Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 04:56   #1
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei
Unhappy

Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Hei!

Trenger lege til venninna mi.. skal få sjekket ut en klump hun har funnet i brystet. Vet man skal sjekke sånt med en gang. Vet lite om sånt her, men lurer nå på om det går an å gå som engelsk statsborger til lege i norge (hun er engelsk og bor i england men er i norge og bor med meg for en stund grunnet situasjon hjemme)? Hvilken lege kan hun gå til? Vi bor i Oslo, og jeg tenker i retning oslo city lege el.

Skal ringe oslo city lege i morgen tidlig, men dette er litt kjipe greier så lurer på om hvis noen sitter der ute nå, med svar, så hadde vi satt pris på det så slipper vi å vente til det åpner.

Og vil det funke å dra til legevakten kanskje? Oslo legevakt tenker jeg.

Hadde satt pris på hastesvar

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 07:56   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

byporten legesenter gir deg time på dagen

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:52   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Både oslo city legesenter og byporten er vel private? kan fort koste 1000 kr for en time.
Jeg hadde ringt legevakta og sjekket hva de mener, og om hun kan komme direkte dit.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:15   #4
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Hun har vel en form for reiseforsikring? Hva med å ringe forsikringsselskapet for å høre om de vet hva slags muligheter hun har?

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:30   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Når nordmenn reiser i Europa, er vi dekket av en avtale landene mellom som sikrer alle legehjelp der man er.
Må da virke begge veier, den avtalen.
Koster litt mer for en legetime, men det gjør det jo for oss også om vi går til en annen enn fastlegen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:04   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Hei,
Da jeg studerte i England i 1999/2001 trengte man bare å ha med passet da Norge/England hadde en egen spesialavtale i tillegg til den Europeiske. Mener å huske at vi nå trenger å ha med helsetrygdekortet også til England. Regner med at de har et tilsvarende system med helsetrygdekort i England, så dersom hun har det så bør det tas med, i tillegg til passet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:28   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Da jeg studerte i England i 1999/2001 trengte man bare å ha med passet da Norge/England hadde en egen spesialavtale i tillegg til den Europeiske. Mener å huske at vi nå trenger å ha med helsetrygdekortet også til England. Regner med at de har et tilsvarende system med helsetrygdekort i England, så dersom hun har det så bør det tas med, i tillegg til passet.

Hvis en nordmann reiser til et EU-land (eller havner i et annet EØS-land ) så skal du strengt tatt ha med seg helsetrygdekortet (E-111 hvis jeg ikke husker feil) og annen ID.
Dete står på kortet:
Kortet bekrefter at kortinnehaveren har rett til helsetjenester som blir nødvendige under et opphold i et annet EØS-land. Dekningen gis etter reglene i oppholdslandet.

www.helfo.no for mer info.

Det gjelder vel for EU-personer i EØS-land også, vil jeg tro.

Går dere til privat lege, så må hun nok betale selv siden avtalen omfatter det offentlige tilbudet (Slik skjønte jeg dette.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:17   #8
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Tusen takk for alle svarene.. endte med å gå til legevakten hvor vi ventet i 5 timer på hjelp.. men det gikk bra, kjeeempekoselig lege der. sannsynligvis er alt i orden også, vi får se på røntgenbildene hun skal ta om noen dager.

ha en fin dag og takk for hjelpen, alle sammen!

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:22   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lege i norge til utenlandsk pasient? trenger svar fort..

Takk for tilbakemelding!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI på rødvin?? Trenger svar FORT!! Tiril77 Lavkarbo generelt 11 07-05-10 16:58
Trenger svar fort! (konsistens på soyabrøddeig) candyland Ketolysekuren 2 30-12-07 20:08
Trenger svar fort vedr. brød Tittentei Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 16-11-07 22:33
VÆr SÅ Snill,trenger Svar Fort!!! stinasol Spørsmål og svar 2 31-08-06 16:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no