Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

ADHD medisin og Ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 12:40   #1
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

ADHD medisin og Ketose

Hei! Jeg har søkt om en tråd for voksne ADHD men de trådene sklier over til barn med ADHD. Jeg har et spørsmål....er det noen som vet om hvordan ketose påvirker ADHD medisin? Eller motsatt?
Jeg gikk på ketolysekuren i noen mdn med god effekt. Jeg stoppet før jul og begynte igjen 3 uker siden. Det er helt annerledes denne gangen og hvis noen har opplevd dette eller har noen råd, setter jeg pris på det.
Takk

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ADHD medisin og Ketose

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt, tror jeg!
Ketose skal ikke ha noe å si for medisin- opptak feks, men ketose er et alternativ til ADHD- medisiner som i hvert fall i noen tilfelle har en meget god effekt! Kanskje dobbelt opp blir for mye?
Hva er det som er helt anderledes denne gang, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:54   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: ADHD medisin og Ketose

Sjekk med legen hva som ville skjedd om en ADHD-fri person tok medisinene? Kanskje det er det du føler nå?

Jeg vet ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:59   #4
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: ADHD medisin og Ketose

Jeg klarte ikke å bruke ritalin så jeg bruker en ren anfetamin. Man ville tro at den kombinert med ketolyse ville har fått skikkelig fart i nedgangen men det er det motsatte. Jeg har klart å gå ned et par kg over de siste 3 ukene, men ingen forandring i cm. Magen er mer oppblåst enn noensinne. Siste gang gikk jeg ned 3.5 kg den første uken og noe mindre i ukene etterpå, men gikk stadig ned. Cm begynte å komme av også. Men det går mye saktere nå og cm vil ikke slippe. Jeg bare lurte på om det kunne ha noe med at jeg bruker medisin nå - i og med at det er sentralstimulerende meds. Tenkte også at det var kanskje noen andre voksne med ADHD inni her....

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:01   #5
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: ADHD medisin og Ketose

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Sjekk med legen hva som ville skjedd om en ADHD-fri person tok medisinene? Kanskje det er det du føler nå?

Jeg vet ikke

Takk, jeg vet hvordan medisinene vil påvirker uten ADHD. Problemen er bare at jeg føler ikke at det fungere denne gange, til tross for at jeg har vært i ketose fra dag 2...men men, kanskje jeg må bare være litt mer tålmodig Men takk for svaret

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:08   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: ADHD medisin og Ketose

Jeg føler selv at ting tar mer tid nå enn sist jeg spiste lavkarbo. Føles nesten som om jeg er litt immun? Man blir jo selvsagt ikke immun mot lavkarbo (det ville vært rart) men kanskje det bare tar litt lenger tid noen ganger

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ADHD/ADD og lavkarbo Minni1 Lavkarbo generelt 33 25-02-11 21:12
Lavkarbo og ADHD hos voksne CocoNut Lavkarbo generelt 0 30-11-10 08:06
ADHD hos voksne aslaug Generell diskusjon 52 30-09-10 13:56
Adhd mofe Fysisk og mental helse 28 25-03-06 21:39
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 11:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no