Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forvirret i matveien

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-10, 17:13   #1
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei
Question

Forvirret i matveien

Spør så dere spesialister

forkost i dag 3-4 egg og en del bacon. en halv tomat og agurk
en liter vann

lunsj ost med med skinke og maiones en liter vann

middag en tykk svinekotelett, med en stor posjon brokoli og blomkål.og cf som saus
mye vann.

og til kvelds tenkte jeg på

asbargis rullet med bacon rund og stekt. med cf som dresing

Hva mener dere.???

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:43   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: forvirret i matveien

Et lite tips med aspargesen (fersk asparges, altså):
Man pleier å knekke av den nederste delen, da denne er litt treen.
Kok opp vann og ha aspargesen oppi det kokende vannet. Du trenger ikke å ha salt i vannet.
Den skal koke i nøyaktig 4 minutter (ta tiden)
Hell av vannet og legg aspargesene til side.
En eller annen spekeskinke er best men bacon går sikkert også bra.
Rull aspargesene inn i skinken/baconet og surr de i smør som er lett brunet.
Krydre med litt salt og pepper, ha over masse parmesanost og server!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:48   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: forvirret i matveien

Eller synes jeg det var litt lite karber du fikk i deg ila dagen til at du følger ketolysekuren.
Regner med at du er mann, og da skal du ha minst 20 gram om dagen - i hovedsak fra grønnsaker som vokser over jorden.

egg: ca 2-3 gram
tomat: 1-2 gram?
agurk: lite
majones: lite
brokkoli og blomkål: ca 3+3 gram
Asparges: ??

Her er det ca 11-12-13 gram pluss aspargesen (som vel ikke inneholder allverdens karber, husker ikke helt i farten...)
Ikke vær redd for å variere litt med grønnsakene, paprika, stangselleri, squash osv

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:24   #4
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei
Question

Sv: Forvirret i matveien

prøver igjend.

Frokst
stekt bacon 5 strimeler, og så 3 egg rørt inn med revet ost og fløte
stekk i fettet fra baconen, agurtk og en halv stor tomat til

lunksj
restene av brokoli og blomkål fra i går med osteterninger og sprøstekt bacon. agurtk og en halv stor tomat til

middag
salat med tomater, agurk og salat. med stekt kjøteig til.
og CF lett( ja veit det er feil men var 5 karb pr 100gr) spiste ca 150g

kveld maten blir vell en omlelett med egg skinke, ost.

hva synes dere nå da?

Og et annet spørsmål, hvor lang tid går det før man går i ketose.
kjøpte stikkere i dag, men lurte på når det var verd og bruke dem.

har drikki ca 4 liter vann i dag.

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:41   #5
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forvirret i matveien

20 gram karbohydrat er maks, ikke minimum for menn. Så det gjør ingenting å ha mindre KH enn 20. Blir litt snodig hvis man skal veie og regne ut akkurat 20 g.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:54   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

20 gram karbohydrat er maks, ikke minimum for menn. Så det gjør ingenting å ha mindre KH enn 20. Blir litt snodig hvis man skal veie og regne ut akkurat 20 g.

Nok en gang: NEI, det er ikke sånn det er!!!
Man skal ha ca 20 karber til å begynne med!

Så sier dr. Torkil:
Man KAN øke karbohydratmengden forutsatt vekttapet fortsetter og man er i ketose. Fordelen er at man kan variere enda mer på grønnsakene og salater og tillate seg litt jorbær med fløte etc.
IKKE bruk de ekstra karbohydrater sil sukkerfri sjokolade etc.


Om man vil ha en diett uten karbohydrater, kan man prøve feks. Skaldeman. Ketolysekuren tilsier at man skal spise karbohydrater!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:05   #7
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forvirret i matveien

Erm... trådstarteren har nettopp begynt på ketolysen, og i boken står det menn skal begrense karbohydrat inntaket til maks 20g når man begynner på dietten.
Etter 4. uke hvor vedvarende vektap foregår, kan man øke på med karber med 5-10g pr dag. dvs 25-30g kh pr dag. Hvor du kan øke grensen 5g pr uke inntil 30-40g kh pr dag. Og dette forutsetter man hvis man er fortsatt i ketose.

