Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

La oss forberede oss til julen!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-04, 17:47   #51
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Issjokolade

ca. 65 stk

250 g sjokolade
125 g kokosfett
appelsinjuice/ekstrakt

Del sjokoladen i biter, legg bitene sammen med kokosfett i en bolle og smelt det over vannbad. Smak til med ørlite appelsinjuice. Sett små former utover og fordel sjokoladen i formene. La stivne.

Bilag til hjemmet 47/03

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 17:47   #52
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ååååå....nammmenammmmenammme....Her var det masse snadder.

Takk Marianne

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 17:52   #53
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Delfiakake

2 plater sjokolade a 125 g
4 ss sterk kaffe
250 g cocosa (egentlig delfiafett)
2 egg
2 ss fruktose

Fyll: fedons mandelkjeks, valnøtter eller marsipan...

Kle en avlang kakeform med aluminiumsfolie. Smelt sjokoladen i vannbad. Smelt cocosa ved svak varme og avkjøl noe. Pisk egg og fruktose til eggedosis. Ha i sjokoladen og kaffen og bland godt. Rør så inn fettet, litt om gangen, under stadig omrøring, til en jevn røre. Legg røre og evt. fyll lagvis. Pynt gjerne oppå med nøtter. Settes kaldt.

Bilag til Norsk Ukeblad 47/00

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 17:57   #54
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Marsipankonfekt


Valnøttkonfekt
Marsipan
Eggehvite
Valnøtter

Trill runde flate kuler av marsipan og pensle overflaten med eggehvite.
Trykk på pene valnøttkjerner.

Hasselnøttkonfekt
Marsipan
Hasselnøtter

Trill runde kuler og trykk en pen hasselnøtt ned i midten.

Sjokoladetrukne marsipankuler
Trill kuler av marsipan og dypp dem i smeltet sjokolade

Bilag fra Norsk Ukeblad nr 47/00

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 17:59   #55
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Ååååå....nammmenammmmenammme....Her var det masse snadder.

Takk Marianne

Ja! I år er det ingen unnskyldning for å ikke lage konfekt, sånn at man har å gi bort når man får besøk altså!

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 18:02   #56
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Ristede blandede nøtter

Bruk skåldede mandler og alle de nøtteslagene du liker best, f.eks. hasselnøtter, peanøtter, valnøtter, cashewnøtter osv.

Legg nøttene i en langpanne, hell over litt olivenolje og dryss på salt.
Rist nøttene i ovnen på 200 grader til de er lett gylne og sprø.
Rør ofte rundt i nøttene og pass godt på, de brennes fort.
Avkjøl og fordel i krukker og glass.

Bilag fra Norsk Ukeblad nr. 47/2000

Jeg tror jeg skal putte disse i norgesglass, på samme måte jeg gjorde det med kokosmakronene - det ble så lekkert på kjøkkenbenken.

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 18:08   #57
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Lavkarbo pepperkaker?

Noen som har oppskrift på kaker som kan brukes som pepperkaker? Lavkarbo kakedeig som kan tilsettes krydder og kjevles sammen med onga? jeg leter...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 18:12   #58
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Romtrøfler med chili

ca. 40 stk

1 dl kremfløte
50 g smør
300 g mørk sjokolade
1 dl kesam
2 ss mørk rom (romessens?)
2 kryddermål chilipulver (ett kanskje?)
kakaopulver til pynt

Ha kremfløte og smør i en kjele og kok opp. Ta kjelen av varmen. Bryt sjokoladen i biter og rør dem inn i kremfløten slik at de smelter.
Ha i kesam, rom og chili. La blandingen avkjøles i kjøleskap i 1-2 timer.
Form deretter små kuler ved hjelp av en liten skje. Bruk alternativt en kakesprøyte og form små topper. Avkjøl deigen fra tid til annen hvis den blir klissete.
Legg til slutt alle trøffelkulene i kjøleskapet og sikt over kakaopulver før servering.

Fra Henne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 19:19   #59
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 20:52   #60
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

sitter her og sikler!!! nesten.... gleder meg til jul!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 21:21   #61
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Og enda mere snadder. Marianne; Du er et oppkomme av deilige oppskrifter i dag Tusen takk

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 21:44   #62
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: La oss forberede oss til julen!

Nå nærmer det seg jo jul igjen ... Les bl a oppskriften på Guros fruktkake - en klassiker!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 01:17   #63
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: La oss forberede oss til julen!

tusen takk frøy for at du dyttet opp denne..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 01:33   #64
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: La oss forberede oss til julen!

Bare hyggelig . Marianne er den som skal ha rosen. Hun gjorde en kjempejobb her!

