avfallsstoffer fra fra muskelvevet og for å transportere kulldioksid til lungene for utskillelse. De med sukkersyke eller tar vanndrivende medisin har ekstra behov for sink.Også de som har tapt muskelmasse pga sengeleie eller sulting. Sink opprettholder smaks-sansen og evnen til å oppfatte realistisk. Sinkmangel nedsetter muskelstyrken og utholdenheten. Det er viktig for syn og hørsel også. Alle stoffer er viktige. Spørsmålet er om du får det i deg uten tilskudd. Tilskudd og mat med sink bør taes utenom fiberholdig mat. Gjerne før sengetid.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-09-11, 10:47   #9873
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dante, her.

Altså jeg har ikke noen oppskrift på sånn krem, jeg lurte bare på om det var noen lavkarbovariant

Jeg har en kakeglasur som jeg synes er kjempegod, man tar en boks philadelphia (200g) og rører ut med melis etter smak, vend inn 2 dl stivpiska kremfløte. Enkel og genial. Bytter du ut melisen med sukrinmelis vil jeg tro at du får en svært lavkarbovennelig glasur/krem.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :)
Gammel 05-09-11, 13:30   #9874
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Først:
Hvis jeg skal lage presskanne kaffe i en slik: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=56&id=22596
Hvor mye filterkaffe bruker jeg?

for det andre:
Hvordan forminsker jeg størrelsen på et bilde? Alt for lenge siden jeg har gjort det....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-09-11, 13:53   #9875
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Først:
Hvis jeg skal lage presskanne kaffe i en slik: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=56&id=22596
Hvor mye filterkaffe bruker jeg?

for det andre:
Hvordan forminsker jeg størrelsen på et bilde? Alt for lenge siden jeg har gjort det....

Jeg bruker 6 kaffe-skjeer (sånne som er med gratis til kaffen) til ca 1 liter, del så omtrent på 3 da siden det der glasset er 0.35?

Du må antakeligvis bruke et program for å forminske størrelsen på et bilde, alt fra photoshop, windows image, picasa osv. Finnes sikkert gratisprogram på web også. Hvordan viser du bilder på pc'n ? Sjekk om det finnes noe alternativ for image size.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no