Det står på side 90 og 91 i boka.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:20   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

Er du så gammel i gamet, da?
Torkil presiserer mange ganger flere steder at dette er en ca grense. Har lett og lett, men kan ikke finne det. Søkefunksjonen her er ikke alltid venner med meg!
Man skal ikke gå mye under, for da får man ikke i seg alle de viktige vitaminene og mineralene man trenger fra grønnsakene!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:29   #9
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

skal sies at jeg spiser agurk og tomat til vært måltid, og brokoli og blomkål, til middag, eller salat

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:54   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Tor Olav, her.

hva synes dere nå da?

Og et annet spørsmål, hvor lang tid går det før man går i ketose.
kjøpte stikkere i dag, men lurte på når det var verd og bruke dem.

har drikki ca 4 liter vann i dag.

Stixen bruker du ca to timer etter dagens siste måltid.
Det er ikke grader av ketose, utslag er utslag, mens det mørkeste utslaget kan indikere at man har fått i seg for lite væske (tror ikke det er noe problem for deg)

Hva synes du selv om det du spiser?? Er det noe du kan leve med? Spiser du til du er behagelig mett og bare når du er sulten?

Du vil komme i ketose når kroppen begynner å produsere ketoner til brennstoff, det kan ta fra 1 til 3 dager.
Optimal fettforbrenning kan ta opp til 4 uker å komme i og i disse ukene bør man ikke drikke noe alkohol. Mange opplever abstinenser når de slutter å spise sukker/stivelsesprodukter; kvalme, svette, svimmel, ufattelig trøtt og sliten... Det går over.

Har du forresten lest "Slank med ketolysekuren" eller en av Atkins sine bøker?Eller Skaldeman? Hvis ikke, anbefales det på det sterkeste.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 22:57   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Tor Olav, her.

skal sies at jeg spiser agurk og tomat til vært måltid, og brokoli og blomkål, til middag, eller salat

Du kan også steke sjampinjong, løk, vårløk, squash, papirka....
Agurk og isbergsalat har veldig lite næringsstoffer og består mest av vann.
Varier med salaten, kjøp rosso, romano, spinat, osv. Jo mere farge, jo bedre.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 23:42   #12
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er du så gammel i gamet, da?

Egentlig ikke Jeg bare følger boka slavisk!

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 21:40   #13
canneeli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 8
canneeli er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

Hei jeg lurer på en ting angående alkohol...jeg synes det er godt med ett lite glass rødvin i helga og har gjort det fra dag en...Men nå er jeg liksom stoppet opp med vektnedgangen. Kan vinen stoppe evnt forbrenningen til å nå full maskin etter noen uker. Hadde oppstart 11 april og gått ned ca fem kg. Nå går vekta litt opp og ned...hmm litt forvirra bare...

canneeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:46   #14
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

Kroppen vil alltid forbrenne alkoholen før den forbrenner fett, så jeg ville prøvd uten alkohol og sett om det ikke går bedre da.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:03   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

For å være ærlig tviler jeg sterkt på at ETT lite glass rødvin én gang i uka har noe som helst å si for vekta. Det forbrenner du på noen timer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 10:04   #16
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av canneeli, her.

Hei jeg lurer på en ting angående alkohol...jeg synes det er godt med ett lite glass rødvin i helga og har gjort det fra dag en...Men nå er jeg liksom stoppet opp med vektnedgangen. Kan vinen stoppe evnt forbrenningen til å nå full maskin etter noen uker. Hadde oppstart 11 april og gått ned ca fem kg. Nå går vekta litt opp og ned...hmm litt forvirra bare...

Jeg koser meg titt og ofte med et glass vin jeg, og det har ingenting å si på vekta for min del

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 10:20   #17
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av canneeli, her.

Hei jeg lurer på en ting angående alkohol...jeg synes det er godt med ett lite glass rødvin i helga og har gjort det fra dag en...Men nå er jeg liksom stoppet opp med vektnedgangen. Kan vinen stoppe evnt forbrenningen til å nå full maskin etter noen uker. Hadde oppstart 11 april og gått ned ca fem kg. Nå går vekta litt opp og ned...hmm litt forvirra bare...