(Savner Marianne ... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 06:56   #65
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: La oss forberede oss til julen!

sinnsykt mye god konfekt. printeren har gått varm her. og det skal fylles på i lavkarbo permen min

gleder meg til jul

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 00:19   #66
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: La oss forberede oss til julen!

Me too!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:40   #67
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: La oss forberede oss til julen!

Ja når jeg kommer hjem fra mamma, blir det litt julekonfektbaking..

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:40   #68
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: La oss forberede oss til julen!

Jeg får dra hjem "tidlig" på ferie i år, så jeg har lovt mamma og bake til jul..noe som passer meg perfekt..Baker lavkarbo og det jeg har lyst på

Reiser hjem 21.desember, så regner med det blir baking 22 og kanskje 23

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:04   #69
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: La oss forberede oss til julen!

ÅÅÅÅÅÅ hjælp !!
HVEM VAR DET SOM MINNET MEG PÅ DENNE TRÅDEN IGJEN ???



*mumle* *mumle*

Frøy..... hvordan kunne du............

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:06   #70
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: La oss forberede oss til julen!

*Hehehe* Kjenner fortvilelsen...
Skrekkblanda fryd!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:54   #71
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: La oss forberede oss til julen!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

ÅÅÅÅÅÅ hjælp !!
HVEM VAR DET SOM MINNET MEG PÅ DENNE TRÅDEN IGJEN ???



*mumle* *mumle*

Frøy..... hvordan kunne du............

Unnskyld, Nille ... Det var i et anfall av overmot ...

Jeg har gitt opp det meste av juleprosjekter i år ...

Men oppskriften til Guro kommer godt med


Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 05:54   #72
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: La oss forberede oss til julen!

Her var det utrolig mye godt - tror jeg skal prøve meg på ulike trøffelvarianter i år, i hvert fall de med chili i , pluss appelsin/kanel... kjøpte sånne fine små konfektformer sist jeg var i Sverige, nå kan jeg bruke dem til noe "lovlig"

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 16:26   #73
Christin
Nytt Medlem
 
Christin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Mo i Rana
Alder: 37
Innlegg: 9
Christin er på en erverdig vei

Sv: La oss forberede oss til julen!

Men er det noen som vet hvor mange karber det er i disse oppskriftene?

__________________


Christin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:47   #74
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: La oss forberede oss til julen!

Opprinnelig lagt inn av Christin, her.

Men er det noen som vet hvor mange karber det er i disse oppskriftene?

Dette er jo ikke akkurat daglig kost, men disse lekkerhetene er ikke fullt så farlige for oss som de vanlige julegodsakene

Hvis du er nøye på innholdet, så kan du bare begynne å regne. Det er en tabell her: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell og et program her: http://www.diett.no/ og enda et program her http://matportalen.no/Emner/matpadata

Det er sikkert ikke alle ingrediensene som står i disse ressursene, men du finner noen opplysninger utenpå emballasjen til sjokoladeplater osv. og ellers finner du nok en del på nettet.

Hvis du gidder å regne på karbene, så er det jo flott om du legger ut utregningene dine til oss andre også.



Ååå, sier nå jeg.. jeg la på meg 4 1/2 kilo bare av å lese oppskriftene. Slurp.. u hu.. 1. dag på ED og alt.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 16:04   #75
Mizzmaya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Bor i Mosjøen, byen midt i Norge, og trives kjempegodt:)
Alder: 43
Innlegg: 7
Mizzmaya er på en erverdig vei
Smile

Sv: Peanøttkjeks fra Fedon

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Guro, jeg har laget Fedons mandelkjeks - og de er nyydelige! Virkelig gode!

Jeg har også en oppskrift på peanøttkjeks fra Fedon (den mannen fortjener en klem, du) og den går så her:

PEANØTTKJEKS

1 dl sammalt spelt, fin
1 dl soyamel
1/2 dl malte peanøtter
1 ss fruktose
4 ss meierismør
1/2 ss vann

Pensles og drysses med:
1 sammenvispet egg
6 ss grovhakkede peanøtter

Stekes ved 180 grader i ca. 10 min. på midterste rille.

Bland de tørre ingrediensene i en bolle. Smuldre inn meierismør og tilsett vann. Arbeid deigen glatt og fin og sett den kaldt i ca. 30 min.
Deigen trilles til en pølse og deles i 1/2 cm tykke skiver. Legg skivene på bakepapirkledd stekebrett, pensle dem og dryss hakkede peanøtter over. Stekes som anvist og avkjøles på rist.

Får du ikke tak i ferske, usaltede peanøtter, går det fint å skylle vanlige peanøtter. Husk bare å tørke dem godt før du maler dem.

Mmmarianne

Men dere skriver jo ingenting om hvor mye karbohydrater det er i alle oppskriftene deres?

Mizzmaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no