Hvis du har gått ned ca 5kg siden 11.april er jo det et flott vekttap! Gratulerer
MEN da er det også ganske naturlig at kroppen tar en pust i bakken for å "henge med", før du begynner å gå ytterligere ned i vekt. Jeg ville bare fortsatt å være like flink som du er nå med maten, også kommer det nok til å løsne etterhvert

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 10:56   #18
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Stixen bruker du ca to timer etter dagens siste måltid.
Det er ikke grader av ketose, utslag er utslag, mens det mørkeste utslaget kan indikere at man har fått i seg for lite væske (tror ikke det er noe problem for deg)

*fikk utslag på stikken to dager etter jeg begynte*

Hva synes du selv om det du spiser?? Er det noe du kan leve med? Spiser du til du er behagelig mett og bare når du er sulten?

* maten er knall den. jeg spiser til jeg er litt over behaglig mett;en uvane jeg har gitt.*

Du vil komme i ketose når kroppen begynner å produsere ketoner til brennstoff, det kan ta fra 1 til 3 dager.
Optimal fettforbrenning kan ta opp til 4 uker å komme i og i disse ukene bør man ikke drikke noe alkohol. Mange opplever abstinenser når de slutter å spise sukker/stivelsesprodukter; kvalme, svette, svimmel, ufattelig trøtt og sliten... Det går over.

Har du forresten lest "Slank med ketolysekuren" eller en av Atkins sine bøker?Eller Skaldeman? Hvis ikke, anbefales det på det sterkeste.

jeg jeg har lest slank med ketolysekuren

men hva skjer om mann ikke får i seg nokk karb da?
jeg spiser ca 6 egg om dagen.
noe salat da med ost og tomater og agurtk ,
2 tomater.
noe agurk.
ost og hamburger rygg.
maiones.
skikkelig kjøtt til middag. kåtleter,kjøttdeg/karbonade deg/fisk osv

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:02   #19
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

vil også si at jeg har godt ned 6 kg siden mandagen da.

noe av svarene mine landet ine qvoten ovenfor *skriv litt*

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:30   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

Det behøver ikke skje noe spesielt om du ligger for lavt på karbene, men det er jo sånn dietten er lagt opp, da, at man skal ligge på femten til tjue kh om dagen. Det er jo uansett fint å kunne variere maten litt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:32   #21
Trin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 40
Trin er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

Jeg er absolutt ingen ekspert, men skal man ikke unngå tomater på Ketolysekuren?

Trin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:38   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Trin, her.

Jeg er absolutt ingen ekspert, men skal man ikke unngå tomater på Ketolysekuren?

Ketolysekuren sier ingenting om det, men noen opplever tomater som partystopper. Men det er jo ingenting å tenke på før man eventuelt når et lengre platå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 17:52   #23
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Tor Olav, her.

jeg jeg har lest slank med ketolysekuren

men hva skjer om mann ikke får i seg nokk karb da?

Det skjer ingen verdens ting. Kroppen trenger nøyaktig 0 gram karbohydrater per dag, karbohydrater er ikke en essensiell byggesten for kroppen.

Det er mange som blander sammen karbohydrater med vitaminer og mineraler man ofte får i seg sammen med mat som inneholder karbohydrater, og derfor tror at man må ha f.eks minst 15-20 gram per dag. Det vil f.eks være helt meningsløst å spise 0-karb-mat og på slutten av dagen toppe det med 20 gram sukker for å nå karbgrensen, siden sukker ikke inneholder andre næringsstoffer. Men det gir mening å spise grønnsaker siden de inneholder mange næringsstoffer. Forstår?

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:58   #24
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Forvirret i matveien

Opprinnelig lagt inn av Tor Olav, her.

vil også si at jeg har godt ned 6 kg siden mandagen da.

noe av svarene mine landet ine qvoten ovenfor *skriv litt*

wow!! Så bra!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor strikse er dere i matveien? manne Lavkarbo generelt 7 04-05-10 12:08
Forvirret Løvinne77 Spørsmål og svar 5 13-11-09 13:07
Kan noen se om jeg holder meg innenfor riktig retning i matveien min? miss_chica Ketolysekuren 2 06-01-09 13:26
Forvirret villebill Ketolysekuren 15 06-05-07 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no